Hot War je hra zasazená do alternativní, okultními technologiemi prolezlé verze studené války, ze které se stala válka horká. Píše se rok 1963, jeden rok po vypuknutí třetí světové války, ve které SSSR a USA nasadili jaderné zbraně, ale i tajné zbraně vyvinuté na základě ukradených nacistických technologií, proti nimž jsou jaderné zbraně dětská hračka. Nad Británií se roztrhla nebesa, na Sheffield a Birmingham dopadly jaderné střely a krajinu ovládlo rádiové ticho. Potom začaly z děr v obloze vylézat bytosti horší než nejdivočejší sny. Ze sovětských výsadkových člunů, které přirazily k pobřeží, se vyrojili pokroucení, znetvoření vojáci, pavoučí organické konstrukty a ještě horší mobilní biologické zbraně. V atmosféře beznaděje byla zřízena organizace, jejíž úkolem je pronásledovat a ničit monstra, teroristy, špiony a sabotéry – Special Situations Group (SSG). A postavy patří právě k ní.
Jednoduchý systém pracuje se společnou přípravou herního prostředí a příběhovými mechanikami. Osou hry jsou skryté cíle postav. Každá postava je členem vyšetřovací skupiny SSG a je vyslaná nějakou mocenskou frakcí, která ji úkoluje. Kromě tohoto frakčního cíle má každá postava i cíl osobní. Vzniká hra s pravidlovým důrazem na důvěru, tajnůstkaření a dosahování vlastních cílů na pozadí mocenského boje.
Hra volně navazuje na předchozí špionážní hru od stejného autora, Cold City, která se odehrávala v 50. letech. v mysteriózní alternativě okupovaného Berlína.
Externí recenze a shrnutí
Drakkar 12 | Bifi | Hot War – Vojna, ktorá neostala studená |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit