Dračí doupě II (přepracované vydání)

Dračí doupě II (přepracované vydání)

Vložil(a) Markus dne
5
Průměr: 4.1 (15 hlasů)
2017
Přepracované vydání DrD II přináší výraznou revizi a přehodnocení základních pravidel i schopností povolání

Přepracované vydání základní příručky pro DrD II. Oproti předchozím hrám z rodiny Dračí doupě nejsou pravidla koncipovaná jako samostatné příručky pro hráče a Pána jeskyně, ale jako jedna kompletní kniha se vším všudy, od pravidel pro hráče přes rady pro Pána jeskyně až po stručný bestiář a ukázkové dobrodružství.



Přepracované vydání je výraznou revizí původního vydání hry. Základní vyhodnocovací mechanismus byl od základu přehodnocen a upraven. K drobnějším změnám patří jiné nebo upravené schopnosti jednotlivých povolání. Podstatná část knihy je tak zcela nově napsaná a oproti původní verzi je delší o celých dvacet stran příkladů a vysvětlení. Příručka současně nově věnuje více prostoru dovednostem a jejich používání a dává podrobnější návod, jak různé herní situace převést do řeči pravidel. Největší změnou je úprava mechaniky vyčerpání, díky které souboje získaly novou dynamiku.

Určeno po hru
Kategorie produktu
Vydavatel

4

Čím dál víc jak zkouším nové systémy, tak si všímám neduhů hry, ale i tak je to stále dobrý systém, který nabídne spousty zábavy. Některé věci jsou vágně napsané a někdy to je naškodu, ale i tak hratelné to rozhodně je.

5

Jelikož jde o nostalgii tak je jasné že jsem jsem zaujetý.

+Můžete být vyřazeni po fyzické stránce (zdroj Tělo), duševní (zdroj Duše) nebo mentální (zdroj Vliv) = když jsem přecházel na jiné systémy chvíli mi trvalo si zvyknout na jednotné životy

+Kombinování povolání vytvářející originální charaktery= ne škatulkování do jedné linie

+Volnost kouzel, krom rozsahu a zdroje není ničím vázané= opět mi trvalo než jsem strávil že mi někdo kouzla předepsal a určil kdy co mohu hrát

+Nebezpečnost zvyšovala obtížnost a tak nebyli souboje jen hodinové mlácení ale kvůli navyšujícím se vyčerpání a zranění zkrácené na půlhodinu.

+Zbraně nemají rozdílné zranění, pouze vlastnosti. Takže byl hrdlořez stejně úspěšný jako kopiník nebo šermíř

-Složité manévry

3

Jako chápu, že pravidla fungují schválně úplně jinak, než bylo původní DrD 1.6 a velmi oceňuji tuto veřejně vydanou opravnou revizi z nepovedené první verze. Každopádně mě ta míra abstrakce prostě nějak nesedí. 

Vizuál a nádech takové té vesnické fantasy je pěkný a když máte štěstí na českou špičku v oboru vypravěčství jako je třeba Maugir, tak si hru v těchto pravidlech můžete i užít. I tak se ale radši připravte na spoustu situací, které si můžete vyložit jinak než vaši spoluhráči...

5

DRDII ve svém revidovaném vydání, jsou skvělé pro všechny, kteří mají raději roleplay svých postav než hromadu tabulek (každý má rád to své, nic proti tabulkám).

Pravidla, nejsou nijak složitá, samozřejmě sem tam jsou matoucí, ale většinu odpovědí jste schopni dohledat na zdejším fóru. Hlavní je, le užít si zábavu, což Vám DRDII plně dovolují a dávají Vám celkem robustní systém, se kterým si užijete spousty zábavy.

5

Je to naprosto super systém, který sice má své chyby, ale naprosto elegantně řeší spoustu věcí, které potřebují v jiných systémech spoustu rozsáhlých tabulek. Sice nemusí sednout každému, ale za mě je to nejlepší systém, který jsem zatím hrál

4

Nová verze pravidel je podstatně lépe napsána. Nicméně kdo se jednou spálil při hraní DrD II, ten už asi nebude mít chuť se novou příručkou prokousat, zvlášť když zjistí, že text se ještě protáhl. Stávající hráči by však neměli váhat a tuhle knihu si pořídit. Možná budete muset změnit některé své zaběhané pravidlové návyky, ale snad každá změna jde kýženým směrem. Průběh konfliktů je rychlejší, magie byla vybalanacována napříč povoláními a mnoho dalších pravidel bylo vylepšeno, aby dávalo větší smysl.