Příběhy Impéria

Příběhy Impéria

Vložil(a) Ecthelion dne
5
Průměr: 4.4 (22 hlasů)
2009
Přepracování systému Fate pro viktoriánský svět plný kouzel a tajemna
Jonáš a Kryštof Ferencovi

Příběhy Impéria jsou původní česká RPG hra, která používá značně upravený systém Fate a obsahuje kompletní popis prostředí viktoriánského 19. století plného kouzel a tajemna. Gentlemani a dámy zde prožívají své osudy v době britského Impéria, jaké nikdy předtím nebylo a již nikdy nebude. Od tajemných britských ostrovů, které se utápí v magických mlhách, přes džungle Indie a pouště Afriky, až po podivnou a nedostupnou Zemi kouzel zde mohou zažít napětí a dobrodružství. V jedné knize je obsaženo vše, co budou hráči ke hře potřebovat (včetně mnoha zápletek, které mohou při hraní využít), a systém sám dává důraz na vyprávění a splétání příběhů.

4

I když fantasy steampunková viktoriánská Anglie není úplně můj šálek čaje, je velmi hezky zpracovaná a rozvedená do přiměřených detailů. Je to fantasy postavená na reálných základech, což je pro mě vždy výhoda, byť jsem se sni v jedné hře k těm skutečným fantasy prvkům nedostal, abych je mohl posoudit.

Systém je osekaný Fate, který by mi měl vyhovovat, ale mám s ním dva problémy. První jsou aspekty, u kterých jsem v žádné hře s různými Vypravěči neviděl negativní vyvolání, a začínám mít dojem, že jejich fungování zamýšleným způsobem vyžaduje nějaký způsob, který se u jednorázových her nebo krátkých kampaní nemůže projevit. Druhý problém se týká domlouvání a určování možných výsledků akce před hodem, což vlastně každé postavě dává schopnost nahlédnout do blízké budoucnosti a případně odmítnout podstoupit akci, která se ukáže jako potenciálně příliš nebezpečná - nebo ji naopak stupňovat. Při hraní mě tenhle přístup až příliš vytrhuje z ponoření do postavy, i když někteří Vypravěči tento efekt dokázali potlačit.

Z těchto důvodů dávám jen čtyři hvězdičky.

4

Obsáhle viz má anotace.

Příběhy Impéria jsou především o onom světě - o steampunkově-magické verzi Viktoriánské Anglie v době jejího největšího rozmachu. Najdete tam všechno cool - kouzla, irské sidhe a skřítky, Faerii, steampunk (páru), clockworkpunk (hodinové strojky, golemy-automatony...), vzducholodě a mnoho dalšího. A... funguje to. Autoři našli perfektní rovnováhu mezi "dostat tam co nejvíc" a "nedat tam příliš mnoho", takže věci do sebe zapadají a ladí, aniž by se to mezi sebou tlouklo. Na pohled to nevypadá až tak úžasně, ale ve skutečnosti to je hodně těžké udělat správně a tady se to skutečně povedlo.

Příběhy Impéria používají (i z důvodů doby vzniku) 2. edici Fate ořezanou na kost - a bohužel až příliš mnoho. Chápu zamýšlený minimalismus s důrazem na příběhovost a chápu i zájem udělat hru co nejpřístupnější nováčkům, ale právě kvůli té příběhovosti by neuškodilo přidat některé mechaniky ze 4. edice, klidně jako rozšiřující materiál - i když ne, že byste si to snadno nemohli doplnit sami. Tento minimalismus je silou, ale i slabinou Příběhů impéria - činí je jednoduchými, ale vlastně se vzdává toho využít sílu, která se ve Fate skrývá, a to i co do možností mechanik podporujících příběhy a vyprávění a pomáhajících vypravěči i hráčům se strukturováním příběhu.

4

Tato pravidla pro mně byla příjemnou změnou, jak z pohledu mechanik tak prostředím. dlouhodobě bych u nich sice nezůstal ale na odreágování od epických příběhů Drd 1.6 nebo dračí hlídky rozhodně doporučuji

3

Sympatické minimalistické RPGčko. Na dlouhou kampaň to není, má tendenci se brzy ohrát. Na druhou stranu prostředí a ilustrace jsou naprosto boží :).