2020
Hratelný generátor dungeonů pro 1 až 4 hráče
Ex Umbra je hratelný generátor fiktivních jeskyní, labyrintů a hrobek. Lze hrát solo nebo až se třemi dalšími hráči s herním časem 1 až 4 hodiny.
V první fázi si hráči dohodnou vzájemná očekávání a představy. Následně určí cílovou velikost, obtížnost a aspekty (typy překážek, které dungeon obsahuje). Poté začínají hráči postupně kreslit mapu a umístí srdce dungeonu a vstup. Většinu času zabere následující fáze, ve které se hráči střídají (počet kol je určen cílovou velikostí) a přidávají místnosti a překážky na základě tažených karet. K místnostem a překážkám hráči ještě přidávají tokeny odměn a nebezpečí. Po určeném počtu kol se umístí zbylé tokeny, uzavřou zbývající chodby a dungeon je připraven.
Autoři
Vydavatel
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Nebojte se ohýbat pravidla
Ex Umbra je fascinující nástroj/hra.
Dokáže zabavit na dlouhé nedělní odpoledne, s partou kamarádů a pomoci i s přípravou seriozní kampaně na další den.
Must have v repertoáru nástrojů každého GMa co ve svých hrách vidí dungeony aspoň z rychlíku.
Hra/nástroj má pár chybiček. Třeba to že defaultně dělá dungeony jen s jedním vchodem. Nebo to že ne vždycky na sebe karty tak úplně sedí a musí se dost ohýbat aby to sedělo...a tady přichází asi nejdůležitější rada pro používání Ex Umbra. Nebojte se ohýbat pravidla. Takhle karta se vám fakt nehodí ? Lízněte si jinou. Chcete mít víc vchodů ? Prostě si je tam přidejte. Má váš dungeon na konci na váš vkus málo místností ? Přidělejte si tam další. Ex Umbra je jako rada dobrého kamaráda. Vždy to s vámi myslí dobře a věci co říká často dávají smysl, ale občas si to stejně potřebujete udělat po svém.
Příprava hrou
Díky Ex Umbře jsem totálně zlenivěl. Ve chvíli, kdy mi hráči jdou do dungeoidní lokace, tak prostě hodinu před hrou sednu, otevřu Ex Umbru, excel s předtvořenýma tabulkama a na hru už mám hotovo.
Kartičky dávají tak akorát vágní podněty, aby to nakoplo fantazii. Žetony mi připomenou, že mám hráčům dát i nějaké odměny a twist se postará o to, aby dungeon byl opravdu prdel.
A zdaleka to není jen na podzemní kobky. S Ex Umbrou už jsem vytvořil i trosky rozpadlého města nebo napůl potopenou loď.