Dobrodružství s tématikou nemrtvých, které vyšlo jako součást asterionského modulu Nemrtví a světlonoši.
Hrdinové se nacházejí v Sintaru, nejdůležitějším městě jižní části Dálav. Zde se dozvědí o přiměřeně nebezpečné a slušně placené práci spočívající v hlídání karavany, která za pár týdnů vyjíždí do Železných Dolů. Dobrodružství má charakter jakési skládačky, kdy postavy v Železných Dolech nebo v jejich okolí plní zdánlivě nesouvisející úkoly. Postupně by měly přijít na to, že téměř za vším stojí jedna osoba, jejíž minulost je se zdejším krajem úzce spojena. Dobrodruzi budou mít poměrně velkou volnost v plnění úkolů, nakonec však budou stát proti nemrtvé armádě a jen na jejich schopnostech, znalostech získaných při pátrání a nalezených předmětech bude záviset, zda v této zkoušce obstojí. Na jejich bedrech spočine osud mnoha set lidí.
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Hodnota
93.33
|
Nemrtví a světlonoši | 2000 | Příručka světa | Rozšiřující modul pro Asterion popisující umrlčí království | ![]() |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Nejlepší asterionské dobrodružství
Tohle je popravdě zajímavý kousek. Oproti předchozímu Entefalovi se autor protentokrát zcela očividně pokouší vydat směrem sandboxu. Osobně bych hádal, že se asi inspiroval u nějakých klasických zahraničních modulů, protože ten koncept tam je - v městečku se hráči dozví několik rumours z nichž většina vůbec nesouvisí s hlavní linkou a jsou to jen odbočky, záporák si chystá a připravuje svůj plán a nechává za sebou stopy, které se dají odhalit, a když to hráči nezvládnou a plán mu nesabotují, tak dost možná srovná ošklivé důlní městečko se zemí. Je zde dungeon se spodním patrem, do kterého se bál vejít i záporák, a je zcela dobrovolné (pokud tedy chce někdo dobrovolně novou postavu), a dokonce je i nelineární a zajímavé - kdyby teda nebylo naprosto smrtelné. Vyšetřování je pak postaveno na tom opravdu odhalit některé nesrovnalosti, a stopy nejsou schovány za arbitrární hody kostkou (ono krom dungeonu a boje modul žádné hody kostkou nechce, co se tak dívám!) Vlastně je to v tomhle opravdu dobré a snahu velmi cením.
Bohužel, provedení je pak už trochu horší. Mám dojem, že se Buchta nakonec zalekl novoty a na tenhle hezký základ nasadil nepadnoucí a škrtící lineární okovy vyžadovaného postupu. A druhá věc pak je, že dobrodružství... nu, zkrátka není zas tak zajímavé. Je to fádní a klišovitá fantasy, ve které jsou nějak zajímavě postavy celkem dvě - jeden je trpaslík v dolech, který je vysloveně uveden jako zajímavý charakter a docela u něj schází interaktivita, a pak záporák, jehož zajímavost však zůstává v backstory, kterou se hráči nedozví. Je to škoda, protože dobrodružství je s trochou úprav dobře hratelné - jen mě zkrátka moc neláká.
Toto dobrodružství jsem vedl…
Toto dobrodružství jsem vedl jako PJ, jako své první dobrodružství z Asterionu před cca 15-ti lety. Jedná se o kombinaci detektivky, akce a hororu a hráčům nabízí náhled na nemrtvé, jak fungují, jejich variabilitu a pestrost. Dle mého názoru se jedná o jedno z nejlepších dobrodružství na české RPG scéně hratelné i dnes.