Bertelkem

Vložil(a) Perthorn dne
3
Průměr: 3 (5 hlasů)
2018
Strašidelné dobrodružství o hrůzách zapomenutých ve staré pevnosti

„Včera, před bouří, mne myšlenky zavedly zpět do dětství. Vzpomněl jsem si na Rilond a na lesk chrámových věží při západu slunce. A také na večerní modlitby a starého Adimuse, který nás učil víře. Ještě dnes mi vhlavě zní jeho varování, že zlo nelze léčit zlem. Ó, jak se mýlil. Je to jen otázka síly. Stojíme tu s bratrem před branami sfér a skrze ně vládneme samotnému peklu. Jsme ukázkou toho, že lze vyhánět čerta ďáblem. Stačí k tomu mít odvahu a držet ho zkrátka.“ (dochovaný zápis zdeníku theurga Sarga)

V tomto dobrodružství se družina vydá pátrat po útočnicích, kteří napadají lesní cestu. Vše bude nakonec jinak a pátrání je zavede do staré pevnosti Stolberg...

Bertelkem je krátké hororové a bojově laděné dobrodružství ve kterém je družina vyslána zabezpečit obchodní cestu. V porostu však objeví zapomenutou pevnost ve které se něco skrývá...

Určeno po hru
Kategorie produktu

2

A nenachází ho. 

Snažil jsem se udělat pořádnou recenzi, ale bohužel jsem zjistil, že bych na ní spálil tolik času, že se to jednoduše nevyplatí. 

Takže aspoň shrnutí: Dobrodružství má dohromady 22 stránek

1 Strana je obálka, kde je jediný vizuální materiál který tam za celou dobu bude (jako vizuální materiál počítám arty postav, mapy, moodboardy, cokoliv co by vizuálně pomáhalo s celkovou představou o světě) 

3 strany jsou útržky z denníku, který docela přispívá atmosféře a po vytisknutí a předání hráčům by mohl mít dobrou hodnotu 

7 (zhruba, informace jsou rozházené) stran je věnováno minulosti pevnosti a okolí, které je pro příběh téměř zbytečné (lépe řečeno pro představu GM i hráčů by bohatě stačila sotva strana, možná i míň.  

1 strana je k tomu jak dobrodružství vést, to je absurdně málo, v poměru s tím kolik stran je věnováno mnohem zbytečnějším věcem. Navíc to říká jen jednu poměrně lineární možnost jak to vést, o nějakých náhradních řešeních jsem tam nenašel žádnou zmínku.

 1 strana (zhruba) jsou NPC a statblocky monster, u monster není předem napsáno pro jaký lvl jsou psaná (v úvodu dobrodružství je napsáno, že je pro velkou škálu levelových úrovní, ale že si to GM musí upravit tak, aby to sedělo, problém je, že v základních statblocích není uvedené pro jaký lvl jsou dané staty psané) Co se NPC týče,  je tam napsaný nějaký rychlý zevní popis, který sice není vysilující, ale asi stačí a jeho role v příběhu, ta se hodí pro orientaci, ale už tam není nikde napsáno jak by se měly NPC chovat ve zlomových okamžicích příběhu ve kterých figurují 

Zbytek jsou popisy lokací které jsou rozeseté tak porůznu v druhé části dobrodružství, problém je, že popisy jsou často poněkud nedostačující a není zde žádná mapa nebo cokoliv co by pomohlo s orientací. Jediná místnost která dostala trochu lásky je laboratoř, ale ani k té jsme nedostali mapu. 

Shrnutí: Jakožto líný DM si jdu pro 3 věci: Zápletka, Mapy, Statblocky (potažmo popisy NPC). 

Zápletku jsem dostal, ale podanou naprosto strašlivým, lineárním způsobem který mi práci se zasazením do mého světa vůbec nezlehčuje. Mapy jsem nedostal žádné, chápu že DH je čistě "Theater of the Mind" hraní, ale i pro to se hodí mít nějaký vizuální podklad na který se hráči a GM můžou koukat aby si pomohli sjednotit představu o situaci. Statblocky jsem sice dostal, ale pokud bych hrál DH a byl začátečník, nevěděl bych pro jaký lvl party jsou nastavené a tak by to stejně byl pokus/omyl.

2 Hvězdy si to ode mě zaslouží za myšlenku, obálku a kouzelný předmět. Co by šlo úplně vynechat je prakticky celá historie a vysvětlivky pro pozadí, který stejně upravím aby mi seděly do kampaně kterou zrovna budu hrát. 





 

1

Poté, co se prokoušete tunou (a tunou, a další TUNOU) herně naprosto a dokonale zbytečného balastu (desítky normostran, začínám poznávat Tirusův rukopis),  tak dostanete - nekecám - strorku na 2 A4, která by šla dál zestručnit na půl stránky zápisu a jednu tabulku se statama monster.

Tužku, zvládnu to na jeden řádek: Zjistěte co se stalo v pevnosti - půjdete lesem, potkáte pár nemrtvých, narazíte na hrad, je tam DrD Hrůza (/ neviditelný démon). (BEZ KECŮ - NIC VÍC v tom příběhu neni. Co je teda na těch 24 stranách? Nějaká příběhově nerelevantní bullshit historie a nějaký herně nerelevantní postavy - proč? Nevim, ptejte se Tiruse.)

WOW. Hlavně, že na konci Tirus opět nezapomene uvést, že sepsání podobného skvostu je tvrdým testem mistrovského vypravěčství a literárních schopností.

5

Dobrodružství se mi osvědčilo, pro družinu začátečníků, když jsem zrovna neměl čas na přípravu. Díky časově ose, logickým navaznostem jsem jako PJ, potřeboval 15 minut přípravy a hráči se skvěle bavili. Navíc nám to sloužilo jako inspirace ke kampani.

Můžu vřele doporučit 

3

Postavy se vydávají na úkol zaručit opět bezpečnost na cestách mezi městy, překvapení které na ně číhá je ale rozhodně nepotěší. I když může družina kdykoliv couvnout, postavy které může potkat a předměty které může nalézt ji budou motivovat to nevzdat. A garantuju vám, že když budete napětí správně dávkovat, tak až hráči dorazí do opuštěné pevnosti, budou podělaní strachy. :)

Příběh je jednoduše prezentován bohatým pozadím lesa, historickou časovou osou a výčtem míst, které je možné navštívit. Trochu mi schází větvení celé dějové linky ale na turnajové dobrodružství v tomto settingu to tolik nevadí, navíc atmosféra a zasazení příběhu jsou dobře zmáknuté a poslední lokace dává vypravěčům tak strašně volné ruce v tom, kam až je možné toto dobrodružství rozvést, že je skoro škoda si závěr maličko neohnout a nevyužít toho (osobně to pro mě byl start tažení na dalších 8 sezení).