Dark Ages: Vampire

Vložil(a) Markus dne
5
Průměr: 4.7 (3 hlasů)
2002
Druhá edice legendární upírské hry adaptované do prostředí středověku

Dark Ages: Vampire je samostatná adaptace legendární upírské hry Vampire: the Masquerade do jiného prostředí. Zatímco původní Masquerade se odehrává v 90. letech 20. století, tato varianta přesouvá hru do evropského středověku. Kolem roku 1230 žije prostý lid v Evropě pod útlakem šlechty, ozbrojené nájezdy jsou na denním pořádku, ale i život mnoha šlechtických rodů je poznamenán nepřízní osudu, smrti na bitevním poli, morovou ranou, vzájemnými rodovými rozepřemi. A v tom všem žijí i upíři a manipulují lidmi tak, jak se jim hodí.

Kniha funguje nejenom jako samostatná upíří hra, ale zároveň jako základní příručka celé hry Dark Ages, pro kterou vycházela i rozšíření umožňující hru i za další obyvatele světa temnoty, například inkvizitory, vlkodlaky nebo mágy. Každé takové rozšíření vyžaduje, aby hráči měli k dispozici pravidla z Dark Ages: Vampire.

Tato druhá inkarnace středověkých upírů navazuje na svoji první edici, která vyšla s lehce odlišným názvem jako Vampire: The Dark Ages (1996). Třetí edici pak představuje Vampire: The Dark Ages 20th Anniversary Edition (2015), posouvající reálie do roku 1242.

Poznámka: Tuhle anotaci použijte k hodnocení upíří implementace. Pokud chcete ohodnotit celou řadu Dark Ages zahrnující i jiné nadpřirozené tvory, použijte k tomu anotaci hry Dark Ages.

Určeno po hru
Kategorie produktu
Vydavatel

5

Jak jse mi soudobí upíři (čti: "Vampajr d' Maskarejd") příliš nezamlouvají, středověké hraní ve mně zanechává příjemné hráčské i ST mrazení a nabízí, dle mého soudu, více možností, jak se k té nové situaci, tedy faktu, že jeden zemřel, postavit, než "jsem rozervaný emo," popř. "jsem gothic drsoň".

Ať už je to vlivem víry v Boha či bohy, nejasnými pravidly společenství, která se mohou měnit léno od léna, a nebo větší nebezpečností světa (za branami vlkodlaci, uvnitř bran inkvizice, doměle se blížící Apokalypsa).

Upíři mají i tu výhodu, že mnohem snáze umožňují dělat více klanová společenstva narozdíl od ostatních DA modulů a poměrně jasně nalinkovaná pravidla.

Líbí se mi i důraz na to, že všechny ty čupr-vampský-skilly, jsou ve svém důsledku prokletí.

Vlastní kapitolou jsou povídky na začátcích kapitol - obzvláště bych vyzvednul úvodní Malkavianskou (hlásání kněze ostatním upírům), Ravnoskou (ukazující, jak snadno se dá klouzat po zvolené Cestě a při tom si vše poctivě odůvodňovat), Brujahskou (co je to Humanita, zodpovědnost a co jednoho ale vážně dožere) a Nosferatskou (o starých křivdách a osnování nové pomsty i o tom, jak dobrými služebníky jsou malomocní).