Před třinácti stoletími hledal kouzelník Keraptis vhodné místo, kde by se mohl oddávat svým excentrickým zálibám beze strachu z vměšování. Navštívil horu Bílého chocholu, odvážil se blíže než mnozí jiní a objevil systém starých lávových tunelů procházejících kuželem a jeho okolím. Myslel si, že s trochou úprav půjde o dokonalé místo pro jeho účely…
S2: White Plume Mountain (do češtiny přeloženo jako Hora bílého chocholu) je dobrodružství pro postavy na 8. úrovni v páté edici Dungeons & Dragons. Postavy jsou najaty, aby z věhlasné sopky přinesly tři „notoricky známé“ magické zbraně, z nichž každá má svou vlastní inteligenci. Jedná se o tzv. „funhouse dungeon“, který nedrží žádnou naturalistickou logiku a obsahuje roztodivné nástrahy rozmístěné bez ohledu na vzájemné vazby. Ve skutečnosti totiž dobrodružství vzniklo jako portfolio – autor vedle sebe umístit nejzajímavější místnosti, jaké kdy vymyslel… a tak to taky zůstalo. Důraz je kladen na nevšední problémy a nutnost přicházet s kreativními řešeními.
Tato verze určená pro D&D 5e je remakem a konverzí původní White Plume Mountain (1979), která vyšla pro první edici AD&D. Nová verze dobrodružství vyšla v roce 2017 jako součást sborníku Tales from the Yawning Portal a je dostupná i jako samostatné PDF.
Překlad
Přeložený název | Přeloženo Seřadit vzestupně | Překladatel | Vydavatel | Jazyk překladu | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Hora bílého chocholu | 2021 | Petr „Chrochta“ Sečkař | ![]() |
Odkaz |
Externí recenze a shrnutí
Dinosaurium obskurních světů | Vandalicus a Markus | Podcast: White Plume Mountain |
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Hodnota
80.00
|
Tales from the Yawning Portal Příběhy ze zejícího portálu |
2017 | Dobrodružství | Sborník oblíbených dungeonů z celé historie D&D ve verzi pro pátou edici | ![]() |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Dobré, ale...
Dobrodružství jsem vybral i na základě Dinosauria a po dohrání jsme se všichni shodli na třech hvězdičkách. Mám dost mladé hráče bez znalostí, které by jim umožnily užívat si různých narážek na staré edice apod., s těmi znalostmi bych hvězdičku přidal.
Nejzábavnější moment: obrovské terárium/akvárium rozmetala čarodějka ohnivou koulí, takže se všechny potvory v nižších patrech utopily a bylo vymalováno :-)
Essence Fun-house dungeonu
Kultovni dungeon, ktery si urcite stoji za to zahrat.
Jeden z tech opravdovych fun-house dungeonu, ktere si nehraji na naturalismus, ekologii a kladeni otazek "proc to vzniklo, jaktoze se nestvury nepozabiji a kam chodi skreti na zachod" a misto toho je naslapany zajimavymi mistnostmi.
Diky tomu narozdil od mnoha jinych modulu z teto doby vyrazne nezestarl a da se v pohode hrat i dnes, kdyz hraci prijmou premisu, ze se nachazi v umelem vytvoru sileneho kouzelnika.
Oficialni konverze vysly skoro do vsech edic DnD, vcetne 5e (ve sborniku Tales from the Undermountain), navic dungeon je relativne kratky, takze stoji za zkousku byt jako one-shot.
Plne hodnoceni nedavam kvuli linearite dungeonu, ktery neumoznuje prilis alternativnich reseni.
Totální úlet
Zábavné dobrodružství, které stojí minimálně za přečtení, abyste viděli, jak nevážně se dají RPG hrát... a jak můžou vypadat překážky, které je prostě zábava překonávat hlavou a nápady, nikoli házením na skilly (protože to nejde). Dobrodružství je vlastně jenom kolem 30 náhodných překážek, některé z těch překážek jsou geniální a legendární, jiné slabší, ale neurazí. Celkově to působí jako náramná bžunda.
Co to v mých očích trochu shazuje a brání tomu, aby dobrodružství bylo fakt výborné, je právě ta linearita, kdy překážky jsou seřazené do tří úplně rovných linií bez jakýchkoli odboček a prostě se přes ně musíte dostat, jinak v dané linii dál nepokročíte. Tím odpadá celý rozměr práce s prostorem, obcházení situací nebo vybírání si toho, které budete řešit a které ne. A druhý problém je, že všechny ty překážky jsou izolované, nijak nekomunikují s okolím, nemají přesahy za dveře místnosti, takže to ve výsledku působí jako sled náhodných událostí, nikoli jako celek.
Menší potíž (ale stojící za zmínku) je, že to fakt hodně hodně předpokládá zrovna žánr D&D, a navíc skupiny na vyšších úrovních, protože mimo D&D a vysoké úrovně to nedává moc smysl a přenosnost do jiných her je dost špatná.
Ale jinak solidní počin, který i po čtyřiceti letech má co nabídnout.
Víc v našem podcastu.
Dobrodružství ve stylu Indiana Jonese
Pokud máte rádi filmy Indiana Jonese, tak tady budete ve svém živlu. Jeskyně plná překážek, skákaček a hlavolamů, které ale na rozdíl od Hrobky děsů nejsou prvoplánově vražedné. V dobrodružství se sektáte i s několika neotřelými kouzelnými předměty (pokud se vám je podaří najít :-)).