Be Like A Crow

Vložil(a) Jocho dne
0
Bez hodnocení
2022
Kartové sólo RPG za vtáky z rodu krkavcovitých

Toto RPG je KRÁsne v tom, že vám dovolí KRAdnúť trblietavé veci, cestu si môžete sKRÁtiť lietaním a tešiť sa tak z KRÁs sveta vo výškach, môžete bojovať o život v moKRAdiach alebo obývať staré zvonice a strážiť si perie, ktoré by vám čarodejníK RÁd vytrhal a sKRÁšlil si ním svoju vežu, môžete zachraňovať svet, alebo len tak otravovať KRAvy na lúke a podvečer si len tak poKRÁbosiť s kamošmi na telegrafných drôtoch.

Be Like A Crow je výhradně sólová, žurnálová hra na vtáky z rodiny krkavcovitých. Tieto operence oplývajú nevídanou inteligenciou a sú preto častou voľbou ľudských spoločníkov. Hra nekladie hráčovi žiadne prekážky čo do tvorby príbehu. Hráč se môže vybrať ľubovoľným smerom, naraziť na náhodnú udalosť a rozviť príbeh z nej. Aby se táto voľnosť systému ešte zvýraznila, obsahuje hra hneď niekoľko tematicky rozdielnych herných prostredí, v ktorých sa môžete preletieť: klasické fantasy, horror, kyberpunk, viktoriánský Londýn, ale i predmestie z nášho sveta.

Každé prostredie je v hre zastúpené jednotlivými podnetmi, z ktorých hráč postupne generuje udalosti, ale aj štylizovanou hexovou mapou. Pevnou súčasťou hry je totiž aj sada mechaník súvisiacich so starostlivosťou o prežitie vášho zverenca – musíte pravidelne oddychovať a zháňat si potravu, niekde si musíte založiť hniezdo a potom z neho podnikať výpravy.

Podľa typu vtáka (havran, vrana, krahulec alebo iný krkavčí bratranec) získa hráč niekoľko bodov do rôznych aktivít rozdelených do skupín, ako je cestovanie, sociálne interakcie, nástroje či boj. Ak bude potrebovať zdolať nejakú prekážku, potiahne dve karty – prvá určí náročnosť, druhá hráčov vklad na jej zdolanie. Hodnotu druhej karty upraví ešte o počet bodov z danej vlastnosti, a pokiaľ je výsledné číslo aspoň také veľké ako hodnota prvej karty, prekážka je zdolaná. Zdolávaním prekážok sa vták približuje k svojmu vytýčenému cieľu. Tých má vždy hneď niekoľko a môže ich splniť, kedykoľvek sa to hráči zdá z naratívneho hľadiska vhodné. Po splnení istého počtu cieľov operenec postúpi na vyššiu úroveň a trošičku zostarne, získa však nové vlastnosti, ktoré sú špecifické pre každé herné prostredie a konkrétny druh.

Autoři
Vydavatel