Končina

Vložil(a) PetrH dne 26.06.2014, 09:26
1
Průměr: 1 (3 hlasy)
2014
Nový český systém na bázi fantasy a steampunku.

Nová česká hra vydaná pod sdružením autorů si za cíl stanovila dosti vysokou laťku. Tato směs steampunku a fantasy nutí hráče vybrat si stranu vleklého konfliktu a nebo jen prostě přežít... Na výběr máte různé kombinace ras a dovedností.

Designér

1

Končina... Končina je UČEBNICOVÝ Dunning-Kruger s přidanou třešničkou schopnostmi nepodložené arogance a realitě neodpovídající přefouklé ego bubliny. A kdyby nebylo všech ostatních failů a pokračující snahy autorů stát se celebritami výměnou za nic, tak by to bylo i tragikomicky vtipné.

Co bylo slíbeno? Miliarda věcí. Super-dokonalá moderní pravidla, rozsáhlá podpora, web s veřejnými články i s tržištěm článků a materiálů od autorů i fanoušků za mikro-transakce, mobilní aplikace, rozšíření... a nevim co všechno dalšího, autoři měli prořízlou hubu a řídili se heslem že slibem nezarmoutíš.

Co bylo dodáno? Naprosto mizernej systém. Web s tak nějak funkčním fórem a asi třema nic moc článkama. Setting s pedofilní estetikou, obhajobou znásilnění, victim-blamingem atd. Bez prdele. Po uzpozornění to autoři dlouho obhajovali (bla bla umění... záměr...). Po letech to přiznali a na donucení potenciálního vydavatele (!) stáhli, s jakousi jakž-takž omluvou. Ladislav Karpianus jako hlavní autor ale prokazatelně nepochopil, co bylo špatně a docvaklo mu to až o roky později po x-tém vysvětlení (viz diskuse na RPG F). ...nic jim nebrání tvářit se, že nic, a dál v tomto světě (proškrtaném o to nejhorší) hrát své streamované hrané.

Jo, sorry, ten systém. 1k6 prostá házečka proti cílovýmu číslu s dovednostma. Nic zajímavýho - a i tak to zvládli udělat rozbitý. Potom co zjistili že nemají na to to opravit si zavolali na pomoc někoho z komunity. Pak to vzdali. Pak přešli na DnD 5e, o kterém původně tvrdili, že jim naprosto nevyhovuje.

Jakože - jestli si řikáte, že to přehánim, protože z tohodle by vám bylo blbě - nepřehánim, má vám z toho bejt blbě. Mnohým už bylo.

(oh, jo, má to hezkou grafiku - nalili do toho prachy a nějakej ilustrátor odved dobrou práci. Koho to v kontextu výe uvedeného zajímá.)

1

Hodnoceno na základě přečtení

Pravidla Končiny jsou horší než u her starých dvacet let, hráčům i GMmovi (zde Strůjci) hraní spíše ztěžují než aby jim pomáhaly. Samostatná kniha nepoužitelných a zbytečných dovedností je nejlepším příkladem. Svět Končiny pak kromě hromady nudné a nesmyslné historie obsahuje některé velmi kontroverzní věci, které bych nechtěl spojovat s RPG obecně, natož s hrou pro hráče od dvanácti let.

1

Slibovali nám špičkový design, zábavu, interaktivitu, silná slova a sebe hodnocení na začátku padala a stále padají různé vybělené radostné marketingové žvásty. Téměř nikdo to neviděl před vydáním, pak se ukázalo první pdf a ze slibovaného porsche byla vidět octavia. Po nastoupení a přečtení už jsme seděl ve 120. Nedokážu si představit s tímto jezdit. Mě osobně (a je to můj soukromý názor) se vůbec herní pojetí nelíbí. Nemám za zlé silné cítění drd základu. Ale mám problém s tím nezkutečným balastem. Čekal bych u rychlého startu něco jako pdf alespoň s archetypovou(ymi) postavou (ami) něco jako půl elf, dvě tři varianty postavy, dovednosti, zbraně, ukázka osudu. Dovednosti jsou chaos, pravidla na mě působí jako slepení drd, stínu meče, hrdinů fantasy, hrdinů světů, voidu... Jak si s tímto jako začínající hráč poradí? Rozhodně považuji tento produkt maximálně za demo, nikoliv špičkově vybroušený domácí klenot....