True20

True20

Vložil(a) Alnag dne 05.01.2009, 22:46
3
Průměr: 3 (3 hlasy)
2005
Zjednodušená a upravená univerzální verze d20 systému.
Stephen Kenson

Univerzální a silně upravená varianta d20 systému, která k vyhodnocování používá výhradně dvacetistěnné kostky. Inspirována systémem ve hře Mutants & Masterminds a poprvé uplatněna ve hře Blue Rose. Oproti běžné variantě d20 patří mezi nejvýraznější odlišnosti jen tři generická povolání, používání jen opravy vlastností, povolání neomezují výběr dovedností, nové odbornosti jsou dostupné na každé úrovni, hra neobsahuje koncept životů ani zkušeností a kouzla získávaná výměnou za odbornosti.

2

Tím Svatým grálem byly jednoduchost a zejména "univerzalita" - přičemž uvozovky jsou záměrné, protože chápání univerzality bylo spíš "dokážu v tom napsat jakoukoliv postavu stejně jako kočár, motorku a vesmírnou stihačku", spíš než "dokážu v tom vyprávět jakýkoliv příběh".

Svého času se kdekdo účastnil šílených závodů za tímto cílem. GURPS a d20 System byly oba v čele (se svými mnohými deriváty někde na chvostu). Poté, co "dosáhly" své univerzality oba tyto systémy udělaly stejný skok i k "jednoduchosti" - svou "lite" verzi. GURPS Lite. True20. Moment, kdy dosáhnete cíle, jen abyste zjistili, že cíl a tedy i celý závod byl fata morgána, musí být asi jako když při vyrážení dveří zjistíte, že jsou otevřené. Překvapení, šok, pád, bolest, zklamání, zmatení.

Svatý grál byl lež. GURPS a d20 systém dokázaly jediné - stát se dokonale sterilními, nudnými a nenápaditými; chladnými a odtažitými. A naprosto genericky zaměnitelnými. V jednom házíte 3d6 a máte Výhody a zlepšujete se za body. V druhém házíte 1d20 a máte Featy a zlepšujete se za úrovně. A obojí nakonec funguje a působí úplně stejně a naprosto nerozlišitelně. A nudně.

Působí to tak dávno, přitom pamatuju, kdy sem u těhle závodů sám fandil z publika.

Kašlete na obojí. Univerzalita je přeceňovaná. Jestli chcete fakt dobrý systém co je navíc náhodou i univerzální jděte hrát Fate. Jinak prostě hrajte to, co bylo pro váš styl hry napsané.

4

...asi ne všechny, ale některé určitě. Jak tvrdí Alnag True20 je natolik generické až vlastně nevíte k čemu co je. Nastavíte si ho na (skoro) jakékoliv herní prostředí bez jakékoliv velké námahy. Ale True20, tyhle zelené knížečky jsou prostě jádro True20 systému na kterém běží celá řada her Green Roninu, v čele s Blue Rose... Výhodou tedy je, že pokud chcete hrát sci-fi, cyberpunk, urban fantasy, horror nebo cokoliv jiného je to stále jeden systém ve kterém jste brzy jako doma. A přesně k tomu True20 a vlastně všechna ta generická jádra systému (Cortex, Tri-Stat dX, SRD) jsou. A jako jeden z mála d20 systémů nemá Hit Pointy! :-)

3

Znáte takový ten pocit, kdy se vaše představy splní a vy zjistíte, že to vlastně není, jak byste si to představovali. Od momentu, kdy mne začal d20 systém nějakým způsobem fascinovat jsem přemýšlel, jak ho vylepšit nebo hledal nějaká už existující vylepšení. True20 má v sobě spoustu z těch o kterých jsem si v průběhu času myslel, že jsou "fakt cool". Jenže když jsem to tak viděl pohromadě, přišlo mi to strašně sterilní. Takové... brrr... o ničem. Přemýšlím o tom, jestli chiméra dokonalého systému není něco sebezničujícího. Jestli estetika RPG nevyžaduje nějakou vadu. Nějaký drobný kaz, který celé věci dodá větší šmrnc. A nebo je to prostě jen až moc generické... nevím. Ale prostě to nějak nemusím, byť objektivně nemůžu říct, že je to špatně udělané.

The website encountered an unexpected error. Please try again later.
Error: Call to a member function id() on string in Drupal\statistics_counter\EventSubscriber\StatisticsCounterSubscriber::updateStatistics() (line 41 of modules/statistics_counter/src/EventSubscriber/StatisticsCounterSubscriber.php).