Stars Without Number

Stars Without Number

Vložil(a) Conlai dne
5
Průměr: 4.3 (4 hlasů)
2010
Old school sci-fi dobrodružství

Stars Withous Number je oldschoolový hack starého fantasy RPG Basic Dungeons & Dragons, upravený pro potřeby hraní v žánru sci-fi. Pravidla využívají šest různostěnných kostek, podobně jako DnD, a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují také originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii. Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje.

Hra vyšla v několika edicích:

  • Bezplatná Free Edition (2010) a tištěná rozšířená verze Core Edition (2011)
  • Revidovaná Revised Edition (2018), existující jednak v kompletní tištěné verzi, jednak ve zjednodušené bezplatné verzi
Rodina RPG her
Autoři

5

Systém je popravdě jen na čtyři hvězdy, ale space-scifi atmosféra, defaultní setting, nástroje pro DMa a celkové množství obsahu z toho dělají monžá nejlepší systém pro hraní space opery. Až někdy bude něco lepšího, můžeme hvězdičku ubrat.

Jsem si téměř jistý, že nebýt SWN, nikdy bych si tenhle žánr tak neoblíbil.

4

Po vyzkoušení musíme SWN hodnotit jako velmi pěknou hru... ...Má tam opravdu tuny perfektních nápadů, tvorba vesmíru je velice hezká, tvorba postavy rychlá a pěkná (balíčky pozadí postavy a pak balíčky povolání, možnosti jako con artist a xenoarcheologist), stejně jako tvorba lodi z různých dílů (trup, zbraně, zbraně, nákladové prostory). Hra pěkně odsýpá a mám z ní prostě pozitivní dojem. Trochu mě mrzí, že minimálně na první úrovni je podle mě docela problém, že postava jako taková nehraje v podstatě roli, vše záleží na hodu kostky - pokud má postava skill, pak si hází s 0ou, pokud ne, pak s -1kou (to je při hodu 2d6 nebo 1d20 zanedbatelné). Pokud tak střílíte s brokovnicí na chlapíka metr před vámi, nemáte ho podle pravidel v podstatě možnost trefit nebo nedej bože zranit, přestože logika by říkala, že z něj bude fašírka i když zavřeš oči a nebudeš vůbec mířit. Taky trošku zamrzí, že když už tam je systém odhadování fáze, ve které se protivník bude pohybovat ve hvězdném souboji, pak i když to neodhadneš, pak stačí přehodit 1 nebo 2 na šestistěnné kostce a trefíš se stejně (tedy v podstatě je to tam zbytečné). Ale to jsou de facto drobnosti, které by vyřešilo třeba kdyby Vypravěč dával bonusy 1-3 k hodu dle okolností a podobně. SWN je navíc zadarmo (za to je jedna hvězda navíc), což je opravdu geniální počin. Určitě doporučuji. Kdybych chtěl teď hrát space operu, tak SWN by byla asi na prvním místě seznamu systémů, nad kterými bych uvažoval...