Hunter: The Reckoning s označením „pátá edice“ je novou, ve skutečnosti druhou edicí hry Hunter: The Reckoning (1999) – označení „pátá“ nese z toho důvodu, aby se číslování shodovalo s pátou edicí Vampire: the Masquerade (2018).
Hra je zasazená do klasického světa World of Darkness, temné alternativy současnosti, ve které se mezi lidmi potají pohybují upíři, vlkodlaci, podvrženci a další nadpřirozené bytosti. Hráči se ujímají role smrtelníků obdařených mimořádnými schopnostmi, kteří proti nadpřirozeným netvorům bojují. Na rozdíl od jiných her ze série World of Darkness nemají „lovci“ žádné klany, cechy, tradice atd., takže se nesdružují do frakcí a hra je ve výsledku přímočařejší. Zato proti nim stojí mocné organizace i extrémně nebezpeční nadpřirození jedinci.
Pravidly hra spíš než ze svého předchůdce vychází z páté edice Vampire: the Masquerade. Postavy jsou definované základními vlastnostmi a dovednostmi, jejichž sečtením vznikne pool desetistěnných kostek, kterým se hází a počítají se úspěchy (6 a víc). Metaherní měna bodů vůle umožňuje přehazovat nepovedené hody. Skupina taky společně sdílí pool „kostek zoufalství“, které si hráči můžou přidávat k hodům, ale jejich používání může přinášet nepříjemné následky. Speciální schopnosti zvané „edges“ umožňují hráčům vybrat si pro svoji postavu něco mimořádného, od přístupu k běžně nedostupné výbavě, přes hackování nebo našeptávání zvířatům až po lehce nadpřirozené schopnosti typu cítění nepřirozeného.
Externí recenze a shrnutí
d20.cz | sirien | [Recenze] Hunter the Reckoning 5e |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
odfláklá a urážlivá zoufalost
5. edice Hunter the Reckoning je strašný zklamání.
Prozačátek - rozhodně si to nezaslouží název Reckoning. Reckoning byla (je) hra o vyvolených jedincích co jako temní hrdinové stojí proti monstrům - a "zkoumá" temnou stránku onoho hrdinství. H5 je o obyčejných a dost zoufalých smrtelnících. Nicméně nedělejte si naděje - 5. Reckoning nenavazuje prakticky v ničem ani na "poctivě smrtelnický" Hunter the Vigil - ano, je o smrtelnících, ale tím veškerá podobnost končí.
Systémově je H5 velmi lacině udělaná kopie pravidel z 5. edice Vampire - ta jsou navíc dost neuměle ořezaná, nebál bych se říct místy až zprzněná. To velmi málo, co k nim je přidané (v podstatě 1 věc z povinnosti) je udělané naprosto rozbitě, dokonce mnoha různými způsoby kdy je těžké říct, který je horší.
Postavy v H5 jsou na hraně toho být parodií lovců, ať už těch ze skutečného (původního) Reckoningu, nebo těch z Vigilu - v podsdtatě redneck / prepper konspirační teoretici, odtržení jak od civilní společnosti, tak od smrtelných organizací stojících proti nadpřirozenu (které mají za zkorumpované - škoda jen, že hra dává hráčským postavám na výběr z těch samých motivací, které postavy u organizací označují za korupci - typu "chtít získat nadpřirozené vlastnosti" atp. - ironicky, motivace typu "chránit nevinné" nebo "prosazovat spravedlnost za hranicí nadpřirozena" atp. se hra nabízet nenamáhá.) Prohlubování 5WoD světa popř. dokonce nějaký vlastní world-building jsou neexistující.
Vytrženo ze všeho kontextu by to byla 2* hra. Ale jako WoD, jako Hunter... to je jeden z případů, kdy zase lituju, že tu narozdíl od CSFD nejde dát 0* odpad.
Detailní rozbor viz moje recenze.