Doom of the Savage Kings / Zkáza divošských králů

Vložil(a) Markus dne
5
Průměr: 4.3 (6 hlasů)
2012
Volné dobrodružství, ve kterém hráči brání odlehlou severskou osadu před démonickým vlkem

Vysoko nad větrem bičovanými vřesovišti a potemnělými lesy se osada Hirot nachází v obležení. Každou noc, sotva že slunce poklesne za západní hory a svíčky začnou dohořívat, vykročí do ulic démonická stvůra kosící vše živé. Pán ani chuďas, stařena ani dítě, nikdo před ní není v bezpečí. K přemožení nesmrtelného vlka nepostačí jen čepele, a dokonce ani kouzla. Aby postavy dokázaly démona zabít, musí se pohroužit do záhad zdejších krajů a jejich divošských králů. Teprve potom, vyzbrojeni artefakty ukovanými v dávné minulosti, se můžou ti nejlstivější a nejodvážnější dobrodruzi postavit hirotskému vlkovi.

#66.5: Doom of the Savage Kings (česky vyšlo jako DCCcz 02: Zkáza divošských králů) je volné dobrodružství pro začínající postavy, odehrávající se ve vesnici terorizované démonickým vlkem. Obsahuje mapu okolní krajiny s pár lokacemi včetně menší jeskyně a především vesnici Hirot, ve které se pohybuje řada postav s protichůdnými cíli. Hráči se snadno zapletou do místních sporů a záchrana vesnice nakonec možná nebude tak úplně hrdinská.

Kategorie produktu
Autoři
Vydavatel

Překlad

Přeložený název Přeloženo Seřadit vzestupně Překladatel Vydavatel Jazyk překladu
Zkáza divošských králů 2019 Jiří „Markus“ Petrů Mytago Čeština Odkaz

Externí recenze a shrnutí

4

Tento modul má hromady výborných vlastností a je extrémne robustný. Atmosféra začne hustnúť, keď začnú umierať dôležité NPC, napriek tomu sa hra zdá sa dá dokončiť.

Hra obsahuje skoro stovku charakterov, ktoré máme pomenované alebo nejak popísané. Obchodníci, hostinský, Jarl a jeho šampióni, lovci hláv, ale tiež vieme povedať napríklad počet dedinčanov s pochodňami v úvodnej scéne. Toto všetko je dokonalé v kombinácií s faktom, že nik nie je v bezpečí

Prvým sklamaním je pre mňa dungeon, ktorý je lineárny a celý stojí na Gotcha! momentoch. Dúfal by som, že bude obsahovať nejaké zaujímavé miestnosti, alebo vetvenie, tu však zmysluplné dilemy nahradzujú smrtiace pasce.

Druhým sklamaním je divočina ktorou postavy cestujú v treťom akte. Celá mapa obsahuje celkovo štyri lokácie a dve geografické landmarky. Nie je to trochu málo?

Celkovo je však tento modul prekvapivo dobre uchopiteľný a je zábavný pre hráčov aj pre GM.

4

Odehráno v Zapovězených zemích, přičemž místo do hadí hrobky se pro Legendární kopí muselo jít do Volokarnových katakomb (OSE modul).

Mé hodnocení se tudíž vztahuje pouze na městskou část a celkovou atmosféru.

Klady:

  • výborná severská atmosféra (úzkost, kožešiny, Velká síň, jarl a jeho válečnícká elita, podivný rádce Sylle Ru a ještě podivnější čarodějka Ymae)
  • zajímavý rozpor mezi chováním jarla a jeho rádce vs. naděje vkládané do hrdinů prostým lidem
  • truhlička s falešnou vnitřní schránkou je celou dobu všem na očích
  • morální pochyby (když zachráníme oběť a půjdeme hledat kopí, zahyne zřejmě někdo jiný)
  • v závěru se schyluje ke konfrontaci s jarlem, kdy je možné skoro všechno

 

Výhrady:

  • u jarla a jeho rádce bych uvítal pár řádků ohledně jejich pohledu na celou věc, případně ohledně jejich plánů do budoucna. Cítil jsem, že jsem na vodě a občas musel improvizačně látat situaci dost horkou jehlou
  • chyběla mi tabulka potenciálních obětí při řádění Bestie, raději jsem si ji dodělal, abych mrtvé nešťastníky nemusel lovit z paty
  • nějak se mi nepodařilo postavám předat informaci o jezírku, ze kterého Bestie povstává a kam se kdysi dávno nosily oběti. Konkrétní legenda nikomu nepadla. Za mě bych přidal nějaký malý háček (když už to místo v modulu je).
  • text někdy opakuje to stejné vícekrát, občas je na můj vkus zbytečně "rozmáchlý".
  • noční falšování lístků nebylo popsané tak, abych si věřil na jeho důvěryhodné odehrání, způsob falšování jsem si raději změnil

 

Hodnocení:

Po přečtení jasné 4 hvězdy, během hraní to sklouzávalo skoro až ke 3, ale finále mě bavilo moc a vystřelilo hodnocení lehce nad 4.

4

Jeden z tech DCC modulů. kterému do plného hodnocení chybí fakt málo, za mě asi komplexnější dungeon, takže to berte subjektivně. Atmosférou je to určitě výborné "vesnické" dobrodružství, které má fakt atmosféru a nepůsobí genericky ani nudně realsiticky.

5

K tomuto nenápadnému, ale skvělému dungeonu jsem se dostal přes Markusovu recenzi, se kterou téměř bez výhrad souhlasím a vše podstatné se dočtete tam.

Pár postřehů z pohledu PJ:

- role náčelníka je celkem těžká, měl jsem problém postavám argumentovat, proč se chová, jak se chová ("Náčelníku, proč si tohle všechno dopustil?! Seš tak neschopnej?" - "Protožeee..."

- převod do DrD II byl celkem bez problémů, snad jen vymyšlení padajícího stropu- nechtěl jsem past ve formě "nic/smrt", takže to bylo několik pastí za sebou, finální bylo pohřbení místnosti

- většina nehodících se soubojů se dá bez problémů vypustit, na příběhu to moc nezmění a hratelnost zůstává vyníkající

Z pohledu hráče: Hodně zajímavé bylo zasazení dungeonu do Snového světa (v Drd II), kde působí věrohodně trošku podivné chování CP a ohraničenost území

5

Zkáza divošských králů je perfektní ukázka toho, jak může vypadat sociálnější dobrodružství soustředěné kolem vesnice. Na pouhých 12 stránkách předkládá vesnici se spoustou postav, které mají jasné protichůdné cíle, jedním menším dungeonem nedaleko a jedním problémem (démonickým vlkem) k řešení. Možností toho, jak se může děj vyvíjet: nekonečno. Z každého odstavce odkapává atmosféra izolované severské osady a hlavně inspirace k tomu, co hrát a jak to dál rozvíjet. Vřele doporučuju minimálně k přečtení, ať vidíte, jak může vypadat parádní dobrodružství.

K dobrodružství nemám regulérní recenzi, ale v tomhle článku jsem popsal jeho obsah a v tady v doprovodném textu k překladu vysvětluju, proč je podle mě dobré.