Dálavy

Vložil(a) Markus dne 13.11.2020, 20:29
3
Průměr: 3 (4 hlasy)
1999
Rozšiřující modul pro Asterion popisující centrální část kontinentu Tara

Dálavy jsou první rozšiřující geografický modul pro svět Asterion. Popisují oblast lendorských kolonií na severním konci nově objeveného kontinentu Tara. Modul se skládá ze dvou příruček a několika doplňků:

  • Hlavní text (106 stran) popisuje organizace, důležité postavy, společenské a politické uspořádání této části světa.
  • Únos Entefela (40 stran), dobrodružství pro Dračí doupě, ve kterém dobrodruzi pátrají po uneseném koni mocného šlechtice (viz jeho samostatná anotace).
  • Další doplňky: 6 kartiček run a znaků, barevná mapa Dálav formátu A2, černobílá mapa Albirea formátu A3, obal s černobílými mapami Sintaru, Nového Amiru a Koru

V roce 2006 vyšel obsah tohoto modulu v revidované podobě jako součást modulu Asterion: Čas temna.

Určeno po hru
Svět
Kategorie produktu
Vydavatel

Obsahuje tyto produkty

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
1
Hodnota
20.00
Únos Entefela 1999 Dobrodružství Dobrodružná honička napříč asterionskými Dálavami s několika zvraty. Čeština

2

Upřímně nechápu, jak se mohlo stát, že se z objevování nového, exotického kontinentu stane úmorně generická a nudná fantasy, ale zde se to autorům povedlo. Na začátku se slibuje, že jde o zemi mezi neprostupnými džunglemi a pustými 'badlands', nezkrocenou, neznámou, turbulentní, čerstvou - architektura by prý měla připomínat Mexiko, jednotlivé koloniální mocnosti spolu soupeří a osadníci vyhlašují nezávislost, domorodci žijí v ruinách prastaré pokročilé civilizace a Zlo má hned dvě tajné sítě špehů, zrádců a konspirátorů, které se snaží zničit jedna druhou a lidstvo k tomu.

A pak nic z toho nenajdete. Kolonizátoři zde už stihli vybudovat naprosto klasická fantasy království, ve kterých jde plnit naprosto klasické fantasy questy, vše je už nejen objeveno, ale i prozkoumáno a osídleno - jen občas se člověk dočte o zajímavých dobrodružstvích, které prožili dobrodruzi minulé generace, očividně hráčské postavy v původní kampani autorského týmu. Největší odvaz jsou domorodci, kteří nejsou rozpracování dál než na úroveň plochého klišé, jinak bych si bez předmluvy celé premisy nového světa dost možná vůbec nevšiml.

Dobrá, máme zkrátka generické fantasy, to se stává. Co když na to přistoupíme? Inu, fungovat to bude. Dostanete spoustu popisů světa, a to dokonce i na asterionské poměry rozumným poměrem výkladů historie. Jenže taky nedostanete nic moc k opravdovému hraní - Zlo sice všude má své agenty, ale jsou to spíš komparsisti čekající na to, aby mohli při první ráně padnout přes zábradlí s overdubem wilhelm sreamu, o válku mezi jednotlivými mocnostmi se očividně starají postavy autorů (GMPC v modulu je zajímavý problém), a hráči se tak mohou potulovat po kraji a vybírat zbytky, které zbyly po původní hře. Jakákoli kampaň je čistě na gamemasterovi (což je ale zkrátka bohužel standard tehdejší doby), příběhové háčky jsou, ale nesouvisí a jde o jednohubky, a součástí setu je tedy i jedno dobrodružství, to je ale hrozné (podrobnější komentář už jsem napsal přímo k němu). Není to příšerné - ale za sebe vlastně moc nevidím smysl, proč se tím pročítat.

2

Dálavy jako hned první modul Asterionu předeslaly jeho budoucí slabiny - tvůrci si tu tvoří svět pro sebe, spíše než pro vaše hraní.

Dálavy nemají nic zvláštního nebo zajímavého. Mají hromadu až zbytečného detailu geografického popisu. Celé se točí kolem jednoho vzbouřeného města a Orlích poutníků - o kterých se paradoxně nic moc nedozvíte (až v pozdějších modulech - ale ani tam vlastně moc ne). Celé to je až moc generické, až moc šedé, až moc o popisovaných postavách a ne o těch hráčských.

Písky proroctví nebo Hlubiny zelené a modré by nabídly mnohem zajímavější úvodní prostředí.