Věž arcimága Valia v Kalusu byla zároveň jeho sídlem, dílnou i místem, kde sjednával obchody. Valio býval učitelem na univerzitě. Ví se o něm, že je to nevrlý starý muž, který ale nabízí skvělé služby v oblasti magie, takže i přes svou nevrlost neměl o bohaté zákazníky nouzi. A nikomu nebylo divné, že se dlouho neukázal mezi lidmi, přece jen je docela dost nesnášel. Ale když už neodpovídal po dobu celého měsíce, jeden ze zákazníků, Váš budoucí zaměstnavatel, který si u něj objednal Čočku pravého vidění, začal být velmi netrpělivý a chce zjistit, co se děje. Najmul si proto Vás, abyste se dostali do věže děj se co děj, zjistili, co je s Valiem, a případně donesli onen artefakt.
Familiárova věž je bojově laděné minidobrodružství se špetkou humoru a bláznivých nápadů. Odehrává se ve městě Kalus, ale s drobnými úpravami půjde snadno převzít do jiných fantasy reálií. Jde o mininungeon situovaný do věže mága. Je k němu použitá jedna z mapek z knížky Neklidný Tauril a kolem ní je rozvinutý příběh.
Dobrodružství se dočkalo rozsáhlého přepracování a adaptace pro Dračí Hlídku, vydané pod stejným názvem Familiárova věž (2022).
Externí recenze a shrnutí
Zpátky do dungeonu | Markus | Recenze: Familiárova věž |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Výborný námět střelený do nohy minimalistickým provedením
Žánr se jmenuje "fantasy", ale je překvapivé, jak málo narazíte na něco skutečně originálního, co by skutečně těžilo z fantaskních prvků (natož aby to talčilo fantazii na hranu a dál). Tohle je ten případ - ne příliš křiklavý nebo velkolepý, ale přesto je a mezi jednookými...
První problém námětu je ten, že stylově kombinuje gamistické překážky s posmíváním se postavám - pro autora a mnoho GMů to nebude problém vyvážit nebo pojmout správně, ale zároveň bych se tu bál o to aby to někomu neuletělo do deptání samotných hráčů. Nicméně asi můžu předpokládat, že GMové nejsou kokoti a že se to spíš dít nebude.
Bohužel, není to jediný problém. Na to, co by prostředí a zápletka mohla nabízet jsou překážky a protivníci vlastně dost monotónní - a zápis samotný je dost strohý, takže místy neníúplně jasné, co (nebo jak) je autorovým záměrem. Celkově příběh předkládá velmi zajímavý námět, který ale vlastně do dokonalosti potřebuje ještě hodně vlastní invence (nebo to můžete odehrát tak jak to je, což rozhodně nebude špatné - ale nebude to zdaleka to, co by to být mohlo).
Škoda. Potenciál tu byl na velmi silné 4*, ale tka jak to je to je tak na obyčejných, možná i trochu slabších 3*.
(Příběh obsahuje nějakou DrDII pravidlovou implementaci - kterou jsem se naprosto nenamáhal studovat a nechám to povolanějším.)
Sympatické minidobrodružství v maxiformátu
Tohle dobrodružství je lineární sekvence šesti místností, ve kterých dojde ke čtyřem soubojům. Jde prostě o mágovu věž, kterou procházíte patro po patře (každé je jedna místnost) a u toho si trochu zabojujete. Nápady na setkání jsou pestré a nepřátelé neotřelí, takže Familiárova věž může posloužit jako příjemná výplňovka na zpestření půlky sezení.
Z hlediska toho, že má jít o minidobrodružství, jsou tu ale dva zásadní problémy:
TLDR: Pěkný námět, nešťastné zpracování. Pokud hrajete DrD 2, tak bych dobrodružství doporučil jako příjemnou výplňovku. Pokud hrajete jiný systém, tak do toho budete muset vrazit tolik práce, že se vám to z hlediska poměru cena/výkon spíš nevyplatí.
Podrobná recenze a spoilery jsou na mém blogu.