Mörk Borg

Vložil(a) skaven dne 12.08.2020, 10:03
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2019
Apokalyptické metalové RPG v duchu OSR

Kdo jsi? Vykradač hrobek se stříbrnými třpytkami za popraskanými nehty? Mystik, který chce odklonit srdce umírajícího světa, aby odvrátil jeho nevyhnutelný konec? Nekromant? Vydejte se údolím nešťastných nemrtvých, katakombami pod Bergen Chrypt nebo ďábelským sarkasovským lesem. Zapomeňte na naději - krutý osud světa je zpečetěn a veškeré vaše marné hrdinské úsilí je předurčeno skončit děsivou smrtí. Nebo ne?

Lehká pravidla, těžká atmosféra – hra Mörk Borg je jako rána řemdihem přímo do tváře – drsná, bolestná, naturalistická. Mörk Borg je hra o ztracených duších a bláznech hledajících vykoupení, odpuštění a zbytky bohatství v temném bezútěšném apokalyptickém fantasy světě. Jde o kompletní hru v duchu OSR, kterou lze hrát tak, jak je, nebo si z ní můžete „vyzobat“ nápady pro svou vlastní hru. Pravidla jsou navíc kompatibilní s Dungeons and Dragons (Basic).

Rodina RPG her

Související produkty

Průměrné hodnocení Název Vydáno Seřadit vzestupně Kategorie Jazyk
5
Hodnota
100.00
Mörk Borg (základní příručka) 2019 Základní pravidla Základní příručka pro hraní apokalyptického RPG v duchu OSR

5

MÖRK BORG nejsou jen skvělá pravidla povyšující OSR na úplně nový level. Je to především typografický skvost! Naprosto precizně vyvedená hra v naprosto unikátním (typo)grafickém hávu. Minimalistická pravidla skvěle nakopává temný setting, atmosféra z knihy sálá na každé stránce.

Systém samotný používá čtyři vlastnosti, používají se pouze opravy (+3 až -3). Testy se hází D20 proti obtížnosti (obvykle 12, modifikuje ji vlastnost). V boji hází pouze hráči, vždy je to test na útok nebo test na obranu. Když postava neuspěje v útoku, zraní ji nepřítel. Zranění je otázka zbraně – různé zbraně mají přiřazené různé kostky, stejně tak zbroje.

Magie je řešena přes svitky, ve hře jsou i celkem drsné magické nehody. Docela pěkná je mechanika omenů jedná se o jakési body “štěstí”, které umožňují reroll, způsobit maximální zranění, snížit obdržené zranění, snížit obtížnost testu nebo se zbavit kritického neúspěchu.

Povolání jsou volitelná, mají nějaké stříbrňáky a nějaké omeny, sem tam speciální útok, upravený způsob nahazování vlastností, upravenou obtížnost na některé hody a zpravidla nějaký zajímavý předmět nebo specialitu.

Nestvůry jsou definovány jednoduše: Attacks with DR10 (bite d6). Defends with DR12, 10 HP.

Za největší devizu hry považuji její zpracování, které vyloženě nakopává čtenářovu fantazii, pravidla nejsou výčtem spousty kouzel, nestvůr a schopností, spíše je to guideline, jak si vytvářet vlastní.

Ke hře navíc vychází moc pěkné rozšíření (nestvůry, dungeony...), které jsou k mání na stránkách hry. Rovněž tato rozšíření mají nepřehlednutelný design.