Fiasco je inšpirovaný filmami, kde veľké plány skončili úplnou katastrofou. Zahráte si za bežných ľudí, ktorých ambície boli silnejšie než sebaovládanie. Príbehy, kde sa všetko, čo sa mohlo dobabrať, dobabralo, ostala v nich kopa mŕtvol a takmer všetko v úplnom rozvrate. Nebudete si istí životom, ani povesťou, možno získate bolestivé skúsenosti, a ak budete mať šťastie, budete na tom tak ako na začiatku. Fiasco je hra bez rozprávača pre 3-5 hráčov, kde prípravu urobíte spoločne a celé sedenie odohráte za pár hodín. Systém je na hrane rolových hier, kde sa temer nehádže kockami, mechaniky sú úplne minimalistické a úspech či neúspech vám určia ostatní hráči.
Klasická verze Fiasca z roku 2009 je postavená na hodech kostkou. V roce 2019 vyšla nová, stejnojmenná hra Fiasco, která místo kostek používá herní karty.
(Hry jsou odlišné a měly by mít samostatný záznam, akorát ještě nikdo nepřidal záznam pro novou edici.)
Externí recenze a shrnutí
Drakkar 48 | morech | Fiasco – príručka otvoreného hrania |
Produkty pro tuto hru
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Living Dead Živí mŕtvi |
2012 | Dobrodružství | Scénář pro hru Fiasco zaměřený na příběhy o zombících | ![]() |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Výborný systém , skvělá párty hra
Široká škála námětů, snadná pravidla, systém který vede i nezkušené hráče. Ale především opravdu velká sranda.
Katastrofa je zábavná!
Fiasco je o príbehoch, ktoré sú dokonale naplánované, ale končia ... strašným fiaskom. Zdá sa to depresívne? Práve nie. Tým, že sa nemusíte pechoriť za výhrou, zistíte, že prehra je cool a budete si ju užívať. Dalo by sa polemizovať, že či je to ešte RPG, ale to je úplne zbytočné: Fiasco totiž splní všetko, čo sľúbilo. Nepotrebujete žiadneho rozprávača (príbeh tvoríte na striedačku), nepotrebujete kopy času (do troch hodín budete hotoví), nepotrebujete prípravu (urobíte ju spoločne). Ešte aj herné prostredie si vyberiete z celej sady, ktorá je k dispozícii a vďaka tabuľkám obsahov dostanete rovno záľahu elementov, na ktorých postavíte príbeh. Z hľadiska pravidiel sú všetky tradičné elementy použité hore-nohami: vnútro zábavy je o prehre postáv, postavy sú charakterizované len vzťahmi s ostatnými, kocky sa *ne*používajú na zistenie úspechu, hra má pevne daný počet scén zhruba päťminútovej dĺžky. Napriek tomu časom odhalíte možnosti taktizovania nad výsledným príbehom, a zistíte, ako je možné naozaj spoločne kolaborovať nad príbehom. Trochu diskutabilná je počiatočná prípravná fáza: potrvá viac sedení, kým zistíte, ako ju nastaviť tak, aby udržala hráčov v napätí ešte pred samotným začiatkom hrania. I text hry je miestami napísaný príliš tiahlo na to, aká je hra v pravidlách ľahučká... ale to je všetko primeraná cena za hru, ktorá neváha obetovať mnoho kritérií média rolových hier na to, aby sa v nej a) spoločne b) vytvoril c) Príbeh.