Ingredience RPG kuchyně 2013

Napsal uživatel johnjarik dne 15.02.2013, 18:41

 

Buďte vítáni všichni kuchtíci. RPG Forum ve spolupráci s nakladatelstvím Altar a internetovým obchodem fantasyobchod.cz vyhlašuje ingredience pro RPG Kuchyni 2013.

Pravidla RPG Kuchyně 2013

Základní úkol

Úkolem soutěžících je odevzdat do 3. března/marca hratelný návrh RPG hry, který je inspirován tématem a ingrediencemi.

Téma

letošní kuchyně je „Na druhé straně“. Je na vaši libovůli jak s ním naložíte, v zásadě je to myšlenka, která by vás měla nasměrovat, ale ne svazovat.

Mechaniky

Kuchtíci použijí při tvorbě hry alespoň jednu z následujících mechanik.

• Hra se odehrává v alespoň dvou odlišných rovinách. Mohou být oddělené časem, prostorem, nebo tématem/žánrem kterým se zabývají. Podmínkou však je, že dění v jedné bude mít vliv na druhou.

• Hráči společně/jednotlivě na začátku hry určí, jaký negativní osud postavy na konci hry čeká (smrt, šílenství, vyhnanství a podobně) a v průběhu hry se budou snažit tento osud dovést k naplnění.

• Využijte ve své hře jako pomůcku jednu z následujících her: šachy, domino, jenga věž, Rubikova kostka.

• Hráč může za určitých okolností převzít kontrolu nad postavou jiného hráče.

Ingredience

Dále se musí hra uvařit z následujících ingrediencí. Využít je potřeba alespoň 3 z nich.

• Jádro

• Zombie

• Směrová růžice (=windrose)

• Zvěrokruh

• Zrcadlo

Pravidla o příspěvcích do soutěže

• Můžete se inspirovat nápady nebo koncepty, které už máte vymyšlené, ale text co odevzdáte, musí být nový, nesmí to být už jednou napsaný materiál.

• Můžete se inspirovat už existujícími koncepty (je těžké znovu objevit hod k6..), nicméně pamatujte, že cokoliv už bylo k těmto konceptům napsáno nemůžete použít, musíte to popsat vlastními slovy.

• Hra musí být samostatně hratelná a bude hodnocena na základě toho, co odevzdáte, nemůžete se odkazovat na jakoukoliv jinou publikaci nebo text.

• Ve hře musí být uvedeno, které ingredience a jak jste použili.

Doporučení o příspěvcích

• Není dáno žádné omezení na textový rozsah, nicméně pamatujte, že jakmile budete unavovat porotce nebo hráče dlouhými texty, muže být z vaší hry méně nadšený, než když jste struční a výstižní. (15 stran je obsah, který se dá zvládnout)

• Je na vaši libovůli jakou zvolíte grafickou úpravu. Grafika soutěžních příspěvků se nehodnotí, nicméně dejte pozor na formátování vašeho příspěvku, neboť nepřehledný text, se na hodnocení projevit může, jelikož srozumitelnost a dobrá pochopitelnost pravidel je jedním z kritérií.

• Nezapomeňte nastínit koncept vaší hry a to jak se má hrát. Kolik hráčů tolik chutí, tolik stylu hraní a zkušeností. Snažte se hráčům co nejvíce přiblížit váš pohled na hru a to i když se vám zdá, že vaše hraní je obyčejné a úplně normální.

Hodnocení Kuchyně 2012

Porota ohodnotí hry a vyhlásí:

Pořadí v jakém se umístili první tři autoři.

Odměna vítězi:

1.misto 250,- FantasyObchod + Bestiář DrD2 (Altar)

2.misto 200,- FantasyObchod

3.misto 150,- FantasyObchod

Dále budou vyhlášena ocenění (nezávisle na celkovém vítězi):

· Nejzajímavější nebo inovativní myšlenka

· Nejzábavnější nebo nejzajímavější prostředí nebo zápletka

· Nejlépe podaná pravidla

· Cena sympatie za neotřelý nápad nebo výjimečné úsilí

Celkový vítěz se určí na základě hodnocení poroty. Vedlejší ocenění určí sama porota na základě svého uvážení.

Hodnocení poroty

Porota hodnotí hry na základě následujících kritérií:

Nápad, atmosféra a celkový dojem

Atmosféra hry, prostředí, p(r)ůvodní myšlenka, první dojmy z přečtení. Pokud si někdo přečte vaši hru a řekne si "tohle bych si chtěl zahrát", ať už kvůli prostředí, myšlence nebo z atmosférických důvodů, tady dostanete maximum bodů. Je to hodnocení jak zajímavě dokážete rozvinout stávající témata o lidech, prostředí, příbězích. Když bude chtít porota ocenit vaši myšlenku nebo originální přístup, tohle je kategorie, ve které se to projeví.

Hratelnost a provedení

Jak je hra utvořená po stránce pravidel a herních procesů, zda hra funguje sama o sobě jako systém. Jestli je používání herních mechanismů intuitivní, jak je zábavná a zda ji lze hrát víckrát, nebo se po jednom zahrání omrzí. V neposlední řadě také, jestli se vám podařilo mechanickou stránkou vyjádřit záměr, který vyplývá z okolního textu.

Ucelenost, srozumitelnost a podání

Tato kategorie vyjadřuje, jak dobře se vám podařilo myšlenku, pravidla a atmosféru hry podat. Jestli je váš text (a ne nutně jen text!) srozumitelný, přehledný a pochopitelný. Dlouhá, rozvětvená souvětí, nepromyšlené skákání od tématu k tématu, nedokončené myšlenky, nebo dokonce věty výsledku jistě neprospějí. Na samotné grafické úpravě, počtu obrázků, ani zvoleném písmu (pokud je čitelné) ale nezáleží, to porota hodnotit nebude – i v poznámkovém bloku lze napsat srozumitelný a přehledně členěný text. Hodnocení v této kategorii může také prospět prokládání textu příklady nebo vytvoření materiálů, kterými hráčům usnadníte přípravu.

Zapojení ingrediencí

Jak zručně a šikovně jste využili ingredience. Smíchali jste je obratně do zajímavých obrazců? Jak moc vaše hra rozvíjí ideje ingrediencí? Jsou ingredience podstatnou částí vaší hry, nebo jen okrajovou? Pamatujte, že ingredience by vás měly nasměrovat, být inspirující, být výzvou, ne obtíží, kterou musíte překonat nebo obejít.

Porotci budou hodnotit hru na základě přečtení.

K dispozici mají následující škálu hodnocení:

0 - nedobré, zásadní nedostatky, nepochopení
1 - slabé, podstatné nedostatky, nedomyšlené, nedokončené
2 - průměrné, občasné nedostatky, nevystupující z davu
3 - solidní, drobné nedostatky, dobré myšlenky, příjemné zpracování
4 - velmi dobré, jasně nadprůměrné, záživné
5 - inspirující, nadšení, ukázkové

Hodnocení jednoho porotce bude součet bodového ohodnocení ve všech kategoriích (0-20 bodů). Celkové hodnocení poroty pak bude rovno průměru všech hodnocení.

Soutěžní Email

Své příspěvky do soutěže zasílejte do půlnoci 3.3. na adresu soutez(zavináč)rpg.sk
Přípustné jsou všechny běžně čitelné formáty (doc, rtf, txt, pdf, html), ale preferované je pdf, jelikož na rozdíl od ostatních zachová vaše formátování, grafiku i použitá písma.