Shadowbrook Manor

Vložil(a) Markus dne
4
Průměr: 3.5 (4 hlasů)
2011
Nevážné dobrodružství v roztodivném domě mága

Arcimág Tazimack Červený, kdysi mocný zastánce Zákona, byl ke sklonku života svým strachem ze smrtelnosti přiveden k šílenství. Jak postupně přicházel o rozum, jeho odpočinkové sídlo začalo odrážet chaotické sklony jeho mysli. Přestože se Tazimackovo nepřirozeně oživené tělo dávno rozpadlo na prach, jeho sídlo dodnes stojí ve stínu vrženém jeho pokřiveným intelektem. Dokáží postavy vnést do tohoto chaosu řád?

Shadowbrook Manor je dobrodružství pro postavy na 1. až 3. úrovni ve hře Labyrinth Lord. Hrdiny zavede do domu šíleného mága, plného roztodivných nástrah a překvapení. Jde o středně velikou „jeskyni“ o rozsahu zhruba 30 místností, která je věrná tradičnímu žánru „funhouse dungeon“ – tj. nepotrpí si na realističnost, ale na barvitá a zábavná setkání.

Kategorie produktu
Autoři
Vydavatel

2

Vtipný modul, plný zajímavých věcí bez hlubšího smyslu. Skvěle poslouží jako oneshot nebo oddechovka mezi dramatičtějšími/vážnějšími věcmi. Nezanechá ale žádný hlubší dojem.  Trochu trpí nulovou signalizací a je to spíš takové to budeme do toho šťouchat tak dlouho, dokud to něco neudělá.

4

Velmi jsem se rozmýšlel mezi 3* a 4*. Nakonec dávám 4*, protože ta tři sezení byla velmi zábavná.

Ve většině se shoduji s Markusem, takže jen v rekapitulaci:

  • Modul má 16 stran, místnosti domu jsou popsány na 7, ale strávit se tu do spoustu kvalitního času.
  • Dostatek zajímavých prvků k interakci, pístupné pro inspiraci do jiných her
  • Kromě jednoho (možná dvou) příkladu metahumoru se to zvládá držet v rámci zvoleného žánru
  • Většina překážek má v rámci obsahu domu dostupné alespoň jedno řešení bez ohledu na schopnosti postav



Myslím, že shoda okolností značně zvýšila mé pozitivní zážitek ze hry. Jednak jsme modul hráli v DCC, což zvýšilo naši šanci přežití, jednak se nám nějakým zázrakem podařilo obejít nebo se nesetkat s nástrahami s nejhoršími následky (v jednom případě nám GM možná svolil?).

Na jednu stranu jsem byl po dohrání třetího sezení trochu smutný, že neuvidíme zbytek domu, na druhou stranu po přečtení vlastně nevím, zda by to zážitek nezkazilo. Modul totiž obsahuje několik míst, kde bez jakékoliv signalizace může postava zemřít nebo utrpět újmu typu zkamenění či stáhnutí do pekla.

Zábava funhouse pro mne spočívá v tom, že vidím divné věci a interaguji s nimi. Samozřejmě mohu být extrémně opatrný a sahat na co nejméně věcí, ale pak pravděpodobně odejdu s tím, že jsem z modulu skoro nic neviděl. Oblečení nalezeného pláště mi zde dá ochranu před ohněm. Nahlédnutí do křišťálové koule mi způsobí magickou slepotu, které se dá zbavit jen kouzlem, ke kterému nemám přístup. Ale nic v modulu mi nepomáhá rozlišit zda se mne plášť nepokusí sežrat a křišťálová koule mi neukáže odpověď na hádanku. Takže mohu buď neinteragovat nebo náhodně vybírat a doufat, že mám štěstí a to mi nepříjde jako fun. Signalizaci nebezpečí si každopádně není tak obtížné domyslet a pak nemám problém s 4* hodnocením. 

Přestože je to jen pár stran obsahu, mám dojem, že Shadowbrook Manor není jednoduchý na vedení. Ideálně bych si asi vypsal externí okolnosti, pohyblivé součástí a propojení mezi místnosti na papír a popisy si dopředu přeložil, protože na správných popisech místností může dost záležet.

4

Především: Tohle je extrémní „funhouse“ dobrodružství, které má smysl hrát jen jako srandu. Dům mága plný divných věcí, často se používá logika „nebudeme řešit, jak se to tady vzalo“ (to je citace z textu). Často jsou tam anachronistické věci (kapesní hodinky, bankovky). Často jsou tam slovní hříčky (!!!), např. withdrawing room sice znamená „salónek“, ale doslova je to „ustupující místnost“ (jakože místnost, kam si vezmete návštěvu do ústraní), takže v tomhle baráku je to místnost, která před vámi utíká. Tenhle typ srandy. Navíc spousta překážek je smrtící nebo pracuje s takovými věcmi jako je ovládnutí nebo očarování postav, takže to z definice ani nesmíte brát moc vážně.

A navíc dům nemá žádný účel, zápletku ani vnitřní příběh. Některé háčky jsou tu navrhnuté, přičemž nejnostnější jsou asi „zdědili jste mágův dům a potřebujete ho vyčistit“ nebo „přineste knihu, kterou si mág půjčil a už ji nevrátil“. Tak či onak to víceméně vyžaduje hraní ve stylu „bezcílně bloumáme barákem, šťoucháme do divných věcí a bavíme se tím, co to dělá.“

Ale pokud se na tenhle sranda žánr naladíte, tak je to pro něj velmi dobrý modul. Na první pohled je neveliký – jenom 30 místností –, ale je úplně narvaný obsahem. Divné kouzelné předměty, svitky, lektvary, nástrahy, příšery, fyzické puzzly, náhodná setkání. My jsme ho ani po třech online sezeních (byť kratších) nevyčistili, protože se tu v kterékoli místnosti snadno spustí kaskáda následků, která vás zabaví třeba na půl hodiny. Obrovské plus je, že je to extrémně nelineární – vlastně celý barák je otevřený a k dispozici –, a přitom to zvládá mít jakýsi nenápadný vnitřní progres – některé části domu jsou nepřístupné a musíte prošmejdit jiné, abyste našli vhodný „nástroj“, který vám pomůže se do nich dostat. A navíc těch nástrojů tu bývá víc: jeden zjevný, další málo zjevné, jiné spíš překvapivé (např. všechny možnosti toho, jak interagují různé svitky, lektvary a magické hůlky s obsahem místností, asi při čtení neodhalíte – budou to muset odhalit hráči při hře).

Takže za mě: zábavný produkt pro nevážnou hru ve stylu „pivo a preclíky“, ale musíte se naladit na funhouse žánr. Mezi funhousy u mě Shadowbrook Manor vítězí nad lineárním White Plume Mountain, ale kvůli své bezcílnosti se nedotahuje na novější Magician's House, který je tématicky konzistentnější a „uvěřitelnější“, a navíc obsahuje i jakýsi vnitřní příběh.