Mysterious Manor, The

Vložil(a) Markus dne
4
Průměr: 4 (2 hlasů)
2018
Dobrodružná lokace: sídlo pirátského kapitána v záhadném zámečku

Pobořené sídlo vymřelého šlechtického rodu Bonifáců už zažilo mnoho obyvatel, některé jen na pár nocí, jiné na delší období. Dnes chátrající, ale pořád ještě stojící budovu střeží posádka zlých humanoidů, ovšem jejich skutečným pánem je nechvalně proslulý pirát Saydir Kassadisjký, který zde má své příležitostné sídlo. Ani Saydir ale neví o zapomenuté polorozvalině všechno…

The Mysterious Manor je dobrodružná lokace pro postavy na 2. až 4. úrovni v AD&D 1. edice nebo jeho retroklonech. Na 8 stránkách A5 (+ mapy) prezentuje 23 popsaných lokací v chátrajícím zámečku po šlechtickém rodu, ve kterém se teď usídlil vyhlášený pirátský kapitán a jeho banda zelenokožců.

Dobrodružství vyšlo v 1. čísle zinu Echoes from Fomalhaut. Je zasazené do autorova světa Erilion, ale generické a snadno přenositelné jinam.

Kategorie produktu
Vydavatel

Je obsaženo v těchto produktech

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
5
Průměr: 5 (2 hlasů)
Hodnota
100.00
Echoes From Fomalhaut #01: Beware the Beekeeper! 2018 Zine se dvěma dobrodružstvími a řadou dalších doplňků pro OSRIC

4

Zábavný interaktivní barák o třech patrech a sklepení. Množství různých vchodů přímo svádí k plížení, potenciálních nepřátel je v domě sice rozmístěno dost, ovšem tak, že jim dá s trochou šikovnosti vyhnout. A i kdyby ne, jsou zpravidla svolní k jednání. Hůře už se vyhýbá pastem, v domě jde jen o různé vrzající a propadávající se podlahy, ve sklepení už se ale nacházejí vyloženě smrtící nástrahy.



Podle mě modul může bez velké námahy solidně fungovat i jako samostatné dobrodružné místo, ovšem více užitku přinese při napojení na kampaň, ideálně samozřejmě na domovském Erillionu. Háčky vedou jak dovnitř domu, tak ven.

Trochu mě štve kvalita map, jsou to spíš náčrtky než něco, co se dá předložit hráčům, ve všech těch rukou načrtnutých čarách se obtížné orientuje. Ale co už, mapy jsem si holt překreslil.

Slušné čtyři hvězdy, dobrý standard.

Zápisy z našich sezení můžete najít zde a zde.

 

4

Mysterious Manor je trochu zrádná „dobrodružná lokace“ v tom, že asi příliš nefunguje jako samostatné dobrodružství a není radno ji hrát jen tak. Je to doslova „modul“ určený k zasunutí do širší kampaně, pokud zrovna sháníte něco podobného: což v tomhle případě znamená sídlo piráta v chátrajícím šlechtickém zámečku, v jehož sklepeních se ukrývají hrobky s drobnou záhadou a poklady. „Přípojné body“ do vaší kampaně jsou tu tedy dva: dobrodruhy sem pošlete buď kvůli tomu, že potřebují něco z hrobky rodu Bonifáců, čímž je donutíte řešit onu sklepní záhadu, anebo sem dobrodruzi kvůli [doplň důvod] přijdou vyloupit domov pirátského kapitána a na strašidelný sklep narazí při tom.

V těchhle mantinelech jde ale o výborně zpracovanou lokaci, ke které nemusíte připsat ani čárku. Nabízí na povrchu komplexní taktickou situaci s početnou posádkou zelenokožců – buď náročný boj, nebo (pravděpodobněji) snahu proklouznout jim do baráku nepozorovaně za zády. Od toho jsou tady chytře narafičené různé vchody do domu, zatímco v samotném domě jsou nástrahy jako vrzající schody, zpráchlivělé podlahy atd. Vyloženě se to nabízí pro plíživou akci.

No a pak už „jenom“ poctivé zpracování jednotlivých místností – drobné interaktivní prvky, tajné skrýše a průchody, zajímavé poklady, pomyslné finále s nemrtvými a s kouzelnými sochami ve sklepení.

Dávám vlažné čtyři hvězdy. Záhadný zámeček ničím neoslní, ale je to poctivě zpracovaná zásuvná lokace, kterou můžete vzít tak, jak je, a máte garantovanou funkčnost a zábavu.

Podrobněji v recenzi na mém blogu.