Hunter: The Vigil

Hunter: The Vigil

Vložil(a) Hchkrdtn dne
5
Průměr: 4.3 (3 hlasů)
2008
Hororová hra o lovcích nadpřirozených bytostí

Šestá hra z nového Světa temnoty námětem navazuje na svého předchůdce Hunter: The Reckoging. Podobně jako v ní představují postavy hráčů lovce, kteří prohlédli temnotu okolního světa, přežili to a rozhodli se čelit tomu, co se skrývá ve stínech. Oproti svému předchůdci nabízí Vigil více možností jak hru pojmout, hlavně v ohledu, kým postavy jsou (od osamělé skupinky lovců až po členy náboženských řádů, různých konspirací i vládních agentur určených k boji s nadpřirozenem). Pravidlově je hra oproti hraní normálních smrtelníků rozšířená především v pravidlech pro spolupráci postav a různým frakcím lovců dává přístup k speciálním „darům“ (od relikvií, rituálů až po obskurní hi-tech zařízení).

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Systém
Vydavatel

5

Jedna z nejlepších her světa temnoty. Hra, v níž se za smrtelníky postavíte proti světu temnoty.

Můžete stát sami za sebe. Můžete udržovat vazby s jinými podobnými. Nebo můžete být součástí některé z mocných konspirací, které ukazují, že svět temnoty skutečně nepatří jen nadpřirozeným bytostem. Můžete hrát obyčejné lidi, stejně jako stoupence některé z mystických či okultních tradic, zástupce státu (policie nebo armády), nadnárodní konspirace, církevního řádu a mnoho dalšího. Můžete hrát smrtelníky, stejně jako psioniky, uživatele až podezřele vyspělých technologií nebo lidi vylepšené alchymistickými destiláty z nadpřirozených bytostí. Prostě a jednoduše - rozsah hratelných možností je nevyčerpatelný.

Gamistické jádro 4e Storytelling pravidel, které obvykle vzhledem k zaměření WoD spíš kritizuju, je u hunterů naopak výborné - když stojíte proti bytostem, s nimiž nelze bojovat fér, tak trocha toho min-maxování dovedností, kombení schopností a výbavy a využívání Taktik vystihne jeden z důležitých rozměrů hry.

Hunteři obsahují i "zjednodušené" verze nepřátel (upírů, čarodějů atd.) Jako ředěný intro čajíček pro začátečníky možná poslouží dobře. Pokud si ale chcete zahrát SKUTEČNÉ huntery se vší neférovostí toho stát proti nadpřirozeným nepřátelům a s nutností skutečného plánování, sehranosti, taktiky a rychlé improvizace, tak tyhle zahoďte a použijte skutečné upíry, mágy a další podle jejich vlastních příruček - tam se ukáže, kdo je nejen skutečnou hrozbou, ale děsivou noční (či denní) můrou predátorů - a kdo je jen jejich další přesnídávka.

4

Nejprve jsem si říkal - kdo by chtěl hrát smrtelníka ve Světě temnoty, když takovou postavu může hrát kdekoliv jinde. Hlavním lákadlem mají být přece Upíři a Vlkodlaci a... Jenže pak jsem se začetl a takhle kniha mě dost chytla. Vážně uvažuji, že jakmile dokončím svou upírskou kroniku tak začnu s Lovci. Velkým plusem jsou zjednodušená pravidla pro různé Nadpřirozené protivníky Lovců (aby měli lovci alespoň nějakou šanci). Jen se mi zdá, že Nadpřirozených schopností (Dread powers) je v knize málo (něco kolem 20) a později se tak mohou začít opakovat. Perlička na závěr - v knize se objevuje skupina Lovců (tier 3 - chieron group), kteří si do těla nechávají implantovat "komponenty" svých Nadpřirozených protivníků.