Torchbearer (1e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2013
Prolézání dungeonů jako vyprávěcí hra s důrazem na práci se zdroji

Torchbearer je hra, která přebírá estetiku tradičních fantasy her, ve kterých dobrodruzi prolézají záhadná podzemí, a aplikuje ji na příběhový engine převzatý ze hry Burning Wheel (2002). Hráči prozkoumávají podzemí, snaží se přežít nebezpečné nástrahy, přemoct nestvůry a stát se hrdinou.

Základem hry je komplexní dovednostní systém se správou zdrojů (světlo, zásoby…), stavů (únava, vztek…), vybavení v inventáři a postupně se vyčerpávajících základních vlastností. Kdykoli dojde na nějakou konfliktní situaci, spouští se systém vyhodnocování konfliktů známý z Burning Wheel, ve kterém obě strany utajeně plánují protiakce a snaží se dosáhnout deklarovaného záměru vyčerpáním „dispozice“ protivníka. Celá hra je rozdělená do formalizovaných fází. Ve fázi sestupu postavy prozkoumávají podzemí, snaží se proniknout co nejhlouběji a ukořistit co nejvíc pokladů dřív, než si v konfliktech vyčerpají dostupné zdroje tak, že se budou muset vrátit. Fáze sestupu do podzemí je střídána fázemi táboření (odpočinek, zbavování se negativních stavů, ale i náhodná setkání) a nakonec nadchází fáze města (léčení, prodej uloupených pokladů, nakupování, učení se kouzlům, náhodná setkání…). Pak začíná cyklus nanovo.

Hra vyšla v podobě 200stránkové příručky. Po úspěšném Kickstarteru ji nahradila rozšířená a přepracovaná druhá edice Torchbeareru (2021).

Rodina RPG her
Vydavatel