Na každého, kdo byl vzkříšen z mrtvých, dopadla kletba. Její oběti hnijí zaživa a všechny pokusy, jak rozklad zastavit, selhaly. Duše mrtvých krade a vězní nekromantský artefakt. Jedinou možností, jak je všechny zachránit a umožnit znovuvzkříšení, je zničení tohoto stroje. Všechny cesty vedou do Chultu, tajemné země plné sopek, džunglí a trosek dávno zaniklých království. Pod nimi čeká smrtící hrobka. Pasti jsou nastraženy. Spolknete návnadu?
Tomb of Annihilation (do češtiny přeloženo jako Hrobka anihilace) je dobrodružství pro postavy na 1.–11. úrovni, inspirované legendárním ostrovním sandboxem The Isle of Dread (1980) a „pasťovým“ dobrodružstvím Tomb of Horrors (1978). Podobně jako předloha, i ono je záměrně plné záludných pastí a smrtících výzev.
K dobrodružství vyšlo volitelné rozšíření the Tortle Package, popisující ostrov vedle Chultu obývaný humanoidními želvami.
Překlad
Přeložený název | Přeloženo Seřadit vzestupně | Překladatel | Vydavatel | Jazyk překladu | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Hrobka anihilace | 2019 | Merlin, Petr „Pan Bača“ Libosvár, Pilchowski, Robin „Tarfill“ Kovář | ![]() |
Odkaz |
Externí recenze a shrnutí
PJ Craft | Gergon | Videorecenze: Tomb of Annihilation |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Vypadá zajímavě ale obávám…
Vypadá zajímavě ale obávám se TPK
Povedená kampaň
Tato kampaň se Wizardům povedla. Pokud máte rádi průzkumná dobrodružství, tak si ji užijete víc než Stráda. A navíc existuje kvalitní český překlad, což je super! Přiznám se, že závěrečný dungeon mě bavil o trošku míň než Tomb of Horrors, ale i tak je velmi kvalitní a dost možná ostatní hráči by ToH hodnotili hůř.
K této kampani vyšlo na DMs Guild ohromné množství doplňků. S nimi pak dokážete toto dobrodružství uzpůsobit své partě a svým preferencím do úplného hráčského nebe. Navíc k této kampani existuje i pěkná DnD Encounters kampaň, která se odehrává ve stejné době na stejném území, ale je řešena epizodně. Když jsme na velké prázdniny přerušili kampaň a hráli v té době Encounters verzi, bylo to velmi zábavné a osvěžující.
Závěr: Pokud váš PJ umí anglicky a můžete hrát spolu s touto kampaní i DnD Encounters verzi (je na DMs Guild) a PJ vám uzpůsobí toto dobrodružství na míru pomocí dalších doplňků z DMs Guild, tak toto je jasných pět hvězdiček! Pokud se budete držet jen českých materiálů, tak i tak si prožijete velmi pěkné dobrodružství za čtyři hvězdy.
Skvělá kampaň pokud zahodíte hlavní myšlenku
Tomb of Anihilation patří k tomu lepšímu, co je mezi oficiálními DnD moduly k sehnání.
Je to kampaň o pěti kapitolách, která je rozmanitá, zábavná, respektuje hráčské volby a nabízí dlouhé hodiny dobré zábavy. Až na jeden jediný, ale bohužel podstatný detail, kvůli kterému nemůže dostat pět hvězdiček.
Její hlavní zápletka je závod s časem. Závod s časem, který nutí hráče procházet kampaní co nejrychleji, vynechávat a obcházet obsah. A který navíc - pokud na něj hráči nepřistoupí nebo se příliš zdrží - dokáže v některých částech kampaň dost vykolejit, protože může dojít k úmrtí významných NPC.
Ne, že by to kampaň přímo rozbilo - i po jejich odstranění zůstává i nadále hratelná, ale značně tím vzrostou nároky na GMa, který musí neustále přemýšlet, jak odstranění NPC změnilo situaci.
Ale když se s tímhle hráči a GM nějak poperou, dojmy ze zbytku už jsou veskrze pozitivní.
Kampaň má celkem pět dějství a každé z nich je úplně jiné, než předchozí.
Zatímco obsah jsem tedy hodnotil vesměs pozitivně, uspořádání modulu a jeho praktičnost při hře už je jenom takový standard oficiálních DnD produktů.
I když má každá kapitola v úvodu jakés takés shrnutí, neobejde se hraní bez důkladného načítání dopředu nebo neustálého listování příručkou tam a zpět. U významnějších NPC jsou informace roztroušeny až na čtyřech různých místech - v úvodu kapitoly, v textu místností, v bestiáři a v přílohách pro hráče - a poskládat si rychle v reálném čase představu o tom, co jsou vlastně zač, či jak budou reagovat na hráčský vstup, je v podstatě nemožné. Asi nejvíc to bolí u devíti Omuánských bůžcích, kteří ve hře vystupují od 3. kapitoly (a tedy tam o nich dostane GM první útržkovité informace), ale jejich význam naplno do hry vstoupí až v kapitole 5 a teprve tam se dočteme, co jsou vlastně zač, a jaký koncept se za nimi skrývá. Což je trochu pozdě, pokud byl GM ve třetí nebo čtvrté kapitole nucen něco zimprovizovat.
Navzdory těmto "standardním bolístkám" oficiálních modulů ale tahle kampaň rozhodně stojí za zahrání a pokud nějakým způsobem vyhodíte/zmodifikujete časový tlak, který na hráče vytváří, tak patří k tomu nejlepšímu, co se pro DnD5E dá sehnat.
Nádherné exploration dobrodružství
Výpravy do džungle, dinosauři, ještěří lidé, exotická města, létající cosi, krokodýli, domorodci, čarodějné věže, temná hrobka s děsivou kletbou, konkurenční skupiny průzkumníků - co víc si přát?
Míň oldschool bullshitu s křečovitym úvodem do záplekty, smrtícím count-downem, který většina DMů stejně nebude chtít hrát (protože se tím připraví o čas na průzkum a tím o celé to cool prostředí) atp.
Ale jinak to je suprový modul s průzkumem neznáma, který nabízí vlastní materiál i prostor a základ pro vlastní invenci.
Smrtici dungeon a dinosauri
Hned po Curse of Strahd druha nejlepsi 5e kampan.
Tajemny kontinent pokryty dzungli, dinosauri (a taky nemrtvy T-Rex!), zvlastni lokace, zajimave NPC a samotna hrobka, inspirovana legendarni Gygaxovym vrazednym modulem. Super.
Kazda jednotliva cast kampane je skvela: Port Nyanzaru, mesto plne frakci, zajimavych NPC a dinosaurich zavodu (kterych se muzete ucastnit!), survival hexcrawl dzungli s zajimavyma lokacema, ztracene mesto Omu, samotny dungeon... vsechno je super.
Problem je, ze to moc nefunguje dohromady.
Casovy limit dany pribehem je prilis kratky, aby umoznil plnohodne objevovani hexcrawlu a zene druzinu moc rychle dopredu. Dungeon je skvely, ale prichazi az za pulkou kampane a je to tak radikalni zmena atmosfery a stylu hry, ze pusobi jako uplne jina hra. Hexcrawl samotny je nedotazeny - je prilis rozlehly a prilis prazdny. Nektere lokaci v dzungli jsou extreme zajimave, jine jsou... rekneme tomu nezajimave.
Jako obvykle finalni verdikt zni, ze tahle kampan ma velky potencial, ale vyzaduje, aby si ji DM dukladne nachystal. Narozdil od Curse of Strahd take neni vhodne pro party preferujici "socialni dobrodruzstvi" - velka cast se odehrava v relativne puste dzungli a smrticim dungeonu.