Sixth World

Vložil(a) Lethrendis dne
5
Průměr: 5 (1 hlas)
Kyberpunkový svět představený v hrách Shadowrun

The Sixth World je fiktivní vesmír Shadowrunu, tvořený fascinující směsí high fantasy a kyberpunku. Je rozvíjen více než třicet let, dohromady vyšlo několik set různých produktů, které ho všechny nějakým způsobem rozvíjejí, od pravidel her přes povídky a romány až k figurkám a hračkám. Obsahuje do velkých detailů popsanou alternativní historii první části 21. století a dystopickou vizi té zbývající. Každá edice Shadowrunu startuje na určitém datu (šestá edice v roce 2080) a další produkty svázané s edicí posouvají historii světa po zhruba měsících dál a dál. Tento fiktivní svět si postupně vytvořil vlastní slova, přísloví, legendy atp. Ve výsledku je to jeden z nejpropracovanějších a nejobsáhlejších imaginárních světů, jaké kdy byly napsány.

Související produkty

Průměrné hodnocení Název Vydáno Typ obsahu Kategorie Jazyk
5
Průměr: 5 (1 hlas)
Hodnota
100.00
Sixth World Companion 2022 Herní produkt Rozšiřující příručka Příručka rozšiřující rasy a vybavení šesté edice Shadowrunu
4
Průměr: 3.6 (5 hlasů)
Hodnota
72.00
Shadowrun: Sixth World (6e)
Shadowrun, šestý svět
2019 RPG hra Mix high fantasy s kyberpunkem v blízké dystopické budoucnosti. Čeština
5
Průměr: 5 (2 hlasů)
Hodnota
100.00
The Neo-Anarchist Streetpedia
Shadowrun: Neonarchistova Pouliční encyklopedie
2019 Herní produkt Příručka světa Pravidlově nezávislý průvodce kyberpunkovým světem Shadowrunu Čeština
3
Průměr: 2.7 (3 hlasů)
Hodnota
53.33
Shadowrun (5e)
Shadowrun (5. edice)
2013 RPG hra Mix vysoké fantasy s kyberpunkem v blízké dystopické budoucnosti Čeština
4
Průměr: 3.8 (6 hlasů)
Hodnota
76.67
Shadowrun (4e + 20th Anniversary) 2005 RPG hra Hra spájajúca elementy dystopickej budúcnosti a fantastiku žánru sword & sorcery
0
Bez hodnocení
Rigger 3 2001 Herní produkt Rozšiřující příručka Rozšiřující pravidla pro roboty, drony, vozidla a jiné technologie Shadowrunu
4
Průměr: 4 (2 hlasů)
Hodnota
80.00
Shadowrun (3e) 1998 RPG hra Mix high fantasy s kyberpunkem v blízké dystopické budoucnosti
0
Bez hodnocení
Target: Smuggler Havens 1998 Herní produkt Příručka světa Pašerácké ráje pro pirátské kampaně ve 2. edici Shadowrunu
0
Bez hodnocení
Cyberpirates 1997 Herní produkt Rozšiřující příručka, Příručka světa Příručka pro námořní, pirátské a pašerácké kampaně ve světě Shadowrunu
0
Bez hodnocení
Portfolio of a Dragon: Dunkelzahn's Secrets 1996 Herní produkt Příručka světa Nezvyklý sborník zápletek pro Shadowrun točících se kolem poslední vůle draka
0
Bez hodnocení
Super Tuesday! 1996 Herní produkt Dobrodružství Sborník pěti scénářů pro Shadowrun točících se kolem amerických prezidentských voleb
0
Bez hodnocení
Bug City 1994 Herní produkt Příručka světa Shadowrunské postapo v troskách Chicaga zamořeného obřím magickým hmyzem
4
Průměr: 3.3 (15 hlasů)
Hodnota
66.67
Shadowrun (2e)
Shadowrun (druhé vydání)
1992 RPG hra Hra spojující dystopický kyberpunk s prvky tradiční fantasy Čeština
0
Bez hodnocení
Seattle Sourcebook 1990 Herní produkt Příručka světa Podrobný popis dystopického Seattlu v roce 2050
0
Bez hodnocení
The Universal Brotherhood 1990 Herní produkt Příručka světa, Dobrodružství Popis tajnůstkářského kultu a scénář, ve kterém přijdeme na kloub jeho tajemstvím
4
Průměr: 3.5 (2 hlasů)
Hodnota
70.00
Shadowrun (1e) 1989 RPG hra Mix high fantasy s kyberpunkem v blízké dystopické budoucnosti
0
Bez hodnocení
Street Samurai Catalog
Katalog pouličního samuraje
1989 Herní produkt Rozšiřující příručka Kniha nových zbraní, implantátů a jiných předmětů pro Shadowrun Čeština

Komentáře

5

Shadowrun je velmi dobře nadesignovaný (nebo minimálně lety velmi dobře vybroušený) herní svět, který nabízí prakticky všechno, co od herního světa chcete, namátkou: širokou paletu herních prostředí, bohaté možnosti zápletek jednotlivých her i celých kampaní, spoustu možností pro to koho hrát, originální nápady a koncepty (základem všeho je prolnutí futuristického cyberpunku s fantasy světem skrze navrátivší se magii... a elfy a draky... takže máte svět s elfími hackery a draky co sedí v parlementu a jejich pokladem jsou majoritní akciové podíly megakorporací...).

Každá edice Shadowrunu posunula svět o 10 let dopředu, což ho postupně měnilo. Celému světu to dalo život a hloubku. Vám to dalo na výběr z drobných posunů ve stylizaci - druhoediční svět zabydlený lidmi co pamatovali svět bez magie nebo jimi byli vychováni a svět byl depresivní, dystopický a cizí se postupně změnil ve svět šesté edice, kde se korporátní dystopie přetavila v akceptovaný státní systém a magie je stejně všední, jako nanotechnologie.

Celý svět má dva drobné háčky.

První je způsob nastudování. Základní herní příručky ho popisují dost povrchně a nejasně, mnohé sourcebooky ho ukazují totálně přemilitarizovaný (i oproti tomu jak má být - natož jak je představitelné, aby fungoval). U starších edic je potřeba ho načíst z dobrodružství nebo románů, což je obojí lehce nepraktické (i když ne nutně nudné nebo špatné). U novějších se dá sáhnout po sourceboocích typu Neoanarchistova pouliční encyklopedie, které ho prokreslují velmi dobře a efektivně co do rozsah/benefit.

Druhý háček je fakt, že celý svět je popisovaný z pohledu shadowrunerů (profesionálních nájemných zločinců), což ho prezentuje trochu monotematicky, resp. herní náměty se zdánlivě redukují na různé zločinecké mise. To je samozřejmě v pohodě a samo o sobě to nabízí dost zábavy, ale ten svět je ve skutečnosti mnohem bohatší a možností toho koho tam hrát a co tam hrát je mnohem víc - jen se po nich musíte rozhlédnout nebo si je tam najít sami.

Jo a - je to cyberpunk fantasy. Pokud hledáte čistý cyberpunk, posuňte se rovnou o dům dál.