Echoes From Fomalhaut #06: The Gallery of Rising Tombs

Vložil(a) Markus dne
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2019
Zine popisující dekadentní velkoměsto, sklepení pod ním a dobrodružství v začarovaném lese

Šesté číslo fanzinu Echoes from Fomalhaut, který představuje dobrodružství a jiné herní materiály pro AD&D 1. edice a přeneseně i pro oldschoolové retroklony. Má 44 stránek a obsahuje:

  • The Wandering Glade: Dobrodružství v divočině pro postavy na 4. až 6. úrovni, popisující začarovaný les, který skrývá ztracené poklady a záhady dávných časů. Pointcrawl s 26 lokacemi + minidungeon s 12 lokacemi. Je součástí světa The Isle of Erillion.
  • The City of Vultures: Dekadentní metropole, kde každá ulička skrývá past na bláhové a kde bohatství existuje po boku bídy. Popis představuje město, jeho frakce, bohy, záhadné kulty, podivné zvyky a konspirace. Je základem světa The City of Vultures.
  • The Gallery of Rising Tombs: Popis čtyř rozsáhlých podzemních komplexů pod The City of Vultures. Celkem 81 popsaných lokací, od chrámu krysího boha až panství zatracených válečníků toužících po lásce. Vhodné pro postavy na 4. až 6. úrovni.
  • The Armoury: Popis 30 kouzelných zbraní, jako je Meč bariér, zrádná Sekera mnoha run a slavný artefakt Žabonos.
  • Přiložená mapa City of Vultures a druhá mapa přilehlé země Thasan.
Přispěvatelé
Vydavatel

Komentáře

4

Z šestých Echoes jsem odehrál The Wandering Glade, moje hodnocení se proto bude týkat především jej.

Kdesi na fóru jsem dobrodružství shrnul jako „odlehčený survival“– oplývá vodou, lesními plody i zvěří, takže s potravou problém nenastane, přesto ale dobrodruhy úbytek zdrojů trápí, nebezpeční číhá všude a cesta ven je nejasná. Nejčastěji se totiž postavy do hvozdu dostanou náhodou, tím, že zabloudí a toulavý hvozd je spolkne.

Dobře funguje spletitá mapa, vlastně pointcrawl (do níž jsem ve své hře pár spojnic ještě přikreslil). Jednotlivé lokace v hvozdu jsou nápadité, nabízejí prostor pro kreativní přístupy, většina z nich je dobře zapamatovatelná a atmosférická. Pár mrtvých (?) svatebčanů nebo umrlec na jezeře působili na moje hráče až hororově.

Co mi naopak v dobrodružství chybí, je větší dynamika – v lese mají opevněný tábor zbojníci, hlídají jediný jim známý východ z hvozdu, jinak ale žádnou jasnou agendu ani oponenty nemají. A výše zmíněné lokace jsou většinou od zbytku izolované. Doporučuji proto umístit do lesa ještě aspoň jednu frakci, se kterou (nebo proti které) by se dalo spojit, nějakou vesničku kentaurů snažících se zbojníky vyhnat.

Dungeon v dobrodružství obsažený je spíš průměrný, není kdovíjak nápaditý, nabízí především bojová setkání prokládané rabováním nerostného bohatství.

Každopádně celkově odehrání dobrodružství doporučuji, hodnotím ho na solidními čtyřmi hvězdičkami. Strávili jsme jím celkem čtyři sezení, zápisy z nich si můžete přečíst zde a zde.

A zbytek zinu už jen stručně:

  • Úvod do orientálního The City of Vultures mě nadchnul. Ty frakce, ty zvyky. Svážení mrtvých do vysoké otevřené věže, kde těla na kost očistí supi, a příbuzní si pak doma vystavují lebky svých předků. Náhrady zubů zaostřenými drahokamy. Násilná noc tygra (znáte z filmové série Očista). Pár bodů a člověk hned chápe, jak má město působit. Tohle Melan ovládá jako nikdo.
  • The Gallery of Rising Tombs, výsek z katakomb výše představeného města, jsem jen prolétl, působí to ale jako správně spletitý a oponenty i poklady nabitý dungeon.
  • The Armoury je užitečná drobnička, 30 nápaditých mečů, seker, šípů... Žádné meče+1, samé originální zbraně, použitelné v libovolné kampani.

Šesté Echoes přinášejí tradičně velmi vysoký standard.