Pendragon (6e)

Vložil(a) Markus dne
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2024
Generační hra za rytíře v bájné artušovské Angliii

Pendragon je hra zasazená do bájné artušovské Británie pátého a šestého století našeho letopočtu, ve které se hráči stanou anglickými rytíři, později možná rytíři Kulatého stolu. Vyrážejí do bitev, účastní se turnají, loví bájné tvory a zažívají další dobrodružství. V průběhu hry stárnou, žení se, mají děti, umírají a hráči přebírají role jejich potomků. Předpokládá se, že hra běží v dlouhé kampani tempem jednoho roku za jedno dobrodružství, takže hráči skutečně zažijí příběh několika generací a postupně se zaplétají do příběhů z artušovských legend. Ve hře se mísí historické reálie raného středověku s anachronistickými prvky artušovského mýtu (který vznikal ve středověku pozdním), legendárními nadpřirozenými tvory a romantizovanou představou rytířství.

Tato šestá edice je výrazným přepracováním páté edice Pendragonu (2005). Nejvýraznější změnou je časové zasazení – zatímco předchozí edice začínala v dobách dávno před narozením krále Artuše, šestá edice začíná o pár desítek let později, kdy už mladičký Artuš usedl na trůn. Základní příručka popisuje reálie, technologie a kulturu právě v této době (zvané „Boy King Period“), připravovaná velká kampaň má postupně zavádět technologické i společenské změny, jak Artuš postupně „civilizuje“ kruté středověké prostředí. Spolu s tím se má historizující prostředí postupně měnit spíš v romantizující. Šestá edice taky výrazněji podporuje hraní ženských postav, byť zároveň upozorňuje na dobové předsudky a problémy, kterým ženy-rytířky můžou čelit.

Pravidla jsou odvozená od systému Basic-Roleplaying, ale převedena z procentuálních hodnot na používání dvacetistěnné kostky. Jde o klasický dovednostní systém, ve kterém jsou postavy vyjádřeny sadou pěti základních vlastností a většího počtu dovedností. Typicky pro Pendragon je ale každá postava ve hře definovaná i třinácti páry vzájemně protichůdných charakterových ctností a neřestí (například Cudný 7 vs. Chlípný 13; Energický 15 vs . Líný 5), které můžou ovlivňovat chování postav a hráči je můžou využívat k zlepšení šancí v relevantních situacích. Důležité jsou i číselně vyjádřené vášně (např. Čest 15, Nenávist k Sasům 6...), které se opět dají využít ke zlepšování hodů, ale při neúspěchu můžou postavám přivodit pominutí smyslů. Hra se tímto důrazem na divoké emoce snaží emulovat žánr romantických rytířských příběhů. Obsahuje taky jednoduchý subsystém pro simulaci panství, rodiny a koní (rození a umírání dětí, hříbat, manželek...) v průběhu tzv. „zimní fáze“.

Šestá edice provedla četná zjednodušení pravidel, například sloučila různé dovednosti, aby jich bylo celkově méně, úplně vypustila některé statistiky, vyladila různá čísla a výpočty, upravila fungování vášní (a zavedla nové typy, jako různé obsese). Nová verze je koncipovaná jako modulární, v základu obsahuje méně pravidel než pátá edice, ale další mají přibývat ve volitelných rozšířeních nebo průběhem herních let v připravované velké kampani.

Rodina RPG her
Vydavatel

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Bez hodnocení
Pendragon Gamemaster's Handbook 2025 Základní pravidla Příručka vypravěčských pravidel a materiálů pro hraní v Artušovské době
5
Průměr: 5 (1 hlas)
Hodnota
100.00
Pendragon Core Rulebook 2024 Základní pravidla Základní hráčská příručka šesté edice Pendragonu
0
Bez hodnocení
The Grey Knight (6e) 2024 Dobrodružství Pátrání po kouzelném brousku, který má Artušovi pomoct vyhrát soudný boj
4
Průměr: 4 (1 hlas)
Hodnota
80.00
Pendragon Starter Set 2023 Alternativní základní pravidla, Dobrodružství, Sólo dobrodružství Krabice se stručnými pravidly, sólo dobrodružstvím a kratší kampaní Pendragonu