Byla to malá poklidná vesnice…
A jedné noci se tu zrodilo šílenství.
Kdo ukřižoval Jeremia od statkáře Peleka? Proč se oběsil syn kováře Fleka? Co se stalo se všemi těmi dobrými lidmi? Kde se v nich bere ta touha po krvi, zlatě a utrpení?
Přijíždíte, abyste do Tmy vrhli světlo. Ale bude to víc než těžké…
Toto je temné dobrodružství pro ty, kdo dávají přednost úplňku před sluncem; pro ty, kdo místo vraždění skřetů raději přemýšlí o Tmě; pro ty, kdo se nebojí pohlédnout na dno lidské duše.
Pro všechny, kdo chtějí zkusit něco nového.
Danghanská kletba je temný příběh plný vyšetřování a vyzvídání z řad vesničanů v tísni. Příběh družinu vede od lidských obydlí až do jejich intrik a tajemství a nakonec ústí v konflikt s nebezpečným géniem, který tahá v pozadí za nitky.
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Na svou dobu 5*
...ale dávám 4*, protože to je věc, kterou si i dneska můžete chtít zahrát - sice budete mít asi problém jí sehnat, ale stojí to za to. (Jen si to převeďte do DnD 5e - nebo vlastně skoro do čehokoliv, ten příběh je systémově dost neutrální)
Danghanská kletba je pátrací horor. A na svojí dobu to má obstojnou herně-detektivní strukturu - a velmi dobrý horor. Je to jedna z prvních věcí u nás, která ve velkém protěžovala atmosféru a herní zážitek, popisy a vyprávění. A je škoda, že byla na dlouho (vlastně až někdy do doby pozdějších rozšíření Tarie) poslední. Z podstaty věci je těžké napsat něco konkrétního, abych nespoiloval, tak to radši ani nebudu moc riskovat.
Jediné, co bych vytknul, je pro naší scénu typická přízemnost. Pokud to půjdete hrát, nebojte se GM navrhnout, ať trochu zvedne sázky a rozšíří záběr - na tom zachraňovat víc než jen jednu vesnici není nic špatného. (Samozřejmě, kdyby to bylo psané dneska, tak bych byl o malinko přísnější - ty detektivní části by šly dneska zpracovat líp, stejně jako některé ty atmosferické pasáže - ale to není historickému modulu až tak fér vyčítat, plus tak jak to je to je pořád funkční, takže...)
Nejlepší dobrodružství pro DrD
Toto dobrodružství jsem dlouho opomíjel a požídil si ho až ve výprodeji. Jaký chyba! Atmosférické dobrodružství s detektivní zápletkou. Za mě to nejlepší, co kdy pro Dračí doupě vyšlo. Jediná výtka, kterou bych měl, že je v jisté věci (kterou nechci spoilovat) silně navázáno na herní mechanismus DrD 1.6, který se v jiných hrách nevyskytuje (D&D, DrD II aj.). Takže pro starý Dračák pecka, ale v jiných hrách byste si ho museli značně upravit.
Podle mě to nejlepší co k…
Podle mě to nejlepší co k DrD vyšlo. Podrobně napsaná detektivka se spoustou postav, což je podle mě dobře. Příběh běží neb vrah uniká a postavy si tam mohou dělat co chtějí, railroad ani omylem. Celé to je i příjemně hororové s oběšenými a jinak umlčenými puberťáky a jestli postavy nezasáhnou projeví se i spousta nenávisti a lynčování - prostě pecka.
Moje první koupené dobrodružství...
...a poslední. Ne že by mě Danghanská kletba zklamala. Právě naopak. Inspirovala mě natolik, že potom většina mých dobrodružství byla vlastně detektivkami s nějakou temnotou v pozadí. Téma mi přišlo na tu dobu a cílovou skupinu hodně drsné - právě tak, aby zaujalo i otrlé puberťáky. Zpracování je srozumitelné, scénář ponechává postavám dostatečnou volnost na to, aby to nebyl úplný railroad, i když ke konci stejně budou všichni strženi nemilosrdným proudem událostí. Dám 4 hvězdy jen proto, že to celé prostředí trpí všemi nešvary rádoby středověké fantasy. Náboženství kopíruje křesťanství, celé se to tváří jako středověk, ale obsahuje to mraky novověkých detailů.
Velmi temné dobrodružství o šílenství génia
Staré dobrodružství pro starý dračák. Z mého pohledu obsahuje zbytečně příliš mnoho vedlejších postav. Hlavním úkolem je opravdu zevrubná investigace mezi obyvateli, pomalý začátek však postupně začíná nabírat rychlý spád a temná atmosféra z příběhu doslova čpí.