Třetí edice her z rodiny Ars Magica. V Ars Magica se hráči přenesou do „mytické Evropy“ 13. století, ve které jsou lidové příběhy, pověry a pohádky pravdivé. Bůh existuje a jeho zástupci chodí po zemi, Ďábel se svádí lidi na scestí, víly a elfové zneužívají lidi ke svým podivným účelům. Hráči hrají za postavy mágů nebo jejich společníků, ve hře je taky celá řada „grogů“ (rolníků, osobních strážců…), které může ovládat každý hráč.
Základem hry stále zůstává propracovaný magický systém stojící na myšlence, že existuje 5 základních technik a 10 forem, jejichž kombinováním můžou hráči volně vytvářet kouzelné účinky – např. „Creo“ + „Ignem“ znamená „Stvoř oheň“. Hráči si takto můžou vymýšlet vlastní kouzla, a ta ani nemusejí být popsaná v pravidlech. Tento systém doplňují podrobná pravidla pro učení se kouzel, bádání, výrobu magických předmětů, učení učedníků nebo sestrojování konstruktů. Hra klade taky důraz na domov postavy a umožňuje režim hry „troupe play“, kdy má hráč k dispozici větší stáj postav, které podle potřeb příběhu střídá.
Třetí edice byla vydána potom, co se původní nakladatel Lion Rampant sloučil s časopisem White Wolf Magazine, čímž vzniklo nakladatelství White Wolf. To jako svou první hru vydalo fenomenálně úspěšnou Vampire: the Masquerade (1991) a odstartovalo rodinu horových her zasazených do světa World of Darkness. Tato edice Ars Magica pak byla navržena tak, aby byla s World of Darkness konzistentní. Informace o její „mýtické Evropě“ byly přepracovány a výrazně rozšířeny, aby sloužily jako jakýsi „prequel“ pro World of Dakness – podstatnou změnou je, že ke čtyřem tradičním zdrojům moci (božská, pekelná, magická, vílí) přibyl ještě racionální „skutečný rozum“ (tato změna byla v pozdějších edicích odstraněna).
Změnila se některá pravidla, přibyla mechanika „vášní“. Hra se taky rozrostla na víc než dvojnásobek, z cca 160 stran na 390 stran.
Hra měla rozsáhlou podporu, vyšlo pro ni přes 20 rozšíření. V roce 1994 ji ale White Wolf prodal nakladatelství Wizards of the Coast, aby se mohl víc soustředit na World of Darkness. To vydalo jen 2 další rozšíření a připravilo čtvrtou edici, kterou nikdy nevydalo. Místo toho hru prodalo nakladatelství Atlas Games, které rozdělanou práci dokončilo a vydalo čtvrtou edici Ars Magica (1996).
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit