Death Frost Doom (původní)

Vložil(a) Bajo dne
5
Průměr: 5 (2 hlasů)
2009
Oldschoolové dobrodružství zaměřené na průzkum prokleté, opuštěné hory, která skrývá mnoho tajemství a nebezpečí

Na tom místě je leží kletba! Je prokleté, slyšíš mě? Prokleté! Na hoře je dům u hřbitova, pronásledovaný vzpomínkami na zvěrstva minulosti. Kult z hory je dávno pryč, ale vítr stále nese tóny podivné smrti. Hora je chladná. Tak moc chladná. A chamtiví či hloupí budou statečně vyrážet na horu za zlatem a slávou.

…ale stojí to za vaši duši? Jste zatraceni.

Death Frost Doom je atmosférické, oldschoolové dobrodružství zaměřené na průzkum prokleté, opuštěné hory, která skrývá mnoho tajemství a nebezpečí. Dobrodružství je vhodné pro postavy nízké úrovni.

V roce 2014 vyšla rozšířená a lehce přepracovaná verze Death Frost Doom (revidovaná) určená pro Lamentations of the Flame Princess (2010), na které se podílel jiný autor, Zach Sabbath.

Kategorie produktu
Autoři

Externí recenze a shrnutí

5

Death Frost Doom, stejně jako převážná většina Raggiho tvorby je silně ovlivněna hororovými a „weirdovými“ autory. Obsahuje černobíle, atmosférické ilustrace, jejichž autorkou je Laura Jalo. Styl ilustrací dokonala ladí k celkově tajemné a zneklidňující atmosféře celého modulu.

Samotné dobrodružství je spíše atmosférické, zneklidňující a tajemné, než akční, i když ani o akci nebude úplná nouze. Výrazná orientace na řešení překážek v rámci fikce je i hlavním důvodem, proč úroveň postav nebude v mnoha situacích hrát zase tak velkou roli (i sám autor poukazuje na to, že šestá úroveň je nastavena jako strop zejména díky přístupu ke kouzlu mluv s mrtvými na vyšších úrovních, který by atmosféru modulu mohl narušit). Styl odkazovaných autorů je na estetice modulu, aspoň co můžu posoudit, dobře znát, což je rozhodně pozitivum. Tajemných a kvalitních fantasy modulů s nádechem Lovecrafta a barvami E.A Poa není zase tak moc.

Celkově se jedná o velmi kvalitní produkt. Ani není divu, že v rámci OSR komunity vyvolal velký ohlas a je jedním z nejvíce recenzovaných modulů. Osobně jej považuji za jedno z nejlepších dobrodružství, co jsem hrál. Ne-li úplně nejlepší. Krom toho má i vysokou estetickou úroveň (myšlen primárně obsah, nikoliv forma). Rozhodně je vhodné zejména pro fanoušky pulpového hororu nebo hráče, kteří chtějí vyzkoušet fantasy v ne tolik profláklých kulisách. Co se náročnosti týče, nejedná se u vyloženě smrtící dungeon typu Tomb of Horror, nicméně nějaké nástrahy a hádanky se tu naljdou a některá rozhodnutí postav mohou hrát velmi klíčovou. Požadavky na vypravěče jsou o něco větší. Dobrodružství sice není náročně v rovině komplexních vztahů mezi jednotlivými prvky, ale je dost náročné na prezentaci atmosférické roviny. Naštěstí text je psaný celkem evokativním stylem.

pozn.: Recenze původního vydání.

Celá recenze na blogu Metagame.