2017
Úvodní dobrodružství kampaně Throne of Thorns
Thistle Hold – Wrath of the Warden je první část šestidílné kampaně Throne of Thorns pro švédskou hru Symbaroum. Obsahuje podrobný popis města Thistle Hold, dobrodružství Wrath of the Warden, nové vybavení a artefakty a další pravidla pro tvorbu postav a boj. Většina příručky je určená pro vypravěče, ale část si můžou přečíst i hráči.
Děj pokračuje dobrodružstvím Karvosti – The Witch Hammer (2017).
Určeno po hru
Kategorie produktu
Svět
Série
Autoři
Vydavatel
Externí recenze a shrnutí
Ze stolu | Pavel Bareš | Vyspoiluju vám celý Symbaroum, abyste ho nemuseli hrát sami (část první) |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
(Ne?)kvalitný úvod ku kampani
Knihu Wrath of the warden hodnotím z pohľadu DMa a bola hraná bez úprav 'as writen' preto sa určite dá hodnotenie posunúť vyššie čo ale vyžaduje masívne zásahy do štruktúry dobrodružstva ktoré budem primárne hodnotiť. Popis Thistle hold je pekne rozdelený na časť pre hráčov ktorá je celkom pekný základ pre predstavu o fungovaní mesta a hlavných predstaviteľoch. Druhá časť pre DMa má veľa informácií o zákulisí a intrigách v meste, kopu histórie, tajomstiev a dva malé dobrodružstvá ktoré som nepoužil takže ich nehodnotím ale na nejaký one-shot vyzerali použiteľne. Problém nastáva ale v tretej časti.
Táto kniha trpí mnohými neduhmi: slabý plot hook (ak si hráči neuvedomia že Anadea je stredom celého dobrodružstva tak veľa šťastia), veľa náhod ktoré pri zamyslení nedávajú veľký zmysel (bronzová studňa ktorá začne fungovať keď sa to autorom hodí aj keby sa mala spustiť už dávno) a príšerné rozloženie informácií pre DM (informáciu o počte barbarov z beast clan som našiel iba raz a znova sa mi to nepodarilo) ktoré sú rozhádzané cez niekoľko rôznych kapitol.
Ak toto dobrodružstvo ale beriete úvod do Throne of thorns a ste ochotný prehryznút to že táto kniha je len prechádzka mestom ktorá slúži na spoznanie dôležitých NPC zastupujúcich dôležité frakcie s poslabším príbehom ktorý sa snaží to dať nejak dokopy nieje to úplne zlé hlavne ak vám hráči vyjdú v ústrety a nechajú sa viesť úmyslami autorov ktorý od hráčov predpokladajú mnohé často nie intuitívne jednanie (odpovede malého Aluina sú naplánované na presné otázky ktoré čakajú jednanie s malým chlapcom takže veľa šťastia pri drsnejšej družine).
Úvodná kapitola má pár silných okamžikov, bosorky na kolosoch, útok beast clanu a obrana mesta sú proste cool. Druhá kapitola je o pátraní po tom čo sa deje a všetko to stojí na ochote hráčov zisťovať čo je Anadea zač. Ak sa hráčom podarí zistiť všetko čo potrebujú prejdú do tretej, záverečnej kapitoly ktorá je našťastie lepšie a výlet do Davokaru a finálny boje sú zaujímavé a napätie pri nich pekne graduje.
Aj napriek veľa negatívam sme si hranie Wrath of the warden užili a dúfam že ďalšie knihy budú len lepšie.