Riddle of Steel, The

Napsal uživatel lev dne 22.12.2008, 13:54
4
Průměr: 4 (2 hlasy)
2001
Fantasy hra spájajúca príbehovosť s drsnými realistickými súbojmi

Od počiatku vekov, keď bohovia triumfálne vykovali svet z hmly a rudy nebies, človek hľadal odpoveď na otázku “tajomstva ocele“. Toto hľadanie je náplňou celej hry – postavy sú popísané a poháňané hlavne svojimi túžbami, obavami, vášňami, ktoré sú neustále konfrontované s krvavým svetom, v ktorom ich musia dokazovať riskovaním života vo víre boja. V jednom z najrealistickejších súbojových systémov tak postavy nachádzajú odpoveď – za čo sú ochotní položiť život. Hra obsahuje aj sword & sorcery svet Weyrth, v ktorom sa za mágiu platí krutou cenou - vekom zosielateľa.

4

Môj prvý kontakt s hrou kde je podstatný príbeh, chcenie a ciele samotnej postavy. Lev popísal všetko podstatne a ťažko k tomu niečo dodať. Súbojový systém je naozaj realisticky, drsny a napínavý (autor Jake Norwood je učiteľom stredovekého šermu v organizácii ARMA čo už o niečom hovorí), SA skvele pomáhajú tvorbe a prežitiu hranej postavy, Mágia je inovatívna, mocná a nesie vysokú cenu a mechaniky sú naozaj dosť chaotické. Bohužiaľ je to nedokončený alebo možno skôr nedotestovaný systém a tak je nutne vyrábať a hľadať fixy. Existuje aj free verzia ktorá je volne stiahnuteľná a ktorá dobre uvedie do systému.

4

Moja srdcovka, moje prvé závažnejšie skúsenosti s GMovaním. The Riddle of Steel si objektívne zaslúži obrovské chvály a drtivú kritiku zároveň. Hra má tri prvky, z ktorých som mimo (keď uvážim, že väčšina hier má v lepšom prípade jeden) - má vynikajúcu príbehovú mechaniku cez SA (Spiritual Attributes), ktoré vám pridávajú bonusové kocky, ak vaša činnosť súvisí s presvedčením a ak o niečo naozaj ide - k bežnému poolu okolo 4-7 kociek môžete pritom získať v kľúčových okamihoch až 20 kociek! Druhým prvkom je jeden z najzábavnejších súbojových systémov aké som mal možnosť hrať. Je to hra sama o sebe, ktorá vyžaduje schopnosti, bystrosť, finty a odhad súpera.. súpera, pretože v Riddle som nikdy nemal pocit, že hrám proti systému. Tretím prvkom je koncept mágie. Štandardný "on the fly" systém ako v Mage je skombinovaný s tým, že používaním mágie sa stárne.. a to v kombinácii s ďaľšími pravidlami ohľadom veku je drsné a ťahá podobne ako bojový systém hráča k ťažkým rozhodnutiam. Samotný koncept hry, hľadanie "Riddle", to ako krásne vie hra odmeniť obetovanie postavy v príbehu (ak sa hráč rozhodne, môže minúť všetky SA, čím získa viac bodov na budovanie novej postavy) a podobných detailov (skill packet Prostitute) je v hre plno a je to nádhera. Problémy sú však nasledujúce: Skillový systém je broken, fix z Companiona pomôže len čiastočne a vyžaduje kopu fixovania. Mágia je síce fajn, ale na vypočítanie toho, proti akému číslu hádžete treba dosť času, systém je zbytočne komplikovaný. Samotný svet mi prišiel preplácanou zmeskou rôznych kultúr, a pôsobí skôr genericky. Kniha je napísaná a ilustrovaná.. amatérsky. Hra inak podľa mňa nie je veľmi vhodná na družinové hranie - pretože rôzne postavy budú viesť k zbytočným kompromisom v SA. Môžem potvrdiť, že hra sa hrá veľmi dobre s oddelenými scénami, technikami prelínania dejov postav zo Sex & Sorcery.