Baldur's Gate: Descent Into Avernus

Vložil(a) ShadoWWW dne 14.07.2020, 05:36
2
Průměr: 2 (1 hlas)
2019
Šílené dobrodružství v pekle s mnoha morálně zapeklitými rozhodnutími

Vítejte v Baldurově Bráně, městě ambicí, korupce a vražd. Stojíte teprve na počátku své dobrodružné kariéry a už se vám povedlo zaplést do spiknutí, roztahujícího se ze stínů Baldurovy Brány až k předním liniím Krvavé války! Máte kuráž na to, abyste obrátili pekelné válečné stroje a podlé smlouvy proti arciďáblici Zariel a jejím ďábelským legiím? Dokážete se bezpečně vrátit domů, tváří v tvář nekonečným špatnostem Devíti pekel?

Kampaň pro postavy na 1. až 13. úrovni, které zavede postavy z města Baldur's Gate do pekla Avernu. Mad Max v pekle, kde není nouze o závažná morální rozhodnutí. O vaši duši budou usilovat zlí ďáblové, kteří neváhají lhát a podvádět, aby ji nějakým úskokem získali, a je jen na vás, jak se s tím vším popasujete.

Dodatkem je i zevrubný popis Baldurovy Brány, užitečný i pro ty herní skupiny, které nechtějí hrát vydané dobrodružství, ale chtěly by si zahrát nějaké vlastní v kulisách tohoto města.

Kategorie produktu

Překlad

Přeložený název Rok Seřadit vzestupně Překladatel Vydavatel Jazyk překladu
Sestup do Avernu 2020 Pilchowski, exi, ShadoWWW, Pan Bača Čeština Odkaz

2

Tohle dobrodružství jsem hrál jako hráč a po dohrání jsem si ho i prohlédl a prolistoval. Myslím, že dojmy naší party byly celkem jednotné, takže s tím názorem, který napíšu by nejspíš souhlasili všichni mí spoluhráči, včetně vypravěče. Jiné grupy to samozřejmě mohou mít jinak. Ale musím říct, že si nejsem jist, jestli bych tohle dobrodružství doporučil.

Respektive záleží hodně na tom, co Pán jeskyně očekává od modulu. Pokud zdroj inspirace, který využije k tvorbě více či méně vlastního dobrodružství, tak mu tohle rád doporučím. Cool a použitelných věcí je tam fakt hromada, a klidně i na víc jak jednu kampaň. Pokud si pořídí modul, protože nemá tolik času na přípravu, a raději by vzal knížku, pročetl ji, změnil pár konkrétností a šel hrát, tak tomu bych Descent into Avernus nedoporučil ani náhodou. Bohužel, my spadli zrovna do této kategorie.

Railroad je víc úseků dobrodružství, možná většina. (To někomu vadí, někomu ne, takže to přímo nekritizuji, ale určitě dobré vědět.) Třeba hned začátek. Lokace1 s hintem na lokaci 2, Lokace 2 s hintem na lokaci 3 atd. V části Avernu je formulka tak zjevná, až to začne být otravné. Myslím, že to nepotěší ani ty hráče, kteří se chtějí nechat provést akčním příběhem. My, co máme raději volnější hry, jsme vysloveně trpěli.

Začátek v Baldurově bráně má ustřelenou náročnost. My jsme pod dojmem vymýšlení společných hříchů nabyli dojmu, že hra bude zpočátku mírnější, nebude tolik o optimalizaci, ale o vypilování charakteru hříšníka před cestou do pekla, kde se jeho povaha projeví. Opak je pravdou, nejenže tam na několika místech hrozí TPK, ale bitka s loupežníky je v přepočtu na úroveň nebezpečnější než boj s ďábly v pekle. To si troufám říci že nebyl záměr.

Celkově mám dojem, že to, co jsme si na nultém sezení piplali, se ve hře až tak neprojevilo. Hodilo by se to opravdu do nějakých hlubších intrik, od kterých se tady není moc jak doopravdy zapojit a rychle se uteče do pekla. Pokud si tedy Pán hry něco nepřipraví. Podkladů k tomu má dost, ale musí to udělat sám.

Možná SPOILER ale družina může získat komického NPC společníka, který má pár informací a odlehčuje atmosféru. Nebo by měl, pokud ho bude váš GM hrát, jak je v knížce, budete ho po pár sezeních chtít zabít. OPRAVDOVÝ SPOILER Klidně ho klepněte (myslím toho kompaniona, ne gamemastera). Modul počítá s tím, že o něj můžete v nějaké bitce přijít. KONEC SPOILERŮ.

Ale abych to jen nehejtil, tak finále je parádní, má několik variant, s výběrem ovlivněným předchozím průběhem, v určitých věcech odlišnými co do výsledků, některé jsou možná tak trochu pro PJ, ale na většinu mohou hráči fakt přijít, jsou v tom i dilemata. Nejlepší zakončení příběhu ze všech modulů, co znám. Jen ta cesta k němu je o hodně trnitější, než by musela být.