Novinky v češtině a slovenštině

4
Vypravěčova zástěna a pojednání o Roklince (2021) – Vypravěčská zástěna pro The One Ring a popis Roklinky
0
Jeden prsten (základní pravidla) (2021) – Základní příručka druhé edice tolkienovské hry
0
Nelítostné armády 2.0 (2024) – Pravidla pro vedení velkých bitev
0
Vlčí hrad (2024) – Boj o přežití, ve kterém není jasné, kdo je lovec a kdo kořist
0
Až uslyšíte stromy růst (2024) – Dobrodružství o problémech trpasličí vesnice vybudované pod obří vistárií
0
Pirate Borg – Rychlý start (2024) – Náhledový výběr zhruba třetiny stran z pirátské hry Pirate Borg
0
Ocelové bestie 2.0 (2024) – Přídavek obsahující další dopravní prostředky
0
Do Žabí studny (2023) – Město plné padouchů a vertikální dungeon pod ním
0
Critical: Svatyně (2023) – Samostatně hratelný fantasy scénář začátečnické hry Critical
0
Critical (2023) – Jednoduché začátečnické RPG postavené na připravených scénářích
5
Stoostrovy (2024) – Sborník tří dobrodružství a pár doplňujících pravidel s mořskou tématikou
5
Pytel plný zápletek (2024) – Sborník 22 stručných zápletek pro Svitky hrdinů
0
Zuřící bohové 2.0 (2024) – Příručka zabývající se astrálními bytostmi a vírou, resp. extradimenzními bytostmi a synchronizací
5
Do podivna (2013) – Minimalistická oldschoolová dobrodružství ve fantasticky industriálním světě
4
Plavci po bezhvězdném moři (2012) – Úvodní „síto“ pro DCC, ve kterém postavy prozkoumávají tvrz plnou zvěrolidí

Nejnovější hodnocení

Stojí za pozornost

5
Call of Cthulhu Roleplaying Game (d20) (2002) – Hororově laděná hra na motivy H. P. Lovecrafta
5
Second Sight (2007) – Příručka pro „nový“ World of Darkness o psychicích a nízkých formách magie
4
Fate Core System (2013) – Příručka základních pravidel čtvrté inkarnace hry Fate
4
Star Wars: Edge of the Empire (2013) – RPG z prostředí Star Wars
5
Doom of the Savage Kings / Zkáza divošských králů (2012) – Obrana odlehlé severské osady před démonickým vlkem
5
The Haunting of Equestria (2019) – Lehce děsivé epické dobrodružství pro poníky
4
Tome of Adventure Design (2011) – Tlustá kniha plná náhodných tabulek pro inspiraci při tvorbě dobrodružství
5
Monster Manual (D&D 5e, 2014) (2014) – Obludárium vražedných nestvůr pro pátou edici D&D
4
Barrowmaze Complete (2014) – Klasický megadungeon staré školy s tematikou pohřebiště a nemrtvých
4
Dark Ages: Inquisitor (2002) – Tajní inkvizitoři stojící proti silám temnoty v hororové verzi našeho středověku
5
Mutant: Year Zero (2014) – Postapokalyptická hra, ve které se hráči vžívají do role mutantů
5
Fear Itself (2007) – Hororová hra s vyšetřovacími prvky
5
Judge not by the Cover (2018) – Výprava poníků do knihovny, která se zjevuje jednou za sto let
5
GURPS Creatures of the Night (1993) – Hororový bestiář pro 3. edici GURPS
4
Reflections (2016) – Hra pro dva hráče o jednom duelu na život a na smrt

Nové přírůstky v databázi

Death's Ride

Vložil(a) tochalius dne
0
Bez hodnocení
1984
Výprava do pohraničního baronství obsazeného armádou nemrtvých

Královské zmocnění přináší nebezpečí! Veškerá komunikace s Údolím dvou jezer ustala. Král Ericall, znepokojený bezpečností hranic a rozzlobený ztrátou příjmů, vyšetřením situace pověřil vás, delegaci mocných dobrodruhů,. Nejde o malichernou potíž, kterou by dokázala vyřešit vojska místní šlechty. A královy síly jsou zoufale potřeba jinde. Údolí dvou jezer koneckonců je jen malé baronství ve vzdáleném pohraničí Ericallova panství. Ale co už… Nad baronstvím visí mrak neznámého původu. Z údolí se nikdo nevrátil celé týdny. Mrak se navíc rozšiřuje a z okolních baronství se začínají šířit kusé zprávy o nepokojích a záhadných zmizeních. Podaří se vám odhalit tajemství Údolí dvou jezer?

CM2: Death's Ride je 32stránkové dobrodružsvtví určené postavám na 15. až 20. úrovni v Basic Dungeons & Dragons, druhé ze série CM – Companion. Dobrodruzi jsou v něm pověřeni vyšetřením situace ve vzdáleném baronství. Během volného průzkumu kraje zjistí, že většinu území ovládá aliance zla tvořená čarodějem, zlým knězem a modrým drakem a lidští obyvatelé z posledních sil vzdorují armádě nemrtvých ze sféry smrti. Hlavním úkolem dobrodruhů pak je uzvařít portál, kterým nemrtví do údolí proudí.

Modul obsahuje mapu baronství (neobvykle na čtvercové mřížce) a několika dalších míst – vesnice, hradu, kaple, čarodějovy věže a dračího doupěte. Několik stran tvoří tabulky s podrobným popisem ekonomiky baronství nebo náklady na jeho vojsko.

Dobrodružství se odehrává v pohraniční části Norwoldského královtsví na Mystaře
 

Up the Garden Path

Vložil(a) tochalius dne
0
Bez hodnocení
1986
Raritní dobrodružství odehrávající se na skutečném zahradním festivalu

Po dlouhém a náročném dni se vděčně oddáš tiché tmě zaslouženého spánku. Zdá se ti sen. Sedíš na trůnu v jeskyni, do které nikdy nedosáhl svit slunce ani zvuk hlasu. Přesto nejsi sám. Temnotou se pohybují tiché postavy. Černější než černé… Beztvaré a hrozivé… Blíží se k tobě ze všech stran… Cítíš jejich doteky; ledové drápy ti škubou kůži a vlasy, zvedají trůn a nesou tě z temnoty do ještě větší temnoty, z ticha do ještě hlubšího ticha. Vykřikneš a milion ztrápených chraplavých hlasů odpoví. Náhle se probudíš… Sen se stal skutečností.

ST1: Up the Garden Path je 16stránkové dobrodružství určené postavám na 4. až 7. úrovni v Basic Dungeons & Dragons, jediné ze série ST – Steam Train. Postavy se ocitnou v kapesní sféře, ze které musejí najít cestu ven. Komické dobrodružství se odehrává na reálné mapě festivalového areálu a kombinuje klasické fantasy tropy s prvky z reálného světa.

Dobrodružství vyšlo u příležitosti kulturní akce National Garden Festival (1986) v anglickém městě Stoke-on-Trent v malém nákladu asi 600 kusů a nebylo určené pro širokou distribuci. Do současnosti je dochováno asi 50 výtisků, což z něj dělá jeden z nejvzácnějších modulů od TSR. Zároveň se jedná se o poslední modul, který britská pobočka TSR vydala pod svou hlavičkou. Před uzavřením pobočky vyšla už jen příručka AC9: Creature Catalogue (1986), vytvořený sice původními zaměstnanci TSR UK, ovšem už pod hlavičkou TSR.

Modul neobsahuje žádné originální ilustrace: kentaur na obálce pochází z O2: Blade of Vengeance (1984), vnitřní ilustrace byly převzaty z B10: Night's Dark Terror (1986) a  AC9: Creature Crucible (1986).

Champions Universe (4e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1992
První ucelené představení superhrdinského světa Champions Universe

Champions Universe je rozšiřující příručka pro čtvrtou edici superhrdinské hry Champions (1989). Na 186 stranách poprvé uceleně představuje fikční svět Champions Universe – ten byl do té doby představován jen po částech, v nahodilých útržcích v různých doplňcích a dobrodružstvích. Tato kniha systematicky shromažďuje do té doby vydané informace o jeho historii, významných organizacích, technologiích, lokacích i klíčových postavách a doplňuje je o nové materiály. Uvádí popisy organizací, jak těch zločinných, tak jiných. Představuje podrobnou časovou osu této alternativní reality, popisuje různé původy superhrdinských schopností, rychle seznamuje s alternativní Zemí a osobnostmi, padouchy a organizacemi, které na jednotlivých kontinentech a místech působí.

V pozdějších edicích Champions byla tato příručka nahrazována aktualizovanými verzemi. Tou nejbližší je Champions Universe (2002) pro pátou edici Champions (2002).

Champions Universe

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
Fikční vesmír superhrdinských her Champions

Champions Universe je fiktivní svět, ve kterém se odehrávají superhrdinské hry z rodiny Champions. Jedná se o alternativní realitu našeho světa, jejíž historie sahá až k maskovaným bojovníkům za svobodu v 18. století. Zásadním rokem je 1938, který označuje počátek moderní éry superhrdinů. Od té doby svět zažil řadu klíčových událostí, jako je druhá světová válka, během níž se superhrdinové zapojili do boje proti nacistům, studená válka, kdy byly nadlidské schopnosti často zneužívány vládami, nebo současnost, kdy se superhrdinové stali nedílnou součástí každodenního života. Původ superschopností je vysvětlován různými způsoby, například tím, že prastará mimozemská rasa „předchůdců“ experimentovala s Homo erectus. K dalším možným původům patří mutagenní nehody, genetické mutace, radikální vědecké vynálezy, mystická bojová umění, kouzla, ale i bohové a jiné a nadpřirozené bytosti.

Herní svět se neustále vyvíjí a zároveň obměňuje spolu s tím, jak vycházejí nové edice hry reflektují měnící se dynamiku superhrdinského žánru. Velkou část kanonických informací tvoří informace o jednotlivých superhrdinech, padouších a organizacích, které ve světě působí.

GURPS Magic (1e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1989
Magické systémy a kouzla pro třetí edici GURPS

GURPS Magic je rozšiřující příručka pro třetí edici GURPS (1989), přinášející detailní pravidla pro magii. Obsahuje přes 400 kouzel rozdělených do tematických škol, přičemž každé kouzlo má specifické předpoklady, náklady na seslání a efekty. Kniha taky popisuje alternativní magické systémy a podrobná pravidla pro tvorbu magických předmětů.

Kniha vychází z materiálů představených v první edici GURPS Fantasy (1986), což bylo rozšíření pro první edici GURPS (1989), ve kterém se objevilo prvních 136 kouzel. GURPS Magic tato kouzla adaptuje pro novou edici GURPS a zároveň přidává tři stovky nových. Tato „první edice“ knihy byla později nahrazena druhou edicí GURPS Magic (1994), která je reorganizovaná, má novou sazbu a ilustrace, ale obsah ponechává vesměs stejný.

Urban Fantasy Hero

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2009
Žánrová adaptace Hero Systemu do urban fantasy

Urban Fantasy Hero je žánrové rozšíření pro pátou edici Hero Systemu (2002) zaměřené na žánr urban fantasy, ve které prvky tradiční fantasy prolínají s moderním světem. 200stránková kniha slouží jako podrobný průvodce žánrovými prvky a varianty, včetně subžánrů, jako jsou světy s otevřenou magií nebo třeba války s monstry. Přináší materiály pro tvorbu postav, včetně balíčků schopností všelijakých magických bytostí, jako jsou vlkodlaci nebo upíři, nebo nových kouzel. Vypravěči radí se začleněním magie do současného prostředí a nabízí tipy pro kombinaci s dalšími žánry, například hororem nebo komedií.

Path of Glory

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2024
Kampaň o tajemstvích umírajícího lesa a pokladech za branami moci

Path of Glory je první samostatná kampaň pro Dragonbane (2023). Dobrodruzi odhalují tajemství umírajícího lesa a pokusí se najít a otevřít legendární „brány moci“, aby zjistili, jaké poklady a příležitosti ke slávě se za nimi nacházejí. Při té příležitosti pravděpodobně najdou řešení pradávné kletby, která trápí Les mrtvých.

Kampaň se skládá ze tří propojených dobrodružství: The Dead Forest, Gates of Power a Heart of Darkness. Každé z nich je strukturované do formátu dobrodružných míst, známého z jiných produktů nakladatelství Free League – celkem takových míst obsahuje kampaň deset, a k tomu jeden rozsáhlejší dungeon. Nejčastější aktivitou je právě průzkum dungeonů, byť postavy se můžou připlést třeba i do velké bitvy a několika jiných aktivit.

Tato verze je novodobým remakem tří starších scénářů, které vyšly jen švédsky pro druhou edici Drakar och Demoner (1985): Döda skogen (1985), Maktens portar (1985) a Mörkrets hjärta (1986).

Lucha Libre Hero

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2009
Žánrová adaptace Hero Systemu do prostředí mexických superzápasníků

Lucha Libre Hero je žánrové rozšíření pro pátou edici Hero Systemu (2002), přinášející materiály k hraní dobrodružství ve stylu mexických filmů o maskovaných zápasnících, známých jako luchadores, kteří na ulicích Mexico City bojují se zlem. 264stránková kniha obsahuje podrobný přehled historie, prvků a motivů žánru. Nabízí pravidla a materiály pro tvorbu postav luchadorů, včetně balíčků dovedností a speciálních schopností, jako jsou všelijaké akční triky a wrestlingové manévry. Uvádí taky příklady připravených postav hrdinských luchadores, zlých rudos, všelijakých nestvůr, gangsterů a šílených vědců. Nechybí detailní popis Mexico City tak, jak ho zachycují žánrové filmy.

Thieves of Cold Corner

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2023
Troufalá loupež na dalekém severu a únik sněžnou bouří

Poklad z neviditelných ledových diamantů a hotové jmění ve zlatých rilcích – v Chladném koutě se během opilých radovánech zimního slunovratu schyluje k loupeži. Jenomže kdo ji provede, přiláká hněv sněžných žen a jejich skaldů. A s čarodějnými matriarchami, schopnými vládnout ledu a oslepujícím vánicím, není radno si zahrávat. Jen blázen může sněžným ženám z pohoří Trollí schody zkřížit cestu. Ne že by vás to kdy předtím zastavilo…

Thieves of Cold Corner je 14. dobrodružství z produktové řady DCC Lankhmar, určené pro postavy na 3. úrovni. Dobrodruzi se vypravují na daleký sever, známý z novely The Snow Women (Sněžné ženy), aby provedli troufalou loupež. První část se odehrává v táboře severních barbarů, kde právě kupci mají za hromadu zlata koupit vzácné drahokamy, a dobrodruzi mají omezený čas je ukrást. Jde o vloupačku do menší lokace s pěti popsanými místy a komplexními setkáními. V druhé části prchají, pronásledováni sněžnými čarodějkami a jejich sněhovou bouří trvající tři dny a tři noci. Tato část je sekvence událostí naplánovaných do konkrétních časů, přičemž některé „události“ obnášejí průzkum menší lokace.

Deep Dwarven Delve

Vložil(a) tochalius dne
0
Bez hodnocení
1999
Ztracené trpasličí doly obývané orky a nemrtvými v posledním oficiálním dobrodružství pro AD&D 1e

Vaše družina chrabrých hrdinů se musí vydat do ztracených trpasličích dolů, kde bude čelit strašlivým nestvůrám, překoná smrtící pasti a prozkoumá komnaty pokryté prachem. Někde hluboko pod povrchem se ukrývá srdce temnoty – zkažené zlo, které musí být zastaveno, než se jeho vliv rozšíří!

L3: Deep Dwarven Delve je 24stránkové dobrodružsvtví určené postavám na 3. až 6. úrovni v Advanced Dungeons and Dragons, třetí ze série L – Lendore Isles. Dobrodruzi v něm dostanou za úkol vypořádat se s orky, kteří útočí na město Restenford z nedalakých opuštěných mithrilových dolů. Doly mají podobu lineárního dungeon crawlu o třech patrech, z nichž první (o osmi místnostech) obsadili orkové, původní cíl výpravy, druhé a třetí patro (o 10 a 21 místnostech) obývají především nemrtví trpaslíci, přisluhovači démona Baalzebula.

Dobrodružství dějově přímo nenavazuje na předchozí díl série, L2: The Assassin's Knot (1983), na Lendorských ostrovech na Greyhawku se ale odehrává. Původně mělo vyjít již v osmdesátých letech, vydání ale bylo po odchodu Garyho Gagyxe z TSR, Lakofkova blízkého přítele, zrušeno. Z archivu byl rukopis vytažen až v době, kdy značka TSR přešla pod Wizards of the Coast. Upravený modul se pak stal součástí výroční krabice Silver Anniversary Collector's Edition Boxed Set (1999) a zároveň posledním oficiálně vydaným dobrodružstvím pro první edici AD&D. Lakofka později mimo oficální distribuci, prostřednictvím webu Dragonfoot, vydal několik dalších pokračování série L, počínaje L4: Devilspawn (2009).

Původní verzi L3: Deep Dwarven Delve Lakofka vedl na setkání GenCon XII (1979).