Lost Mine of Phandelver

Lost Mine of Phandelver

Vložil(a) ShadoWWW dne
5
Průměr: 4.2 (9 hlasů)
2014
Krátká, trochu sandboxová minikampaň určená pro úplné začátečníky, která je součástí Starter Setu.

Před více než pěti sty lety vytvořily klany trpaslíků a gnómů dohodu zvanou Fendelverský pakt, podle níž sdíleli bohatý důl v podivuhodné jeskyni zvané jeskyně Hromových ozvěn. Krom nerostného bohatství zde byla velká magická síla. Časy byly dobré a nedaleké lidské městečko Fendelin rovněž vzkvétalo. Ale pak přišla pohroma v podobě orkské hordy, která se prohnala celým Severem a zpustošila všechno, co jí stálo v cestě, a jeskyně Hromových ozvěn zmizela z map. Zkazky o pohřbeném bohatství lákaly po staletí hledače pokladů a jiné prospěcháře do okolí Fendelinu, ale nikdo v hledání dolu neuspěl. V nedávných letech se do oblasti vrátili osadníci. Fendelin je nyní drsná osada na pokraji civilizace. Co je však důležitější, trojice trpaslíků – bratři Skálohledi – objevili vstup do jeskyně Hromových ozvěn a hodlají doly znovu otevřít. Bohužel pro Skálohledy, nejsou jediní, kdo se o jeskyni Hromových ozvěn zajímá...

Toto vyhlášené dobrodružství pro pátou edici Dungeons & Dragons je koncipovaná jako kampaň volně propojených menších dobrodružných lokací. Je určené pro začátečníky a obsahuje i stručné představení světa Forgotten Realms.

Dobrodružství vyšlo jako součást začátečnické krabice Starter Set, ale je dostupné i samostatně.

Určeno po hru
Kategorie produktu

Je obsaženo v těchto produktech

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
4
Průměr: 4 (3 hlasů)
Hodnota
80.00
D&D Starter Set
Začátečnická krabice
2014 Alternativní základní pravidla Začátečnická krabice jako úvod do D&D páté edice Čeština

3

Na začátku nemají hráči moc na výběr. Buď jedou s Grundanem nebo bez ně. Ikdyž jsou goblini ikonická stvoření tak AC 14, schování nebo odpojení jako bonus akce z nich dělá vražedné nepřátele pro první úrovně. První jeskyně na tom není jinak, gobr vlk a goblin jako boss po celé jeskyni takže těch pár kouzel a schopností byli vypotřebovány.

Zkrátka je to zajímavý příběh, nepríliš dobře balancovaný takže si to musí vypraveč upravit.

5

Lost Mind of Phandelver (LMoP) je velmi dobré vstupní dobrodružství pro pátou edici Dungeons & Dragons a obecně také pro začínající hráče a pány jeskyně (DM).

Do LMoP jsme s naší partou šli jako nepolíbení D&D 5e, ale přesto jako letitý hráči dračáku. A u všech (já jako DM, ostatní jako hráči) spokojenost. Přiznávám ale, že tomu mohl přidat náš tehdejší delší půst od fantasy RPGček.

Dobrodružství obsahuje klasická DnD témata a klišé. Goblini, startovní vesnice, úkoly kolem ní, jasní záporňáci (černo-bíle dělení) a povedený závěrečný dungeon.

Dobrodružství je stručně psané, zároveň ale obsahuje vše podstatné pro jeho vedení. Je relativně lineární , ale bez nutného navození pocitu railroadu u hráčů (či jde spíše x docela lineárních částí, ale nelineárně propojených), a vhodné tak pro začínající DMy. Je ostatně součástí prvního Starter Setu, jeho součástí jsou i zjednodušená pravidla a pět připravených postav. Dobrodružství je pro začínající DMy zároveň dobře napsané (např. před 1. bojovou scénou je bodově, co můžu očekávat; nebo “tady se budou asi plížit: hoď na Stealth vs Perception”). Tzn. je to napsáno i s ohledem na úvod do mechanik + nějaké DM tipy a rady. 

5

Ztracený důl je zajímavé dobrodružství, které začínajícímu PJovi ukáže jak se taková hra dá vystavět. Obsahuje vše co je třeba: hlavní linii dokážete dohrát bez toho, aby jste museli udělat něco co nejdřív vypadá jen jako vedlejší úkoly, důležité informace se dají z více zdrojů, možnost přiklonit se k více stranám, zajímavé mechaniky ozvláštňující boj a opravdu vedlejší úkoly.

3

Ztracený důl Phandelveru byl pro mnohé prvním setkáním s RPG hrami a v některých kruzích má autu až mýtického dobrodružství. „Tenkrát poprvé.“ Je to asi nejznámější, rozhodně nejhranější dobrodružství pro pátou edici.

Dobrodružství je silně bojově orientované a předpokládá, že hráči jsou dobří hrdinové, kteří pomáhají nebohým a hodným obyvatelům v nesnázích proti zlým a darebným loupežníkům, orkům, goblinům a jiným padouchům, kteří zaslouží zabít. Vesničané zadávají postavám questy a hráči si při toulání hexovou mapou světa sami vybírají, v jakém pořadí je plnit. Celkově hra působí dojmem videohry, která pečlivě servíruje precizně vybalancované souboje a prokládá je vhodným počtem léčivých lektvarů.

Pro nás životem zhrzené kverulanty tady ale přece jenom něco chybí. Něco, co by to udělalo zajímavým. Je to prostě generické fantasy bez výraznějšího nápadu a bez možnosti dělat tu něco jiného než vraždit zlouny a občas si k čestným obyvatelům zajít pro nový quest. 

Přesto je to nepochybně dobrý produkt, který klade důraz na hratelnost (mapy, pečlivé popisy, přehlednost, návody k hraní) a začínajícím hráčům bych ho neváhal doporučit – zejména dětem a omladině.

Víc v recenzi na mém blogu

5

Toto dobrodružství je po všech stránkách ikonické. Začíná to ilustrací, na které je drak bojující s družinou ve svém doupěti a pokračuje prvním střetnutím, které tradičně tvoří přepadení. V tomto dobrodružství najdete skvěle vykreslenou vesnici, zajímavé jeskyně, zříceninu, trosky vesnice, tradiční i netradiční nestvůry a nakonec i toho draka, kterému byste se ale měli buď klanět, nebo se mu raději vyhnout, protože tak, jak je zachycen na ilustraci, zbývá družině posledních pár sekund života.

Na drobrodružství se mi líbí, že je plné napětí a překvapení. Ani chvilku se nebudete nudit. Současně se dá projít mnoha různými způsoby. Viděl jsem toto dobrodružství hrát mnoho skupin a každá ho hrála dost jinak. Je to taky ideální věc, když chcete do D&D zasvětit své kamarády, kteří doposud znají jen deskovky. Vezmete krabici na chatu s kámoši a večer vybalíte. Každý si vezme předpřipravenou postavu a za pár minut už hrajete a najednou se divíte, že venku už svítá. Dobrodružství je součástí Začátečnické krabice (Starter Set), který je celý dělán tak, aby vás zbytečně nezahlcoval množstvím pravidel. Pravidla tu tvoří naprosté minimum. Nejdůležitější je zábava a tu si užijete na dlouho. Projít dobrodružstvím vám zabere minimálně sto hodin zábavy.

Dobrodružství má ale i pár much. Za prvé si PJ musí dát v prvním střetnutí trochu pozor, aby nezabil nějakou postavu. Při "křechkosti" postav na 1. úrovni stačí jeden nepodařený kritický zásah a skupina nezkušených hráčů, co svého parťáka nestabilizují nebo nevyléčí, a smrt postavy je na bíledni. Druhou věcí, na kterou je potřeba dát pozor, je drak. I když je to jen mladý zelený drak (tj. jeden z nejslabších v D&D), tak pro postavy na nízké úrovni je to DRAK. Protivník, proti kterému v přímé bojové konfrontaci nemají šanci. PJ by pro měl skrz ústy cizích postav hráčské postavy varovat, že se mu buď mají vyhnout, nebo mu pochlebovat (což mají draci rádi) a přímémo souboji se určitě vyhnout.

Další věc, která v krabici citelně chybí, je plakátová mapa oblasti. Musíte si ji buď vytisknout, nebo si pořídit Essentials Kit, jehož dobrodružství se odehrává ve stejné oblasti a mapa v něm už je.

Ztracený důl Fendelveru je moje srdcová záležitost. Společně s dobrodružstvím The Keep on the Borderlands ho považuji za nejlepší dobrodružství pro začínající hráče.