Barrow of the Elf King

Vložil(a) tochalius dne
4
Průměr: 3.5 (2 hlasů)
2021
Minidungeon s hrobkou elfího krále v minimalistickém OSR stylu

Barrow of the Elf King je dobrodružství pro skupinu tří až čtyř dobrodruhů na 1. úrovni v The Vanilla Game. Uprostřed starého hvozdu leží mohyla skrývající hrobku dávného elfího krále. Na dobrodruhy v ní číhají pasti, královi strážci i novější více či méně nebezpeční obyvatelé. 16stránkové dobrodružství obsahuje podzemí o deseti očíslovaných lokacích, soupis pokladů a bestiář.

Ačkoliv je dobrodružství původně určené pro hru The Vanilla Game, díky minimalistickému zpracování je použitelé v libovolné OSR hře. Existuje i konverze pro Cairn, dostupná na oficiálním webu Cairnu s dobrodružstvími.

Kategorie produktu
Autoři

4

Souhlasím s tochaliusovou recenzí. Výzva by mohla být větší a provázanost prvků též. Když si připravíte pár náhodných událostí a nějaké drobné provázání elementů, rozhodně můžete zážitek povýšit. Obtížnost v konkrétním průchodu byla silně ovlivněna dvěma faktory: 1. můj zmatek a únava při vyhodnocování soubojů v systému Cairn, 2. fakt, že kostky družině opravdu přáli.

V textu je pár detailů, které si odporují s mapou, ale nic tragického. Popisy monster/NPC by při své krátkosti mohly být na adekvátních stranách s popisem místností.

I tak si z pohledu DM přihodím hvězdičku navíc. Je to sice stroze napsané, ale i tak se z toho dá hezky vyčíst ta rozverná nálada a poetika, kterou pak snadno přenesete na hráče. Všechno tu šlape jak má. Stačí to vzít a hrát, Ideální jednohubka. Na seznámení se systémem, pro nové hráče a DM, ale i jako odpočinková záležitost pro zkušenější.

Když je hlad, nebudete na instantní polévce šetřit a něco dobrého do ní přidáte, tak si pochutnáte. :)

3

Maličký dungeon s pohádkově rozvernou atmosférou (podobnou Dolmenwoodu nebo Cairnu) o sedmi místnostech. Obsahuje všechny základní ingredience pro slušný nízkolevelový dungeon crawl – alternativní vchody, zajímavé a občas (jednou) i chytře ukryté poklady, několik nápaditých kouzelných předmětů, jednu smrtící past, setkání vyloženě bojová (těch je maličko) i primárně sociální (těch je většina), protivníky jednoduché i přesahující úroveň družiny. Míra interaktivity prostředí je solidní, nedostačená je za mě komplexnost podzemí – až na pár znalostí, které mohou NPC předat, funguje každá místnost vlastně jako samostatné setkání bez vazby na okolí.

Obtížnost dobrodružství není vysoká (ač při našem průchodu jsme ho měli ulehčeno nezáměrně zjednodušeným soubojem s nejobtížnějším protivníkem). Preferuji, když moduly před družinu kladou větší překážky již od nejnižších úrovní. Zásadně chybí především náhodná setkání – dobrodružství je samo o sobě neobsahuje, a pokud je nedodá systém (tak jako v našem případě), na družinu neexistuje žádný časový tlak.

Hodnoceno na základě odehrání – v roli hráče – a následného přečtení.