Pravidla pro pokročilé jsou pokračování základních pravidel pro hru Dračí doupě. Navazují na Pravidla pro začátečníky a popisují pokyny pro hráčské postavy na 6. až 15. úrovni. Šestice povolání ze základních pravidel se tu větví a každé povolání od 6. úrovně má dvě možné cesty (vlastně podpovolání), kterými se může dál ubírat. Teprve Pravidla pro pokročilé vypouštějí družinu z jeskyně do širého světa a obohacují hru o systém dovedností a pravidla pro „dobrodružství pod širým nebem“.
Jako jiné základní příručky pro DrD, i pravidla pro pokročilé se dělí na Průvodce hrou, který popisuje dovednosti postav a schopnosti hráčských povolání, a Příručku Pána jeskyně, která radí PJ s vedením hry a popisuje další pravidla, která by hráčům měla zůstat „tajná“.
Verze 1.3 z roku 1992 je první aktualizací a přepracováním Pravidel pro pokročilé. Od předchozí verze Pravidel pro pokročilé 1.1 se liší těmito změnami:
- Nevíme
(Poznámka: Rozdíly mezi jednotlivými verzemi DrD nemáme dostatečně zmapované. Pokud o nich máte přesnější informace, můžete přímo editovat tuto anotaci a doplnit je, nebo nám je poslat do této diskuze.)
Tato verze Pravidel pro pokročilé je určená k používání s Pravidly pro začátečníky 1.2. Ještě pro ni neexistují odpovídající Pravidla pro experty.
V roce 1994 byla tato verze nahrazena Pravidly pro pokročilé 1.3.
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Hrál jsem, ale nikdy nečetl
Podle těchto pravidel jsem hrál, ale nikdy jsem je nečetl. Komentář bude stejný jako u verze 1.3, protože rozdíly jsou zcela minimální - alespoň z hlediska projevu ve hře. Některé mechaniky ještě nebyly zavedené (tuším že únava při cestování), ale stejně podle nich nikdo nehrál, takže je s klidem z hodnocení vynechávám.
Základ tvořilo dělení každého povolání na dvě navazující a rozšiřující na 6. úrovni. Jednotlivé obory a jejich možnosti byly tak nevyvážené co do schopností a hlavně použitelnosti, že jsem se s některými obory nikdy u hráčů (nejen ve svých skupinách) nesetkal jinak než formou obskurního "kamarád v jiné skupině tohle hrál". Druid jako první. Sicco jako druhý, Theurg jako třetí. A to přesto, že tato povolání rozhodně měla potenciál být zajímavá, tak přidružené mechaniky a omezení použití jen v určitých oblastech je deklasovalo.
Jako inspirační materiál dobré. Jako herní podklad špatné.