2017
Medvědí kriminálníci a medová loupež
Právě probíhá MedCon. Chystáš se podniknout největší loupež jakou svět kdy viděl. Máš komplexní plán, který vyžaduje přesné načasování. A jsi medvěd.
Jednostránkové minimalistické RPG, ideální pro one-shoty bez přípravy.
Autoři
Překlad
Přeložený název | Přeloženo Seřadit vzestupně | Překladatel | Vydavatel | Jazyk překladu | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Velká medová loupež | 2019 | Filip „John Jarik“ Novotný | Odkaz |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Hranost 23
5
Fajn nápad na jedno odpoledne
Grant Hewitt je spolu-autor Spire the City Must Fall a Heart the City Beneath a systému Sparked by Resistance. V poslední době píše 1-Page RPG pro své fanoušky na Patreonu.
Honey Heist je jedna z jeho nejslavnějších her - jak už tu psal Sirien - popularitu získala zejména díky Critical Role.
V čem se se Sirienem neshodnu je kvalita daných RPG. Myslím si, že tato hra je dobrá ukázka:
Velká Medová Loupež
Jste medvědi a snažíte se spáchat největší medovou loupež historie. To je hlavní dějová zápletka, která zní jak námět nějaké Béčkové komedie od Netflixu, nebo snaha ČT o oživení oblíbených filmů “6 medvědů s Cibulkou”. Jak moc jí rozvinete/změníte je na GM a hráčích.
Jednoduchý námět, pár hodin zábavy, čím zkušenější GM a čím lépe se hráči znají, tím zábavnější hra bude. Hru vysvětlíte hráčům během pěti minut, postavy jsou pomocí generátoru náhodných kombinací hotové za dalších pět. Deník postavy se vejde (jak to mám rád) na vyškemranou stránku z bločku od servírky v hospodě.
K Hewittovým 1-Page RPG
Tvrdit, že tato hra je PR cheap-shot je… pochybné. Grant ty hry dělá dlouhodobě a pravidelně. Na Patreonu má lidi, kterým se ty hry líbí, baví je a oceňují jejich jednoduchost a to, že Grant neustále přichází s novými zajímavými nápady, takže si oni, ani jejich GM nemusí lámat hlavu s tím, co si s kamarádama v neděli odpoledne zahrají.
Podle mě se jedná o jednoduchou hru zaměřenou na komunitu, která má ráda jednoduché hry s velkou mírou volnosti a s GM, kteří jsou připraveni improvizovat a ohýbat hru a “setting” podle toho jak se hra vyvine. Ať už Sirien brečí nad nedokončeností hry (a chybějícími stránkami pravidel a tabulek) sebevíc - fakt, že Hewitt ty hry dál spokojeně (a zadarmo) vydává je za mě nejlepší nálepka jejich kvality a úspěchu. A rozhodně si Grant zaslouží můj respekt za výdrž, se kterou ty hry konsistentně vydává. O tom, jestli na nich zkouší nové mechaniky spekulovat nebudu, ale proč ne? Sám taky jako GM vedu hry u kterých najdu zajímavé mechaniky, které si chci vyzkoušet.
Chci až do smrti jako stolní RPG hrát jenom Honey Heist? Ne.
Vyvolává ve mě Honey Heist nutkání stěžovat si, že jednostránková hra je jednoduchá a pravidla nepokrývají všechno co kdy může můj medvěd dělat? Také ne.
Celkově - dobrá hra na odpolední one-shot 4/5
Přeceněná plytka kterou lze DONUTIT fungovat
GRANTOVY 1-STRÁNKOVKY OBECNĚ
Grant se zařekl, že každý týden publikuje na svém blogu "jednostránkové RPG". Což od něj není nic jiného, než drsný PR cheap-shot. To co publikuje samozřejmě nejsou ani RPG systémy, natož "hry" - jsou to náhodné experimentální mechaniky, často nedotažené. V lepším případě to jsou nějaké nástřely, u nichž se chce Grant podívat na to jakou mají herní dynamiku, aby je pak případně použil někde jinde. V horším případě to jsou nesmysly do počtu pro daný týden, když ho nenapadlo nic lepšího.
Ano, pro zkušené RPGčkaře, kteří všechna prázdná místa (90% herní procedury) doplní vlastní zkušeností a herní dovedností a kteří jsou ochotní improvizovat aby to udrželi v chodu jsou některé z těch her hratelné. Ale to je tak všechno.
VELKÁ MEDOVÁ LOUPEŽ
"Velká medová loupež" je (dost možná spolu s "Čarodějnice je mrtvá") nejslavnější "Hewittovka". Ze dvou důvodů:
Podstata Medové loupeže je, že hrajete zločineckou bandu, co jsou ale medvědi a kradou med. Můžete mít klobouk. A neumíte mluvit (což je vykradené z Og, btw.) Mechanika je že máte hodnocení Medvěda a Zločinu (které se může vzájemně přelévat) ke kterému házíte 1k6.
Může vám to fungovat? Ano, když se budete fakt hodně snažit. Je to design co by si zasloužil nějak ocenit? Ani omylem. Dávám +1* za to, že ok, námět je udělaný tak že to fakt může vést ke snadné tvorbě vtipných gagů.