Krvavá sklizeň

Vložil(a) Markus dne
4
Průměr: 3.8 (8 hlasů)
2018
Stručné vyšetřování podivných událostí ve vesnici, kterou sužují nestvůrní strašáci

Vesnice Třešňová je drobná osada prostých rolníků obklopená kukuřičnými poli, ve kterých se tyčí nespočet strašáků. Vesnici teď napadá neznámý cizinec, několik lidí bylo zraněno a v tu chvíli vesnicí prochází družina, která se záhadné události rozhodne vyšetřit.

Krvavá sklizeň je „akční detektivka“ vzniklá jako turnajové dobrodružství, které bylo potřeba dohrát za 2,5 hodiny času. Dobrodružství je to tedy malinké a svižné. Představuje jednu vesnici, na kterou útočí záhadní strašáci, spolu s její podrobnou historií a časovou osou následných událostí. Úkolem hráčů je rozplést, co se tady děje, a napravit problém dřív, než bude pozdě.

Určeno po hru
Kategorie produktu

Externí recenze a shrnutí

RPG Forge Videorecenze: Krvavá sklizeň
Zpátky do dungeonu Markus Recenze: Krvavá sklizeň

4

Toto dobrodružství jsem hrál na historicky prvním sezení kroužku Dračí Sluj. Význam toho kamene byl odhalen už v polovině ale protože nováček byl nerozmluvený myslel a doufal že to dojde druhému hráči. Z vesnice zbylo jen pár obydlených domů, ostatní povraždil strašák a protože jsme hráli večer bylo velice obtížné vyslat hráče do tmy domů.

Ještě týden potom mě prosili aby nebyl žádný horor protože je děsí kde co. Takže opět zabodovala atmosféra ale chybělo více náznaků k vyřešení záhady. V jednu chvíli se i báli jít dál a chtěli se zabarikádovat.

1

ID "Karmína" které dává 5* je prokazatelně falešný profil kontrolovaný Tirusem (autorem DH a tohoto dobrodružství samotného), nebo některým z jeho PR minionů

----------

1) pokud Tirus neumí přepsat příběh tak aby přesáhl původní záměr (2h formát), tak to nic nemění na chybách, které tím vznikly (tolik k "omluvám" na toto téma od jiných hodnotících)

2) má to dobrý námět a pozadí. Které, jak je u Tiruse zvykem, jsou naprosto nesmyslně zaházené tunama zbytečného balastu a okecávání - to činí studium příběhu nejen otravným a zdlouhavým, ale i zbytečným a nepřehledným. Dobrodružství samotné... je spíš špatné - ne protože by bylo špatné z podstaty, ale protože je špatně zpracované - odflákle, zkratkovitě. Hrozba je možná až moc přízemní (šlo by to pojmout jako drsnější masakr - nabízí se to mělo by to hned silnější atmosféru), ale hlavně celý příběh je psaný jako lineární cesta od scény ke scéně kdy se hráči nutně dozvídají to, co je má dostat do té další scény - kde se dozvědí vše potřebné a jdou do další scény - kde... Místo sbírání stop tak hráčí sbírají směrové šipky a quest-background monology. Ve své přízemnosti pak příběh neobsahuje ani žádnou zajímavou morální volbu nebo nutnost zajímavých navazujících akcí k potlačení hrozícího zla, což z něj činí fakticky dost pasivní duchařinu (podstatu věci shrnul Markus ve své recenzi - sice se s ním nepotkávám co do jeho "příběh musí vznikat až hrou" puristického fundamentalismu, ale je pravda, že tady prostě nejsou žádné zajímavé - příběhové ani gamistické - volby nebo rozhodnutí, která by stála za jakoukoliv pozornost)

Takže ne, Tirusi, ať už si v alter egu holky-hráčky-vlastní fanynky naklikáš co chceš (nebo to nakliká nějaký tvůj minio), 5* si za tohle zdaleka, ZDALEKA a vůbec nezasloužíš. 

5

Toto dobrodružství jsem odehrál jako hráč a posléze recykloval do vlastního světa. Můžu vřele doporučit hlavně pro začínající hráče, kteří si chtějí hru vyzkoušet 

4

Krátký temný modul o historii jedné vesnice. Líbílo se mi jak si modul hraje s nejistotou hráčů i stupňováním útoků. Dovedu si představit že to hráči vzdají a půjdou pro pomoc, nebo že to vyřešit prostě nestihnou. 

5

Kratičké ale o to intenzivnější dobrodružství. Ve vesnici je potřeba opravdu zevrubné investigace, zatímco venku narůstá napětí z tajemného cizince, který, zdá se, není tak úplně člověk. Čas neúprosně běží. Na zasazení do mého herního světa jsem přidal pár zajímavostí navíc (kočovný kemp věštců a šarlatánů a opilého žoldáka mlátícího po večerech lidi v hospodě) k rozšíření možností a natažení herního času.

Chápu výtky Markuse nicméně již na úvodní stránce je napsáno že příběh byl psaný na míru 2h turnaje. Na to, si myslím, splňuje své zadání na výbornou. Jako oneshot by mělo dobrodružství fungovat skvěle. Ale co člověk, to názor...

Přímo specifikovaný alternativní konec by byl jistě plus, ale to očekávám spíše u rozsáhlejších storek.

 

1

Krvavá sklizeň se tváří jako detektivka, ale ve skutečnosti je to lineární zážitek, kterým PJ hráče provede. Větší část textu představuje dlouhé povídkové povídání o historii a o tom „jak to bylo doopravdy“. Náplní hry je vlastně jen to, že hráči mluví s cizími postavami a zjišťují, co se stalo. Jakmile to zjistí, hra končí. Kromě rozhovorů tu vlastně není nic interaktivního a dobrodružství ani nenabízí alternativní linie toho, co se v něm dá dělat a jak to řešit. 

Bohužel všechny možnosti, jak odbočit z vytyčené linie, jsou zazděné – když se hráči pokusí o něco, co by hru vykolejilo, tak to nejde. Není to ani žádný obsah mimo tu jednu linii, který by se dal objevit, aby se dobrodružství dalo řešit jinak. A i ta detektivkovost je popřená tím, že stopy samy chodí hráčům naproti (když se hráči na něco nezeptají, cizí postavy jim to řeknou samy; když hráči něco neobjeví, cizí postavy jim to přinesou) a časová osa se přetáčí tak, aby to pokaždé vyšlo stejně bez ohledu na to, co hráči udělali.

Podrobná recenze a argumentace je na mém blogu.