Avatar Legends: The Roleplaying Game je fantasy RPG hra adaptující námět seriálů Avatar: Legenda o Aangovi a Avatar: Legenda Korry. Hráči se vžívají do rolí mistrů bojových umění, technologických expertů nebo „benderů“ – lidí schopných manipulovat čtyřmi klasickými živly – a usilují o udržení rovnováhy ve světě, o vlastní cíle a o dosažení vnitřní rovnováhy, kterou reprezentují protikladné ideály každé z postav. Pro herní kampaně popisuje pět různých epoch – vedle období událostí kolem seriálů o Aangovi a Koře i jim přecházející období avatarů Kyoshi a Roku.
Hra je postavená na enginu Powered by the Apocalypse. Postavy mají čtyři základní atributy (kreativitu, soustředění, harmonii a vášeň) a různé schopnosti odvíjející se od zvoleného „playbooku“. Inovativním prvkem je ukazatel rovnováhy každé z postav, který reprezentuje pnutí mezi dvěma ideály (např. sebejistota versus oddanost). Určité akce posouvají hodnotu na ukazateli a ovlivňují dva související atributy. Když je postava v rovnováze, má přístup k mocné speciální schopnosti. Vyprávění celé hry je strukturované podobně jako televizní seriál, kdy každé sezení odpovídá jedné epizodě, které dohromady tvoří řady.
Produkty pro tuto hru
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Hodnota
100.00
|
Wan Shi Tong's Adventure Guide | 2022 | Rozšiřující příručka, Dobrodružství | Další nehráčské postavy, archetypy postav a vzorová dobrodružství pro Avatar Legends |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Boží Avatar, nejlepší PbtA
Z hlediska Avatara
...to je excelentní herní adaptace - lepší, než čekáte.
U brandovaného RPG očekáváte určité věci, jako je krásně udělaná grafika nebo texty který vás provedou světem a jeho obdobími a jejich tématy a konflikty. To všechno tu samozřejmě najdete a zpracování je tak dobré, jak by být mělo. Perlou adaptace tu jsou nicméně pravidla, která jsou řemeslně-žánrově precizní. Od způsobu kterým se napůl fikčně napůl mechanicky vypořádávají se zpracováním bendingu a jeho technik, přes zachycení stylu postav a jejich vnitřního růstu a osobních konfliktů a témat v playboocích ("povoláních" pokud neznáte PbtA hry) až po vcelku unikátní soubojový systém, který je zároveň gamisticky zábavné hrát, ale který přitom dokonale imituje styl a průběh soubojů ze seriálu, každá část hry a každé její pravidlo vnáší do hry feeling Avatara - ať už jeho světa, postav, příběhů nebo prosté estetiky.
Co se herní adaptace předlohy týče, Avatar je možná nejlepší, kterou jsem kdy potkal (...nejspíš ne s příliš velkým odstupem, okolo je pár dalších velmi dobrých, ale Avatar určitě aspiruje na špičku).
Z hlediska PbtA
Avatar je... vyspělá a konečně dospělá verze PbtA engine. To má několik rovin.
Zaprvé, Avatar rozhodně neni AW klon - ano je to jednoznačně PbtA, ale není to AWčko s předělanými tahy (jako mnoho jiných) - v jeho jádru (doslova, v jeho systémovém jádru) je hromada vlastního designu, které z něj dělají unikátní hru. A ten design není tuctový, ale je velmi "uvědomnělý", cílevědomý a jak jsem už uvedl, řemeslně precizní. Hra obsahuje vlastní unikátní (a velmi zajímavý - herně i designově) soubojový systém (na pohled složitější, ale jak ho rozehrajete, tak je velmi rychle velmi intuitivní), nenápadně, ale s výraznými výsledky přepracovaný systém sociálních mechanik (tahů atp.), krásně žánrové mechaniky pro osobní témata a vnitřní konflikty postavy (které jsou úzce provázané se zbytkem hry)... a mnoho dalšího.
Zadruhé, Avatar velmi efektivně řeší všechny (nebo aspoň valnou většinu) problémů AWčka, a to včetně těch, o kterých jsem pochyboval, jestli vůbec řešit jdou. Např. pryč jsou nezapamatovatelné seznamy stovky tahů s tisícovkami voleb, pro které musíte nekonečně listovat (ale přitom vůbec nemám pocit, že by herní možnosti/tahy v Avatarovi byly nějak omezeně redukované), generování herního obsahu skrze tahy je upraveno tak aby nerozbíjelo dlouhodobou naraci co jde odněkud někam (!!!. !). GM tahy a postupy jsou přeformulované tak aby GM nebyl tlačený do pozice kdy mají někteří hráči dojem že je s nimi vyjebáváno, mechaniky pro opozici jsou postavené tak aby místo frenetického skákání do všech stran udržovaly ve hře stálá témata a budovaly návaznost...
Není tajemství, že můj vztah k AW a PbtA engine je dost zdrženlivý. Když sem se dozvěděl, že vychází nové Avatar RPG a že bude PbtA, tak jsem nad tím soukromě dost prskal a potichu jsem se děsil nejhoršího. Avatar byl ale nakonec nejmilejší překvapení minulého roku.
Avatar je výborná ukázka výborného designu, výborné adaptace a je to výborná hra. A je to, čím PbtA může být, když není jen fanboyish copypastou AWčka do jiného žánru - a doufám že je tím, čím PbtA hry v budoucnu skutečně budou.
Od doby co jsme Avatara hráli si slibuju napsat skutečně pořádnou recenzi - Avatar si to zaslouží. Ale pořád se k tomu nemůžu dostat, takže vám ho zpromuju zatím aspoň takhle.