Starfinder je adaptace fantasy hry Pathfinder (1e) na prostředí sci-fi, science fantasy nebo vesmírné opery. Je zasazená do budoucnosti stejného herního vesmíru a kompatibilní s pravidly Pathfinderu, což znamená, že herní obsah je mezi hrami přenositelný jak z hlediska pravidel, tak z hlediska fikční soudržnosti světa. Součástí hry zůstává magie, která se mísí s moderními technologiemi, a ve vesmíru Starfinderu se proplétají i rasy a nestvůry známé z Pathfinderu.
Pravidlově stojí hra na systému d20 a má komplexní pravidla pro pestré schopnosti postav a taktický boj. K pravidlům boje a magie, upraveným pro futuristické prostředí, přidává i pravidla vesmírných lodí, bojů ve vesmíru a cestování nadsvětelnou rychlostí. K tradičním fantasy rasám přibyly nové, například ještěří veskové, krysoidní ysoki nebo „sedmiruké hvězdice“. Hráči si kromě rasy volí taky jedno ze sedmi povolání a postavu si můžou dál upravit různými technologickými vylepšeními, která přidávají další schopnosti.
Produkty pro tuto hru
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Galaxy Exploration Manual | 2021 | Rozšiřující příručka | Rozšíření pro Starfinder se zaměřením na nové možnosti pro postavy a nová místa k prozkoumání | ||
![]() |
Alien Archive 4 | 2020 | Rozšiřující příručka | Čtvrtý bestiář pro Starfinder | ||
![]() |
Alien Archive 3 | 2019 | Rozšiřující příručka | Třetí bestiář pro Starfinder | ||
![]() |
Character Operations Manual | 2019 | Rozšiřující příručka | Starfinder rozšíření se zaměřením na nové možnosti pro postavy | ||
![]() |
Starfinder Beginner Box | 2019 | Alternativní základní pravidla | Zjednodušená úvodní pravidla pro Starfinder se spoustou dodatečného materiálu | ||
![]() |
Against the Aeon Throne 1: The Reach of Empire | 2018 | Dobrodružství | První část kampaně Against the Aeon Throne pro Starfinder | ||
![]() |
Against the Aeon Throne 2: Escape from the Prison Moon | 2018 | Dobrodružství | Druhá část kampaně Against the Aeon Throne pro Starfinder |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Pathfinder ve vesmíru a mnohem víc!
Starfinder krásně navazuje jako sci-fi na svůj vlastní, skvělý, fantasy setting (Pathfinder). Přidává nové a zajímavé rasy a povolání, vesmír se spoustou "klasických" sci-fi prvků ale i spoustou nových a zajímavých věcí. Povolání, ač archetypální jsou skoro všechna neobvyklá a není to jen fantasy ve vesmíru.
Bohužel/bohudík zachovává Pathfinderovskou (odkaz na DnD 3,5) soustředěnost na optimalizaci schopností, dovedností, kouzel a class featur. Už od první úrovně umí být postavy až příliš dobré a specializované. Náš mechanik měl například skill bonus +15 na mechaniku na 2. úrovni. Pokud jsou postavy takto specializované, je velmi těžké hledat výzvy, které by neměly překonat...
...to jsem si myslel než jsem četl první modul ze Starfinder Society! Zjistil jsem, že pro ty moduly je třeba mít postavy superoptimalizované, jinak se to prostě nedá!
Zároveň se Starfinder snažil zjistit, jestli bude Pathfinder 2. edice fungovat a některé koncepty pravidel se zdají být nevybroušené. Osobně ze srdce nenávidím "rostoucí výzbroj". Na zbraně ve Starfinderu je totiž aplikováno něco jako Licence Level - tedy level, který potřebujete k užívání účinějších zbraní. Jediný rozdíl v těch zbraních je ale DMG. Takže ačkoli používáte laserovou pistoli lvl 1 tak nemůžete používat laserovou pistoli lvl 3 ačkoli je to stejná zbraň jen s jiným DMG. Mám z toho pocit, že jediné k čemu to slouží je limitace Damage Output podle levelu ale smysluplnější by bylo spíše zvyšovat damage na character levelu než na zbraních.
Mechanicky největší pecka je za mě ale boj vesmírných lodí. Oproti jiným hrám opravdu vytváří dojem, že družina bojuje s nepřítelem jako celek, nikoli, že jeden bojuje a ostatní mu pomáhají. Postavy se totiž ujímají různých stanovišť lodi: Kapitán, Pilot, Střelec, Senzory, Strojovna. Jedna postava samozřejmě může dělat více činností. Každé stanoviště vyžaduje různé dovednosti a všechny jsou během boje potřeba. Zatímco pilot manévruje, senzorový specialista se snaží nepřátele co nejlépe zaměřit aby se střelec mohl lépe trefit. Strojovna má na starosti "převádění energie" z motorů do štítu a naopak a nutné opravy během boje! Všichni jsou potřeba a naše vesmírné souboje jsme si velmi užili!
Je to skvělá hra, pokud máte rádi ladění spousty schopností a dovedností vaší postavy.