If Looks Could Kill

Vložil(a) Markus dne 01.12.2020, 23:22
2
Průměr: 2 (1 hlas)
2018
Krátké dobrodružství, kdy se stavba mlýnu na pokraji bažin trochu zvrtne

Když se dobrodruzi uvolí, že pomůžou Rutgerovi Reuterovi, charismatickému mladému kupci z Übersreiku, ještě netuší, co je čeká. Co začne jako jednoduchá práce – hlídání stavebních potřeb –, brzy se zvrtne v tragédii, hrůzu a vraždu. Postavy budou potřebovat nejenom bystré uvažování, aby se popraly se lstivostí Reutera i jeho obchodních partnerů, ale budou se muset vypořádat i se stvůrou, kterou nevědomky vzbudí...

Krátké dobrodružství zamýšlené jako úvod do čtvrté edice WFRP. Doprovázelo její vydání jako PDF produkt dostupný zdarma ke stažení, později bylo zakomponováno do sborníku Ubersreik Adventures.

 

Kategorie produktu
Designér

Je obsaženo v těchto produktech

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Ubersreik Adventures 2020 Dobrodružství Sborník šesti dobrodružství pro WFRP odehrávajících se ve vévodství Übersreik

2

Autor absolutně netuší, jak napsat dobrodružství. Číst If Looks Could Kill je bolest. Dobrodružství je představené jako totální railroad a psané formou cutscén, které se vlečou a nedávají hráčům příležitost dělat něco jiného než poslouchat NPC a kochat se výhledem. Text nebere ohled na použitelnost u stolu, je prezentovaný dlouhými odstavci wall-of-text, které halabala míchají tu popis místa, tu popis NPC a jejich cílů, pak zase popis místa, pak popis nějaké události... prostě peklo. Nehratelné, pokud hráči nepůjdou podle předem nalajnovaného postupu.

Mladý kupec a jeho obchodní partnerka staví mlýn v zamlžené bažině, kde prý straší. Najme postavy, aby udělaly vzrušující dobrodružnou práci, i.e. hlídali krabice a vykopali několik menhirů, kterých se jejich strigánští dělníci bojí dotknout. V tuhle chvíli jsme v polovině rozsahu a konečně se začíná něco dít a dá se jednat. Situace se zvrhne... ale úplně jiným způsobem, než byste mohli čekat. Nastává pletichaření, konflikt s „bestií“, možná dokonce i morální dilema.

Pod nánosem mrvy se tu ukrývá zajímavá situace s dobrými nápady a několika pěknými "setkáními". Stavební tábor má několik barvitých NPC, ty mají různé konflikty a spory, které by se daly rozehrát. Je tu pár zajímavých pokladů a pěkný nápad s vykopáváním menhirů a aplikací mechaniky "success levels" k částečným neúspěchům a "fail forward". A to finále, kdy se to všechno zamotá, působí zábavně. Dokážu si představit, že to využiju jako komplexní encounter při cestování nebo sandboxu, ale za cenu toho, že to budu muset rozebrat na prvočástky a zničit tu railroadovou strukturu. Ale fakt se tomu nedá říkat „dobrodružství“ a nemá právo to mít 26 stran.

Když se uklidním, musím konstatovat, že nápady, situace i postavy jsou tu pěkné. Vlastně by to mohlo být milé minidobrodružstvíčko na jedno sezení, ale ten formát a příšerná organizace textu to dost zabíjejí.