Night of Blood

Night of Blood

Vložil(a) Markus dne
5
Průměr: 4.3 (12 hlasů)
1987
Atmosférický znepokojivý incident na cestě uprostřed lesů

Je temná, rozbouřená noc a les praská pod kroky zlovolných tvorů, kteří kvičí kdesi s houští. Ze zataženého nebe padá hustý namrzlý déšť, útok hrozí ze všech stran a zoufalí dobrodruhové hledají, kam by se mohli uchýlit do bezpečí. Zdá se však, že noc jim nechce dát pokoj, a na každém kroku na ně číhá nebezpečí. Přežijí noc zalitou krví?

Kratičké, jen zhruba 6stránkové dobrodružství Night of Blood slouží jako atmosférický úvod do temného světa Warhammeru. Vzniklo jako jedno z prvních dobrodružství pro WFRP a brzy se stalo klasikou. Představuje mnohé motivy, které se pro hru staly typickými, zejména nebezpečí číhající na cestách a temné říšské lesy plné podivných tvorů.

Poprvé vyšlo v roce 1987 pro první edici WFRP v 87. čísle časopisu White Dwarf. Později vyšlo jako součást kampaně The Restless Dead (1989) pro stejnou edici. Nejnovější reedice vyšla v roce 2018 jako samostatné, volně dostupné dobrodružství pro čtvrtou edici WFRP.

Kategorie produktu
Autoři

Je obsaženo v těchto produktech

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Bez hodnocení
Restless Dead, The 1989 Rozšiřující příručka, Dobrodružství Sborník rozšiřujících materiálů pro WFRP a dříve publikovaných dobrodružství spojených do kampaně

4

Ze strachu, dohadů a podezření se modulu daří připravit zábavnou jednohubku. Vyžaduje proaktivní přístup hráčů, protože se celou nocí dá dost dobře prosedět. Záporem je rozsáhlost textu – na to, jak málo se toho vlastně stane, je modul až příliš ukecaný. Každopádně Noc krve doporučuji – a to nejen Warhammeru, hrál jsem ho ve Svitcích hrdinů a myslím, že lze snadno konvertovat do jakéhokoliv jiného systému.

4

Krátké dobrodružství s podezřelou situací v hospodě, kde všechno pomalu vede ke katastrofě. Ti, kdo zde udávají tempo a průběh hry jsou hráči a jejich představy, o tom, co se vlastně děje a kam se to dostali. Kdybych mohl srovnat s něčím mimo rpg hry, tak je to velmi podobné principům na kterých funguje Tarantinův film "Osm hrozných".

Původní scénař jsem lehce modifikoval v tom, že všichni přítomní mutanti nelhali, opravdu provozovali hospodu a vůči přicházejícím neměli žádné špatné úmysly. Nechal jsem postavy ať ukážou co umí. Samozřejmě tam nezůstal kámen na kameni, marné byly výkřiky místních, že jen provozují hospodu a to vše je jen jedno velké nedorouzmění.

Dohromady jsme to zvládli dohrát asi za 5 hodin.

5

Jednou jsem to hrál přes Sirotčinec a byla to pecka. Ze hry a zápletky jsme sice zjistili snad 50%, ale i tak šlo o velmi zábavné sezení.

Podruhé jsem toto dobrodružství použil, když jsem se snažil čtyřem mým třináctiletým studentíkům vysvětlit, že stolní rpg je fakt super zábava. Neměli jsme žádná pravidla, mapy, obrázky... jen elektronickou kostku, ZOOM a mé vzpomínky na na tento modul. Omladině jsem vždy po jejich popisu akce určil, co by mělo padnout, aby uspěli a pak kliknul. Z jejich strany šlo tedy čistě o popisy svých akcí, bez pravidel a házení kostkami.

Myslím, že jsem je pro RPG navždy získal a sobě zavařil. Vyžadují po mě pokračování a tvrdí, že je to jako ukázat narkomanovi drogu a pak mu ji zabavit. :)

4

Originální komorní zápletka s malým počtem postav, u které vypravěč jenom sleduje, kam a jak hodí postavy metaforické vidle. Jeho úkolem je reagovat a občas s postavami komunikovat ústy herecky vděčných postav. Malé moduly podobného rozsahu u mě mají hned plusové body navíc. 

Vše podstatné bylo již napsáno ostatními recenzenty, jenom zdůvodním, proč nedávám pět hvězd (kdyby to šlo, dám čtyři a půl).

- několik místností či prostor, kde podle modulu není vůbec nic (což je škoda)

- jedna z možných únikových cest (rozbouřená řeka) není skoro vůbec popsána

5

11 stran a tolik zábavy. Dobrodružství skvěle vybuduje sklíčenou atmosféru, ze které už postavy nepustí. Jako hráči jsme podlehli absolutní paranoie a že jsme se nepustili do přepadení podivných, ale jinak nevinných lidí jsme definitivně zjistili až tehdy, kdy by bylo pozdě vzít to zpět. Ideální pro potřeby oneshotu a umím si jej představit velmi dobře na začátek kampaně k budování vztahu mezi postavami.

5

Tohle kratičké 7stránkové dobrodružství je výborný zážitek na jedno sezení a nenapadá mě, co mu vytknout. Stojí na tom, že postavy za nevlídné noci přijíždějí do hostince uprostřed ničeho, kde se děje něco divného, ale není od pohledu jasné, co. Většina hry stojí na roleplayingu (skvělé nehráčské postavy), povídání a postupném vrstvení čím dál znepokojivějších náznaků, až to bouchne.

Celé je to příjemně volné, předkládá to před hráče spoustu zajímavých rozhodnutí a nechává je iniciativně jednat. Hrál jsem to dvakrát, pokaždé s jinou skupinou a pokaždé jsem si řekl, že to tentokrát zkusím trochu jinak. Ale hned mám chuť si to zahrát potřetí, zase s někým jiným a zase to zkusit trochu jinak, protože co když se tentokrát stane tohle... Skvělý zážitek, doporučuju.

Má to jenom 7 stránek a je to zdarma.

Víc tady v mém rozboru.

4

Ako sonda do raných dizajnových zámerov WFRP je to skvelé.

Je to ale málo. Je to len epizódka po ceste, ktorá sa síce môže rozvinúť do niečoho väčšieho, ale inak je to len maximálne one shot v už prebiehajúcej kampani. Tu je možno aj trocha problém: pre pokročilejšie postavy by situácia predstavovala úplne iný typ výzvy ako pre začínajúce (či nebodaj hráčov ešte nenainfikovaných WFPR-vírusom).

4

Naprosto za sebe souhlasím (coby hráč) již s tím, co napsala přede mnou Winnie.

Taky jsem si pak ještě modul ex-post stáhnul a podíval se do něj a za sebe bych jen doplnil jednak to, co jsem již říkal tuším na streamu, že mi to přijde, že se ten scénář dá jednoduše upravit pro jakoukoliv fantasy, kam se dá nacpat parta zaskočených amatérských kultistů. Ovšem navíc má modul velmi dobře vyvedenou mapu hostince a okolí, což je pro produkt, jenž je k dostání zadarmo, obrovské plus.

Jediné, co mu ubírá do pěti hvězdiček za mne, je v podstatě jistý (a předpokládám, že možná záměrný) minimalismus ohledně motivací a cílů kultistů, kde bez znalosti světa WFRPG by potenciálnímu sudímu, co by zápletku chtěl adaptovat do jiné hry, zůstávaly vrásky na čele, proč by se někdo snažil o tak poloviční akci. Ale to se s trochou fantazie určitě dá jednoduše doladit.

4

Scénář jsem zažila na vlastní kůži jako hráč, následně jsem viděla v akci jinou hráčskou skupinu a pak jsem si přečetla celé znění.

Šest stránek (včetně dokreslujících obrázků a mapy), text se nezaobírá (téměř) žádným lyrickým popisem krajiny, historickými vycpávkami ani exkurzemi do intimních duševních zákoutí NPC. Po kratičkém úvodu hodí Sudího i postavy rovnou do děje. Zápletka je... v zásadě banální (mimochodem mohlo by být zajímavé to celé obrátit, hrát z pozice NPC), ale rozhodně ne nudná. Dobrodružství (jak jsme ho hráli) nespoléhá na přímé konflikty, je postavené spíše na kumulujících se podivnostech a z nich se teprve vynořuje reálná hrozba. Po přečtení materiálů si ale dovedu představit situaci, kdy bojovněji naladěná a více sebevědomá skupina hráčů/postav přenese rychle těžiště od rozhovorů k akci a celek bude i nadále dobře fungovat.

Předpřipravený (možný) epilog "každý dobrý skutek je po zásluze potrestán" dobře zapadá do ladění světa WH.

Celkový dojem: v jednoduchosti je síla. Jen název trochu "zklamal", v reálné aplikaci jsme se příliš mnoha krve nedočkali. Pět hvězdiček nedávám jen proto, že se na ně necítím (nemám tak velký přehled... nebo spíš mám mizivý přehled o konkurenci).