Cypher System

Cypher System

The Cypher System je univerzální herní engine, který se snaží představit jednoduché a rychlé nástroje pro mechanické vyjádření settingu a příběhu. Vychází z principů, jež byly původně představeny ve hrách Numenera a The Strange. Vyšel taky v podobě samostatných univerzálních pravidel nazvaných identicky, The Cypher System. Kromě uvedených her momentálně pohání i surrealistickou urban fantasy Invisible Sun. Monte Cook rovněž vydal implementaci pro Dungeons and Dragons 5e, Arcana of the Ancients. 

Veškeré vyhodnocování ve hře má stejný mechanismus, který vychází ze škály obtížnosti v rozmezí 1-10. Trojnásobek obtížnosti představuje cílové číslo, to hráč přehazuje na 1k20 (čili Obtížnost 7 a víc je v základu nesplnitelná). Schopnosti postav se často specializují na snižování obtížnosti, což vede ke skokovému snižování cílového čísla. 

V boji jsou nepřátelé popisováni stejným systémem - mají úroveň v rozmezí 1-10. Stupeň obtížnosti určuje počet bodů zranění. Trojnásobek úrovně (cílové číslo) popisuje jejich útočné a obranné číslo a počet životů.

Vypravěč si nikdy neháže, veškeré hody provádějí pouze hráči (pokud je v konfliktu na řadě nepřítel, hází si hráč na obranu proti statickému číslu, pokud je na řadě hráč, hází si na útok proti statickému obrannému číslu).

Původ
Překlad?
Průměrné hodnocení Hlasů Název Vydáno Typ obsahu Kategorie Stručná charakteristika Jazyk
3
Průměr: 3 (1 hlas)
Hodnota
60.00
1 Cypher System, the 2015 RPG hra Generická univerzální hra, ve které se postavy tvoří kombinováním předpřipravených konceptů
0
Zatím nehodnoceno
Numenera 2013 RPG hra Postapokaliptický mix fantasy a sci-fi o objevování tajemství dávných civilizací