Chronicles of Darkness (nový World of Darkness)

Vložil(a) rpgforum dne 05.11.2008, 19:16
5
Průměr: 4.6 (5 hlasů)
2004
Hra v kůži smrtelníků, kteří se snaží přežít v hororové variantě skutečného světa

Nová řada World of Darkness, taky známá pod názvem Chronicles of Darkness, je série hororových her z temné varianty našeho světa. Zatímco stará řada WoD byla laděná do goth-punku, hrála na apokalyptické motivy a pracovala s ústřední, postupně odhalovanou dějovou linií, nový WoD je otevřenější a buduje záhadnou atmosféru, aniž by byl tolik nihilistický. Zároveň se herní prostředí přesunulo z devadesátých let do současnosti.

Hry ze staré řady WoD vycházely jako samostatně hratelné produkty. Nová řada shrnuje všechna základní pravidla do jedné knihy, která je potřeba k hraní všech dílčích her. Největších změn dostál samotný systém, který výrazně zjednodušil souboje. Základní pravidla umožňují hraní za běžné smrtelníky v pokroucené a děsivé variantě našeho světa, kde řádí upíři, vlkodlaci a jiné děti tmy.

Původně se tato hra jmenovala prostě World of Darkness, ale v roce 2015 byla přejmenována na Chronicles of Darkness, aby se nepletla se starou řadou WoD.

(Poznámka: Přestože jednotlivé hry z nové řady WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Rodina RPG her
Systém
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

4

New World of Darkness je velice dobře udělaný systém s nepříliš svázanými pravidly, které však přesto tvoří dobrou kostru, na které se dá dobře stavět (a staví na ní mnoho dalších rozšíření). Pravidla tím, že mnoho věcí objasňují, ale detaily často nechávají na úvaze gamemastera, mají potenciál uspokojit jak pravidlové puristy, tak více příběhově zaměřené hráče. Za hlavní výhodu bych označil především jednotný systém na který navazuje mnoho dalších sad pravidel a sourcebooků (Mage: The Awakening, Vampire: The Requiem, Werewolf: The Forsaken a další). Jednu věc bych speciálně Rulebooku vytknul. Docela mne zamrzelo, že v rámci zjednodušování pravidel a sjednocování mechanik zavedli autoři střelbu takovým způsobem, že zranění a šance na zásah jsou spojené (velké zranění automaticky znamená velkou šanci na zásah). Když člověk vezme pár modelových situací, vedou pak k absurditám (gangster střílící dávkou člověka nezabije (nebo zabije, ale pak se vždy taky trefí), přestřelka pistolníků na divokém západě skončí tak, že zasažený hráč klidně vrátí úder, apod.) Více příběhově zaměřeným hráčům to asi tolik nevadí, ale ty, kteří jdou po systému více, to může být podstatný rys. V jiných aspektech se mi ale pravidla velmi líbí a aktuálně patří k mým top.

5

Svět temnoty mě uchvátil prakticky hned jak jsem zaslechl o co jde. Líbí se mi možnost hrát zde opravdu silné příběhy kde pravidla slouží pouze jako bezlička i možnost hrát pevně podle pravidel velice akční hry.

4

Skvělá volba pro vyznavače volnějšího přístupu, silné a tmosféry a hráčského zaměření na postavu. Hry od White Wolf (WW) nikdy nebyly mezi svými hráči moc o důrazu na pravidla, ale když už nějaká potřebujete, s čím co tu najdete si většinou dobře vystačíte. A smrtelnící jsou rozhodně dobrá volba jak pro začátečníky se světem temnoty, tak i pro vyznavače skutečného "nonmacho" horroru. Osobně mám s touto hrou dobré zkušenosti buď jako s prequelem pro upíry a nebo jako s jednorázovými hororvými povídkami. Pokud bych měl jmenovat nějaké výtky, tak to budou dvě (a týkají se většiny her od WW). Jednak má rezervy v tom, jak hráčům pomoci, aby hra vyzněla opravdu hororově (mnoho her tak končí dost často na hranici okultně investigativní příběhu a tajemné akce) a druhak skutečný potenciál systému většina hráču nepozná, protože je k tomu hra nijak nevede.