Hunter: The Vigil (1e)

Vložil(a) Hchkrdtn dne
5
Průměr: 4.3 (3 hlasů)
2008
Hororová hra o lovcích nadpřirozených bytostí

Šestá hra z herní řady Chronicles of Darkness námětem navazuje na svého předchůdce Hunter: The Reckoning (1999). Podobně jako v ní představují postavy hráčů lovce, kteří prohlédli temnotu okolního světa, přežili to a rozhodli se čelit tomu, co se skrývá ve stínech. Oproti svému předchůdci nabízí Vigil více možností, jak hru pojmout, hlavně v ohledu, kým postavy jsou (od osamělé skupinky lovců až po členy náboženských řádů, různých konspirací i vládních agentur určených k boji s nadpřirozenem).

Pravidlově je hra oproti hraní normálních smrtelníků rozšířená především v pravidlech pro spolupráci postav. Různým frakcím lovců dává přístup k speciálním „darům“ (od relikvií, rituálů až po obskurní hi-tech zařízení).

Po zániku původního vydavatele získal práva vydavatel nový, který přišel s druhou edicí Hunter: The Vigil (2022).

(Poznámka: Tato hra vyžaduje základní příručku The World of Darkness. Přesto bývá fanoušky považována za samostatnou hru, a navíc pro ni vyšla vlastní řada rozšiřujících materiálů. Proto ji i v naší databázi klasifikujeme samostatně.)

Rodina RPG her
Systém
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Bez hodnocení
Tooth and Nail 2017 Rozšiřující příručka Rozšiřující příručka pro lov Bestií a Hrdinů.
0
Bez hodnocení
Mortal Remains 2014 Rozšiřující příručka Doplnění galerie protivníků Lovců o herní linie, které vyšli od poslední příručky.
0
Bez hodnocení
Compacts and Conspiracies 2011 Rozšiřující příručka Podrobnější informace k Hunterským organizacím
0
Bez hodnocení
Bloock by Bloody Block 2009 Rozšiřující příručka Příručka o městských teritoriích pro živější a komplexnější setting.
0
Bez hodnocení
Blood Drive 2009 Dobrodružství Lovci musí ochránit jednoho z těch, které obvykle loví.
1
Průměr: 1 (1 hlas)
Hodnota
20.00
Collection of Horrors 2009 Dobrodružství Sbírka konkrétních monster pro použití při hraní Hunter: the Vigil
0
Bez hodnocení
Horror Recognition Guide 2009 Rozšiřující příručka 15 inspiračních setkání lovců s monstry

5

Jedna z nejlepších her světa temnoty. Hra, v níž se za smrtelníky postavíte proti světu temnoty.

Můžete stát sami za sebe. Můžete udržovat vazby s jinými podobnými. Nebo můžete být součástí některé z mocných konspirací, které ukazují, že svět temnoty skutečně nepatří jen nadpřirozeným bytostem. Můžete hrát obyčejné lidi, stejně jako stoupence některé z mystických či okultních tradic, zástupce státu (policie nebo armády), nadnárodní konspirace, církevního řádu a mnoho dalšího. Můžete hrát smrtelníky, stejně jako psioniky, uživatele až podezřele vyspělých technologií nebo lidi vylepšené alchymistickými destiláty z nadpřirozených bytostí. Prostě a jednoduše - rozsah hratelných možností je nevyčerpatelný.

Gamistické jádro 4e Storytelling pravidel, které obvykle vzhledem k zaměření WoD spíš kritizuju, je u hunterů naopak výborné - když stojíte proti bytostem, s nimiž nelze bojovat fér, tak trocha toho min-maxování dovedností, kombení schopností a výbavy a využívání Taktik vystihne jeden z důležitých rozměrů hry.

Hunteři obsahují i "zjednodušené" verze nepřátel (upírů, čarodějů atd.) Jako ředěný intro čajíček pro začátečníky možná poslouží dobře. Pokud si ale chcete zahrát SKUTEČNÉ huntery se vší neférovostí toho stát proti nadpřirozeným nepřátelům a s nutností skutečného plánování, sehranosti, taktiky a rychlé improvizace, tak tyhle zahoďte a použijte skutečné upíry, mágy a další podle jejich vlastních příruček - tam se ukáže, kdo je nejen skutečnou hrozbou, ale děsivou noční (či denní) můrou predátorů - a kdo je jen jejich další přesnídávka.

4

Nejprve jsem si říkal - kdo by chtěl hrát smrtelníka ve Světě temnoty, když takovou postavu může hrát kdekoliv jinde. Hlavním lákadlem mají být přece Upíři a Vlkodlaci a... Jenže pak jsem se začetl a takhle kniha mě dost chytla. Vážně uvažuji, že jakmile dokončím svou upírskou kroniku tak začnu s Lovci. Velkým plusem jsou zjednodušená pravidla pro různé Nadpřirozené protivníky Lovců (aby měli lovci alespoň nějakou šanci). Jen se mi zdá, že Nadpřirozených schopností (Dread powers) je v knize málo (něco kolem 20) a později se tak mohou začít opakovat. Perlička na závěr - v knize se objevuje skupina Lovců (tier 3 - chieron group), kteří si do těla nechávají implantovat "komponenty" svých Nadpřirozených protivníků.