Dračí Hlídka

Vložil(a) Perthorn dne 18.06.2020, 09:50
5
Průměr: 4.1 (31 hlas)
2020
České fantasy RPG o epických příbězích postupně se rozvíjející skupiny dobrodruhů

Dračí Hlídka je dobrodružná fantasy hra o mocných válečnících velících spojencům v boji, obětavých kouzelnících chránících vesničany poutem života a trhlých alchymistech metajících blesky pomocí svého prstenu. Navazuje na tradici prvního a dnes už nevydávaného českého RPG Dračí doupě a je vlastně jeho „hackem“ - vylepšenou, vyladěnou verzí, která kromě několika moderních mechanik (výhoda/nevýhoda k hodu) pokračuje v původních pravidlech.

Postavy v Dračí Hlídce mají široký výběr schopností i dovedností (které se můžou naučit všechny postavy). Některá pravidla zdůrazňují drsnější aspekty, například velmi pomalé léčení spánkem. Celkově klade hra důraz na roleplay hráčů a jejich kreativitu při používání schopností a dovedností svých postav v zapeklitých situacích. Hra obsahuje i jednoduchý soubojový systém s logickými detaily jako boj proti přesile, boj proti neviditelnému či útěk a pronásledování. O celý rámec hry se stará vypravěč (PJ) s předem připraveným dobrodružstvím.

Dračí Hlídka má po vzoru svého předchůdce vycházet v několika svazcích, které budou postupně přinášet pravidla pro vyšší a vyšší úrovně. Základní pravidla hry popisují herní principy, ústřední mechaniky a obsah pro 1. až 5. úroveň postav. Pravidla pro vyšší úrovně už byla oznámena a připravují se.

Externí recenze a shrnutí

Související produkty

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
4
Hodnota
75.00
Nabídka pro velvyslance 2020 Dobrodružství Politické intrikářské dobrodružství a vloupačka ve velkoměstě Čeština
3
Hodnota
50.00
Jednorožec 2019 Dobrodružství Romantický fantasy příběh o vypátrání a polapení bájného jednorožce. Čeština
4
Hodnota
80.00
Bertelkem 2018 Dobrodružství Strašidelné dobrodružství o hrůzách zapomenutých ve staré pevnosti Čeština
4
Hodnota
70.00
Černá kovadlina 2018 Dobrodružství strasti malé vesnice v horách Čeština
5
Hodnota
83.33
Krvavá sklizeň 2018 Dobrodružství Stručné vyšetřování podivných událostí ve vesnici, kterou sužují nestvůrní strašáci Čeština
5
Hodnota
88.00
Lektvar z Laumspuru 2018 Dobrodružství Stealth akce s parádním zvratem Čeština
1
Hodnota
20.00
Na zelené vlně: Věž kněžky Afry 2018 Dobrodružství Minijeskyně, ve které postavy prozkoumávají čerstvě odhalené podzemí hrádku Čeština

2

Na hlídku jsem se, doslova, léta těšil, se stovkami a stovkami hodin kdysi odehraných v DrD. Vypíchnu jen pár důležitých věcí.

+ Dračí hlídka je na první pohled krásný počin a přináší vše co bylo na DrD dobré zpět a další věci dál rozvíjí/vylepšuje a dělá zajímavějšími. Obálka i grafika jsou krásné a poměrně moderní, přesto jde vidět nějaká návaznost na DrD.
Narozdíl od DrD 2 to není nová svébytná hra, ale skutečně 'nelicencovaná revize' posledních 1.6ek od Altaru.

- Problémy přichází při podrobném čtení - hlídka kopíruje mnoho neduhů stařičkého DrD, trochu jsem čekal lepší korekci textu, vzhledem k tomu že backeři dostali před 'ostrým vydáním' Beta verzi. Stejně tak je těžko říct, jak budou některé mechaniky fungovat v dlouhodobějším měřítku ajestli nepřerostou autorům přes hlavu. Přes značný pokrok schopností povolání je mým osobním zklamáním Alchymista, který se mi příběhově jevil jako zajímavá postava, ale namísto záře reflektorů je, opět, jen Q zásobující agenta 007.

Jedná se o zjednodušenou a přepracovanou verzi DrD (což si dali tvůrci za cíl) v krásném kabátě, nicméně s sebou nese břímně problémů a otazníkůsvého předchůdce, které si bude muset řešit každý stůl, potažmo PJ sám.
Upřímně doufám, že v re-edicích a PPP si tvůrci vezmou připomínky komunity k srdci a adresují většinu problému, do té doby dvě hvězdy - za grafiku, zjednodušení a samotné odhodlání produkt vydat. (původně jsem chtěl dát tři, ale ta třetí nakonec bude záležet na tom, jestli su autoři dají práci s přepracovaným vydáním).
 

5

Spousta předepsaných dobrodružství, aktivní komunita, seznamka hráčů, mobilní a webová aplikace pro tvorbu postavy, hlídka má vlastní herní svět s krásnou mapou. 

Nejvíce že všeho o proti drd se mi líbí rozvoj postavy kdy si na každé úrovni volím jednu zvláštní schopnost. Toto a dovednostní system zajistí, že každá postava vyniká v něčem jiném. 

Vřele doporučuji :-) 

2

Dračí hlídka je "Dračí doupě 1.8"  to jen proto, že DrD 2 už je zabraný název.  Systém s mechanikami starými 30 let, do kterého je doplněné jedno povolání, dovednosti a možnost zvyšování vlastností a dovedností. Jako rozšíření Dračáku by to bylo super, kdyby základní mechanika hodu proti obtížnosti nebyla ještě víc rozbitá než u původního DrD, kdy rozsah bonusů v jedné družině na první úrovni snadno přesáhne rozsah hodu kostkou.

Výsledkem je, že pravidla pro hráče obsahují velmi podrobný rozvoj postavy a posilování po jedničkách, ale pravidla pro PJ / Vypravěče jsou jen doporučení, takže podle zavádějící a nepoužitelné tabulky náročnosti si z prstu vycucá číslo, které může ignorovat vliv čtyř úrovní zlepšování postavy. Kromě boje jsou pak podrobná a relativně dobře zpracovaná pravidla pro zlepšování postav spíše placebo pro hráče.

Další věcí je enormní množství chyb, které se v pravidlech vyskytuje.
Podrobné důvody pro dvě hvězdičky jsem uvedl ve své recenzi.

==

Starý komentář:

Dračí hlídka je vylepšené Dračí doupě po 30 letech - nebo tedy pokud o něj. Některé věci přejímá bez změny, jiné vylepšuje, třeba rozvoj postav, některé jsou ale nedotažené. Uspěchanost vydání je na pravidlech také znát.

Milovníci Dračího doupěte můžou k hodnocení přidat jednu hvězdičku, hráči kteří berou psaná pravidla jen jako základ pro vlastní úpravy ať přidají druhou. Začátečníkům neznalým RPG bych doporučoval se Hlídce vyhnout, protože na Vypravěče / Pána jeskyně klade značné nároky, přičemž mu jen s máločím pomáhá.

5

Na Dračí Hlídku jsme se s naší skupinou těšili od doby, kdy jsme se o ní poprvé dověděli. Při prvním pohledu na samotné ,,pravidla" nás příjemně překvapila jejich velmi podařená grafická úprava. Pravidla píši v uvozovkách proto, že nejde o nutnost jejich doslovného dodržování, ale spíše doporučení pro hráče, aby byli schopni se plně ponořit do hraní. 

Samotné knihy jsou psány přehledně a velmi rychle se v nich dá orientovat díky postranním záložkám, které označují jednotlivé důležité kapitoly.  Co se týče herní mechaniky, líbí se mi jednoduchost hodů (k6 a k10 -> víc není potřeba) a komplexnost při tzv. ověřovacích hodech jak na úspěch tak proti pasti, díky dovednostem, které si každý hráč vylepšuje dle svého uvážení pomocí dovednostních bodů. Je tak jednodušší počítání i pro vypravěče, kterému tak stačí znát jen obtížnost dané situace.  Tím dostává celá hra svižnější charakter.

Různá povolání mi po prvním hraní přijdou vyvážené a už od první úrovně nabízejí možnost aspoň trochu taktizovat. Tento aspekt nutí hráče ponořit se hlouběji do tajů své postavy a snažit se využít svých schopností na maximum. Pokud se k tomu připojí jistý důraz na dodržování RP, naskýtá se opravdu kvalitní zábava bez nutnosti jakékoliv elektroniky.

Závěrem ještě dodám, že hra nic striktně nediktuje, jedná se o doporučení jak řešit různé situace a tím dává možnost popustit uzdu vlastní fantazii, za což patří autorům velký DÍK.

5

Jako zarytí fanoušci DrD 1.6 a hrajeme tuto hru již 15 let. V DrD 1.6 jsme museli spousty herní mechaniky si nějak upravit, a nebo jsme je vůbec nepoužívali. V dračí hlídce to dokázali dobře zkombinovat a důležité prvky vytvořit tak aby to bylo komplexní a hratelné i pro úplné začátečníky. Navíc lidé, co stvořili DH jsou velice aktivní i na svých stránkách mají plno příběhu a generátor tvorby postav, mapu atd. Věnují se fanouškům a RPG kmounitě celkově. 

5

Tyto dvě herní knihy jsou o uvedení do herního světa Dračí Hlídky. Je to fantasy hra na hrdiny, která je nástupcem dračího doupěte. Knihy jsou podrobně popsány a velice srozumitelně, tudíž i lajk pochopí základní pravidla této hry. 

 

V knize "příručka pro hráče" se seznámíme se základními pravidly hry. Tvorbu postavy, dovednosti, výzbroj a výstroj, rozvoj postavy a náboženství. Rasy - barbar, elf, člověk, hobit, obr, trpaslík, gnom. Povolání - válečník, hraničář, kouzelník, alchymista, zloděj, klerik. A mnoho dalšího ...

 

V knize "příručka vypravěče" je o přípravě příběhů a tvoření příběhů. Také tvoření jeskyni, vedení hry a užitečné informace a rady. Velkou část této knihy také tvoří bestiář. V bestiáři najdeme několik desítek protivníků - netvorů, nemrtvých, zvěře ale i živých bytostí.

 

Musím říct, že tuto hru vážně milujeme. 😍 Jsme zarytí fanoušci dračího doupěte 1.6 a hrajeme tuto hru již deset let, některé herní mechaniky jsme si upravili a nebo jsme je vůbec nepoužívali. V dračí hlídce to dokázali nádherně sladit. Důležité věci co v drd chyběli přizpůsobili systému RPG, což hru oživilo. Navíc lidé, co stvořili tento super projekt jsou velice aktivní i na svých stránkách mají plno příběhu a generátor tvorby postav, mapu atd. Dokonce dračákovskou seznamku. 😄 

 

Opravdu klobouk dolů a moc děkujeme!!! ❤️

 

Za @Fantasy_sci.fi_svet Janča 😊

 

2

Hlídka není ničím víc než uhlazenější verzí starého Dračího doupěte, nabízí o něco jednodušší a elegantnější mechaniky, ale pořád si uchovává spoustu jeho nešvarů a k nim si přináší i nějaké nové.

Z celých pravidel mám dojem, že se spíš než o samostatnou hru jedná o ucelenou soustavu houserulů, kterou autoři převedli to publikovatelné formy. To se podepisuje i na celkovém vzhledu příručky, ta sice vypadá na první pohled poměrně pěkně, ale člověk se nemůže zbavit dojmu jakési prvoplánovitosti a levnosti.

Zarytí vyznavači DrD odmítající jakoukoliv alternativu si zde určitě přijdou na své, a pro valnou většinu z nich bude Hlídka jednoznačným upgradem, ale ostatním nemá Hlídka moc co nabídnout, protože na trhu už je v dnešní době nepřeberné množství her, které jsou výrazně lépe vyladěné, a to i v češtině.

5

Dostal jsem se náhodou na pár sezení, s PJ, co někde sehnal prvotní neodladěnou verzi pravidel. A už tehdy jsem byl absolutně nadšen. Později jsem se už k dračí hlídce nedostal, což je trošku škoda, ale věřím, že kvalita šla ještě dál.

5

Dračí hlídka je pro mě vyslyšení modliteb. Oproti hrozně moc heroickému DND, které je pro mě hrozně přeplácané, je tady konečně "stará škola" s nostalgickou atmosférou, která mi připomíná, proč jsem vůbec se stolními RPG začínal. 
Zmizely složité tabulky a kombinace hodů z DRD (Procentuální hody jsou konečně pryč :D ) a vznikla super příručka, kterou rychle pochopí každý a dá se jednoduše hrát. Přesně to, v co jsem doufal. 

5

.. se všemi zápory, ale i klady pro ty, co přesně toto chtějí. Přibylo povolání klerika, ubyl hod k%, změnil se válečník, systém doznal drobných změn, ale kdo hledá DrD, ten ho v tom najde a k němu aktivní tým tvůrců i rostoucí komunitu. 

2

Tak mi konečně došla Dračí hlídka.

První (a zřejmě i poslední) dojmy:

Moc pěkná mapa! Ta se jim fakt povedla a pro mě největší přínos Hlídky. Pěkná a inspirativní. Tu si nechám a možná s ní rozjedu i nějakou domácí kampaň.

Pravidla: Produkční kvalita je solidní, podobný sběratelské edici DrD 1.6E. Pěkný layout, který ale zabíjí moderní font, který do celku Hlídky nezapadá. Pravidla jsem je prolítl. Je to, jako bych se vrátil o dvacet let zpátky. V tom dobrém i špatném. Vlastně jsem měl podobné pocity, jako když jsem před rokem opět šáhl po své sběratelské edici DrD 1.6E, že bych si opět zahrál starý Dračák. Už to ale nešlo. Systémově je to pro mě příliš slabé.

Ilustrace: Stylově jsou takové, jako byste ve WoWku hráli DrD. Mco mě neberou. Ilustrace v DCC RPG nebo Zapovězených zemích mi přijdou mnohem hezčí a inspirativnější. V porovnání s moderními ilustracemi DnD 5E je to taky velmi slabé.

Kostky: Slyšel jsem, že jsou příšerné. Za mě jsou OK.

Celkový dojem: Hráči, co tu dvacet let horují za DrD 1.6, si tu přijdou na své. JE to starý Dračák se vším všudy. Pro nás ostatní tu jsou lepší varianty.  Za mě je lepší variantou jak DnD 5E (pro heroické hraní), tak Zapovězené země (pro survival hraní), tak Lone Wolf Hra na hrdiny (pro úplné začátečníky). Tato hra si však svou fanouškovskou komunitu jistě najde. Pokud by si chtěl někdo tuto hru se mnou zahrát (a já bych měl být hráčem, ne PJem), tak si ji rád zahraji. Sám ale raději sáhnu po jiné hře na hrdiny.

2

U mě jsou pravidla spíše zklamáním, nelze však popřít fakt, že jsem měl i vysoké očekávání.

Jde vidět, že autoři si dali práci a pravidla vypadají na první pohled fakt dobře. A jde vidět i výrazný vliv předchozích pravidel DrD 1.6 a zároveň i novějších pravidel jako třeba DnD 5e. Ano, autoři se hlásají k tomu, že Dračí Hlídka bude vlastně pokračováním původního DrD, takže v tomto pohledu bych mohl dát jednu hvězdičku víc. A kdybych byl vlastně i teenager a neměl takové zkušenosti nebo požadavky na hraní jako mám teď, Dračí Hlídku bych přijal nejspíš s nadšením jako mnoho dalších. 

Ale! Už mám nějaké zkušenosti a vím co od pravidel očekávám, takže mé počáteční nadšení se zase snižuje. Často jsem viděl, že autoři hodně věcí buď nedokončili, nedomysleli, nebo si to po sobě nezkontrolovali.  Pravidla sice vychytávají některé nedostatky svého DrD předchůdce, ale zároveň s některými novinkami přichází i řada dalších otazníků nebo bugů, které by tam být nemusely. Což u placeného produktu prostě nechci. 

Při čtení pravidel jsem měl často dojem jako kdybych jel na horské dráze. Nahoru a dolů, přičemž vlastně ani nevím, jestli si to užívám, nebo se mi to už nelíbí, nebo mám dokonce strach jak to dopadne...

Sice jsem zklamaný z aktuální verze 1.0, přesto ve mě stále neuhasnul malý plamínek naděje, že když autoři většinu nedostatků opraví a všechny mechaniky řádně otestují, tak další verze DH 1.X bude o dost lepší. To ale nemohu předpovídat, takže zatím jen a pouze dvě hvězdy... 

5

Na Hlídce se mi strašně líbí členitost. Na první průlet pravidly dovedete pochytit základy abyste zvládli odehrát první hru na koleni. Při dalších otevření pravidel si můžete do načíst své herní povolání na vyšších úrovních. No a pokud vás hra pohltí tak jako naše tři družiny, tak do pár týdnů hltáte nazpaměť pravidla souboje, tabulku dovedností a kritické hody.
Knihy mají na našem českém rybníčku bezkonkurenční vizuál. Je radost jimi listovat a pokud jste byli navíc mezi šťastlivci kteří si objednali sběratelskou edici, musíte mi dát za pravdu že obálky knih jsou naprosto fenomenální.

5

Takže přátelé Dračí Hlídku můžu s čistým svědomím doporučit. Měl jsem ke hře jednu výtku a to že se hraje pouze s 6k a 10k. Na to jsem ale po chvíli přestal myslet, jelikož  systém je fakt dobře zpracovaný. Útok vs obrana se může zdát byt až moc jednoduchý ale ve výsledku to funguje naprosto skvěle, je to svižné a člověk má fakt pocit že bojuje, ne jen že hází kostkou a počítá. Obrovské plus za kněze. Ten mi v dračaku strašně chyběl. Další je válečník, ten už má svoje skilly takže se hra neomezuje jen na víc útoku za kolo. Hlavní plus je že hra je opravdu přístupna a ani nováček se nemusí bát do tohoto světa vkročit. Jako jediné mínus bych napsal že v pravidlech je kněz sepsán trošku zmateně. Schopnosti nejsou sepsané podle škol, takže člověk přeskakuje stránky aby se dopátral co vlastně chce dělat nebo jak formovat svůj charakter. Už se těším na pravidla pro pokročilé a jsem zvědav co tým hlídky vymyslí pro specializované povolaní. 

5

Pravidla přelouskané a první hra s družinou za náma. Je to jednodušší systém oproti komplexnějšímu DnD. Družině to vyhovuje a mě taky. Je tam spousta věcí oproti klasické 1.6 drd verzi. Jako PJ mi dává DH docela volnost, takže když je složitější situace, vyřeším to po svém. Dnd má strašné mantinely a je to strašně preplácané, tak jsme po půl roce upustili od tohoto systemu.

Myslím si ja i grupa, že to je dost dobrý počin českých autorů a podpoříme určitě další vydání pro pokročilé. 

3

Autor se snaží nahradit dosluhující dračí doupě, které již se oficiálně nevydává. Takto jeho kopie s sebou nese neduhy, kterými trpěla verze 1.6 hlavně v nárocích na PJ, nekonzistentní pohledy na obdobné situace, copypaste chyby, zásahy do systému na poslední chvíli před vydáním včetně logických chyb v návaznostech.

Za mě se jedná o průměrný domácí pohled na DrD vydaný tiskovou formou. Již od dávna existují různé směry jak by DrD mělo pokračovat, tento nabízí růst postavy přes původně okrajové dovednosti za profibody. Současná verze jej má jako nosný prvek. Má to způsobit košatější strom postav, ale místy jsou to ploché větve v duchu stejného efektu (přidám nějaký číslo k hodu) napříč povoláními. 

Zanesení klerika (ala kněz) je na můj vkus násilné a nesystémové evokující jen "kopii kouzelníka", kde manu nahrazuje přízeň. 

Mnoho lidí toto bude bavit, popularita je značná (alespoň podle silné polarizace na některých forech a kupu pochvalných plácnutí typu je to cool a boží a hype). Nahradí tato hra na příštím Gameconu DrD jako turnaj v republikovém rpg ? Myslím, že ne. Mimochodem turnajové DrD je velice silná konkurence DrH, ale o tom jinde a jindy.

2

Pokračovatel sice klasického, ale dnes již zastaralého systému. Bohužel pokračovatel který si s sebou nese všechno co bylo na původním drd špatné a přidává málo nového a dobrého.

Pokud vás původní DrD bavilo a nevadí vám nutnost uprovování pravidel, zmatečné texty můžete přidat hvězdičku.

Rozhodně bych nedoporučoval nováčkům.

5

Při čtení se mi pořád vybavovala 1.6, kterou s mým PJ hrajeme a na kterou nedá dopustit. Jako kritik 1.6 doufám, že po přečtení DH na ni přejdeme. Nicméně budu porovnávat s 1.6, protože DH v sobě starý dračák nezapře.

Disclaimer: četl jsem to jen jednou, nehrál a píšu to z hlavy, páč přítelkyně chrápe a nemůžu usnout, ale ani se podívat do pravidel.

- pravidla pro začátečníky (nepočítám PJ) mají tuším necelých 200 stran se spoustou hezkých ilustrací, text není nahuštěný a dá se velmi rychle přečíst a dohledat si informaci. Spoustu z těch informací není potřeba znát při prvním hraní a (odhad) tak 100 stran ne popis dovedností postav. V tom vidím super rozdíl oproti (mému oblíbenému) DrDII, které je bible o mnoha slovech.
- na naházení atributů nepotřebujete 3 různé hody kostkou, 4 stránky textu, 5 tabulek a logaritmické pravítko. 6x hodíte k6, 5 hodnot vyberete, pak je podle potřeby přičtete k atributům rasy. Podle povolání si přičtete +3 k 2 z nich (klasika, válečník má +3 na sílu/odolnost atd.)
- z toho plyne, že konečně můžete ovlivnit tvorbu postavy a nedoufat jen, že vám to po haluzi padne
- jednotlivé povolání se doopravdy zlepšují (v rámci pravidel) podle chuti hráče. Při postupu na nový level vybíráte a/nebo zlepšujete dovednosti, díky čemuž jste jiní, než další 3 válečníci vedle vás. Na 6. levelu máte 3 specializace u každého povolani. Pevně věřím, že všech 18 specializací v PPP bude hratelných.
- mimochodem udivilo mě, jak zajímavý může být válečník. Už dokonce na prvních 6 levelech as-written. Teď generuje každé kolo adrenalin, který pak pálí na ability. Už to není "krok a útok", ale třeba "krok a vylomením kloubu příprav nepřítele o ruku a zbraň" (skill Nordický kříž)
-jo, hra ztratila k100 a všechny ty jebnuté tabulky, které si nepamatuje ani náš PJ po 5 letech hraní. Spousta tabulek (stopování, hledání many... nedej bože součiny vzdáleností a váhy dělené aktuální gravitací a poryvy větru na hraničářskou telekinezi) je řešeno hodem k10 proti určité hodnotě/nepříteli.
-trochu rozvolnění (ne tolik, kolik bych chtěl) zažil soubojový systém. Veškeré činnosti jsou rozdělené na krátké a dlouhé (tahám to teď lehce z paměti) a tak se nestane, že během 2 kol (12s) vaše postava zvládne vytáhnout meč a ujít 3 metry, protože pravidla, i když je to do očí bijící blbost. Navíc postavy dostaly mnohem větší pohyblivost (pokud se nemýlím během 6s zvládnou uběhnout 30 metrů)
- klerik je moc super. Podle dovedností, či schopností, které mu dáte, můžete být support na dálku, paladin na blízko nebo postava, co vyvolává spřátelené postavy. Do toho tu máte u spousty spellů 2 varianty. Můžete být hodní a všechny požehnat +2 aurou, nebo můžete být (můj favorit) ludry a dát nepřátelům -2 auru. V závislosti na situaci a bohu, kterému se klaníte. Zajímavé je i jeho získávání "many". 3x denně se můžete pomodlit a pokaždé získáte 1/3 vašeho poolu. Navíc můžete pokřtít, překřtít či pohřbít NPCčka a tím svůj pool jednorázově expandovat o nemalé částky. Holt být zadobře se svým bohem se vyplatí.
- co mě osobně vadí je používání pseudojednotek pro zachování atmosféry. Hlavní jednotkou váhy je Lb, tedy libra, ale 1 Lb váží přesně 1000g ...ehm... ale to je asi jen moje averze vůči librám, sáhům, uncím a bůhvíčemu  někomu též může chybět rejstřík (byť jsem díky přehlednosti příručky vždy vše našel) a věřím, že obecné dovedností postav budou každým PJ znatelně obohaceny o netušené věci. Což mě naopak přivádí k tomu, že mi systém DH přijde jednodušeji modifikovatelný, než 1.6...
- příručka pro PJ mi v rukách moc nezůstala, takže ji nehodnotím. V zásadě mi přijde že 95% informací je pro nové/nezkušené PJ, což není výtka 

Mno a vzhledem k tomu, že se přítelkyně probudila a brblá na svítící mobil, jdu spát. Snad jsem nikde neudělal žádnou botu...

Tldr: Dračí hlídka v sobě nemá žádné nové a úžasné mechaniky. Přijde mi "pouze" jako funkční variabilní a dobře vymyšlený systém, který hráče nejebe do ucha. Systém, který tu měl být hned po přepsání původního DrD. A upřímně se těším, až na něj náš PJ přejde.

5

Dosud mám zkušenost jen s pátou edici amerického D&D, které jsem si oblíbil pro jeho jednoduchost a intuitivnost. Právě v tomto ohledu je Dračí Hlídka velký skok vpřed. Hráči mají pořád svobodu vytvořit si libovolného hrdinu a zažít s ním takové dobrodružství, jaké jen chtějí, ale přitom si nemusí pamatovat spoustu mechanik, které by zpomalovaly hru.

Největší rozdíl pociťuji na kouzlech. Mají zajímavou mechaniku, díky které každé seslání kouzla přináší ke stolu napětí. Zároveň jsou ale dostatečně jednoduchá, aby hráč snadno věděl, co se stane po jeho seslání, aniž by musel pořád sahat pro pravidla. 

5

Hlidka predelala zkostnatele mechaniky DrD, zjednodusila slozitosti, prihodila svou hromadu svezich novinek a jako celek to funguje perfektne a hlavne bavi.

Znate ten film Ratatouille? Tak ja si pripadam presne jako ten kritik, kdyz ochutnal krysakovy ratatouille. Hlidka me vratila 20 let zpatky do doby, kdy jsme v desti ve stanu pri lampe hravali sva dobrodruzstvi.

5

Hlídka nabízí obří možnosti v budování buildů jak hrát jednotlivé povolání. Otevřela válečníkům magii pomocí svitků a lektvarů a magičům těžké zbraně a zbroje. Testovací verze se hrála parádně, těším se na finální pravidla.