Butcher of Alcross, the

Butcher of Alcross, the

Vložil(a) KDolecek dne
3
Průměr: 3 (2 hlasů)
2018
Dobrodružství pro postavy na 4. úrovni v DnD 5e

Na Williamsovic farmě se děje něco divného. Je noc, zima, prší a Helen se pořád nevrátila ze severní pastviny. Po kraji se potuluje Rudý Tom, známý jako Alcrosský řezník a rodina Williamsových se začíná strachovat o svoji dceru. Najdou ji postavy dřív než bude pozdě?

Dobrodružství s lehce hororovou zápletkou. Určené pro one-shot. Dá se zařadit prakticky do jakéhokoliv světa, když postavy zrovna cestují opuštěnější krajinou.

Určeno po hru
Kategorie produktu
Autoři
Vydavatel

2

Alcrosský řezník je dobrodružství o rozsahu 8 stránek + mapa, které vám vyplní tak dvě hodiny hry. Už tenhle nepoměr by měl znamenat, že byste se měli mít na pozoru a očekávat nějakou zradu. A taky že jo.

Je to hororová jednohubka na téma "hráči utíkají před ošklivým počasím do strašidelné chaloupky". V chaloupce potkají divné obyvatele a rychle začne být jisté, že tady něco nehraje. Slibné úvodní nastavení je ovšem zabité tím, že:

  1. Není to vyšetřování. Hráči ve skutečnosti nemůžou nic vyšetřit. Záhadu odhalují nikoli tím, že by sami museli něco zjistit, ale tím, že jim DM postupně posílá indicie tak dlouho, než se všechno odhalí. Nuda.
  2. Není to horor. V chaloupce není konflikt. Hráčům nic nehrozí, nic je neohrožuje, nic je nenutí jednat. Místo toho hráči vyrážejí z dobrého srdce zachraňovat ztracenou vesničanku. Co prosím???? Skok do úplně jiného žánru.

Hřebíčkem do rakve je, že všichni tady mají podrobnou historii a každá nestvůra je pojmenovaná, ale to se hráči nemají jak dozvědět, takže pro ně je to jenom WTF setkání s několika zombíky. 

Atmosféru to má dobrou, mapku taky, text přehledný, šikovný GM z tohohle dvě hodiny zábavy vykřeše. Problémy se dají opravit. Otázka ale je: stojí vám to za to? A odpověď zní: ne.

Víc v mojí recenzi.

4

Tohle vést mě fakt bavilo...

Prostá farma, ve které na první, možná spíš druhý pohled není něco v pořádku. Nečekané, špatné počasí, které postavy na onu farmu zažene, bloumající nemrtvá panna, farma a rodina v ní, na kterých sem tam prostě něco nehraje.

Byla zábava sledovat, jak hráčům pomalu dochází, že je něco špatně. Ať už díky občasným "probliknutím" iluze, časově nesmyslným chováním NPCček, nebo nalezením věcí uvnitř farmy, na kterých je tak nějak něco divného...

 

Malý disclaimer. Na one-shot se to musí dost šroubovat, přesto, že jsme to právě takto hráli. Ale že je to úplně vhodné bych s klidným svědomím říct nemohl. Prostě hráčům musíte vysypat nějaké 100 let staré reálie a čekat, jak jim to docvakne díky různým nesrovnalostem ve vnímání času NPCček vs. to, co jim povíte v rámci pozadí příběhu.