The Spire of Quetzel / Quetzelina jehla

Vložil(a) Markus dne
4
Průměr: 3.3 (9 hlasů)
2018
Sborník čtyř dobrodružných míst od tvůrců z old-school komunity

Nepředstavitelně vysoká špice na obzoru, hrající duhovými barvami a vábící cestovatele na sny o černých drahokamech a slávě. Vězení na vrcholku stolové hory, zalité světlem a plné démonických monstrozit čekajících na návštěvníky. Bujný les pod neochvějnou vládou pěti čarodějnic. Hluboká jeskyně, do níž se uchýlil poslední hromový ještěr k věčnému spánku.

Spire of Quetzel (česky vyšlo jako Quetzelina jehla) je sborník čtyř dobrodružných míst v žánru sword & sorcery pro Zapovězené země, napsaných vyhlášenými autory z oldschoolové scény. Jsou to: 

  • The Spire of Quetzel / Quetzelina jehla (hrad), snová věž obývaná démonickou královnou, napsal Patrick Stuart (autor bestiáře Veins of the Earth).
  • The Bright Vault / Zářivá báň (jeskyně), vězení podivných netvorů, kteří se nazývají rodinou, napsal Chris McDowall (autor hry Into the Odd).
  • Hexenwald / Hexenwald (vesnice), osada rozhádaných čarodějnic, napsal Ben Milton (autor her Maze Rats a Knave).
  • Graveyard of Thunder / Hřbitov hromů (jeskyně), místo odpočinku posledních hromových ještěrů, kteří kdy kráčeli po tomto světě, napsal Karl Stjernberg (autor hry Rad-Hack).
Kategorie produktu

Překlad

Přeložený název Přeloženo Seřadit vzestupně Překladatel Vydavatel Jazyk překladu
Quetzelina jehla 2021 Jiří „Markus“ Petrů Mytago Čeština Odkaz

Externí recenze a shrnutí

2

Předem hodnocení jednotlivých dobrodružných míst: členění na lokace, události a postavy, které produkty ZZ používají, je to nejstupidnější, co kdy koho v oblasti RPG modulů napadlo. Za tohle z hodnocení sborníku srazím jednu hvězdičku, protože iritující je to už při čtení, při hraní to použitelnost zdevastuje ještě víc.

Quetzelina jehla je fajn surreálné čtení plné nápadů, hrát bych ji ale nechtěl. A nakonec ani ty nápady mi nepřijdou výjimečné natolik, aby plně vynahradily velmi omezenou použitelnost prostředí při hře. 2,5/5

Zářivá báň je úplně k ničemu, tady nejsou ani nápady, ani hra. 1,5/5

Hexenwald je v pohodě. Vesnické dobrodružství, jen hráči nebudou řešit spory rychtáře, kupce a lovce, ale pěti čarodějnic. Neurazí, ale ani nenadchne (mě), zde přítomné všeobecné nadšení vlastně moc nechápu. 3/5

Hřbitov hromů je fajn klasický menší dungeon.. Boje, pasti, plížení, sociální rozměr, alternativní cesty, háčky ven, potenciálně nezapomenutelný boss fight. Tohle beru, tohle mám chuť si zahrát. 4/5

Průměr by byl na tři, jenže nelze jinak, kvůli členění je to za dvě.

(Hodnoceno na základě přečtení.)

4

Tak tedy popořadě 

Quetzelina jehla je fakt dobrá a už se těším až do ní hráči zavítají, na druhou stranu je v ní několik situací, se kterými nevím, jak se popasovat, ale za tu pestrost. 5/5

Zářivou báň máme právě rozehranou a není to tak špatné, jak to vypadá, je ale pravda že jsem změnil několik zásadních faktů například démonická mláďata můžou mluvit lidskou řečí, jo a vyhodil jsem všechny nemagické poklady a hůlku živého světla, která mi přišla pro začínající postavy moc přesílená. 2/5

Hexenwald je skvost. 5/5

Hřbitov hromů je pěkný minidungeon s pár zajímavými nápady, poklady a souboji, není to nic převratného, ale prakticky bez úprav z toho vykřešu dobrou hru. 4/5

3

 V knížce jsou čtyři dobrodružství o různé kvalitě.

Quetzelinu věž jsem neměl odvahu hrát. Jde o nádherně napsanou šílenost, která mi do nemagickeho světa ZZ moc nepasuje. Navíc má IMHO mouchy, které vedení hry hodně znesnadňují. 3/5

Zářivou báň jsem hrál, chtěl jsem jí dát šanci, když ji všichni pomlouvají. A je fakt tak špatná, jak se všude možně dočtete. Hezky napsaná, ale prázdná a nudná. 2/5

Hexenwald je fajn. Tam se akční a ukecaná družina vyřádí. Ale... není to taková pecka, jak všichni předpokládají. 4/5

Hřbitov hromů je taková klasika. Dobrá. Ale dech úžasem nevyrazí. 3/5

3

Nevyvážený sborník s jedním špatným dobrodružstvím, jedním výborným a dvěma pohodovými – byť přesně opačným způsobem, jedno z těch pohodových je prostě dobře hratelné a dobře řemeslně udělané, byť nevyčnívá, to druhé vyčnívá svou evokativností a nápady až k nebesům, ale řemeslem je na tom hůř a bude trochu obtížnější ho ukočírovat ve hře.

Moje posudky jsou:

  • Quetzelina jehla - nejzajímavější kus
  • Zářivá báň - nejslabší kus
  • Hexenwald - nejzábavnější kus
  • Hřbitov hromů - nejtradičnější kus

Chcete vědět víc? Hoooodně se rozkecávám ve svojí recenzi (obsahuje spoilery!).

A jak avizuje Jarik pode mnou, mně to vychází na průměr 3,5, takže zaokrouhluju na 4 :)

EDIT: S odstupem času a s větším vzorkem přečtených dobrodružství sníženo hodnocení na 3.

3

4 příběhy - každý pes jiná ves.

V tomhle sborníku je JEDNA růže mezi trny. Trny jsou tupé a nepoškrábou - nejsou úplně mizerné, ale ani Vás nepotěší.

Hexenwald je dobrodružství, které si užije každá družina, protože si ho zahraje tak, jak ji baví.



A proč hodnotím za *** a ne za ****, byť podle Markusovy logiky se 3,5 zaokrouhluje nahoru? Protože já bych tomu dal 3,25 :D