Against the Cult of the Reptile God

Vložil(a) Markus dne 28.05.2021, 15:57
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1982
Volné dobrodružství s vyšetřováním záhady ve vesnici a následným dungeonem

Nocí se plíží hrůzy! Vesnice Orlane umírá. Z kdysi vzkvétající neveliké obce se stalo bludiště zavřených dveří a vyděšených tváří. Cizinci nenacházejí vlídného slova, obchod polevil. Šíří se různé zvěsti a s každým převyprávěním jsou divočejší. Vystrašení rolníci bez vysvětlení odcházejí z domova a své farmy zanechávají opuštěné. Jiní jednoduše mizí...

N1: Against the Cult of the Reptile God je začátečnické dobrodružství určené pro skupinu postav na 1. až 3. úrovni, koncipované jako úvod do hry. Představuje podrobně popsanou vesnici s mapou a asi 30 lokacemi, ve které hráči vlastním tempem a po vlastní ose rozplétají záhadu mizejících vesničanů. Možná uspějí, možná se sami stanou oběťmi. Na závěr je každopádně čeká taktická bojově-plíživá jeskyně s asi 40 místnostmi.

Svět
Kategorie produktu
Autoři
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

Dinosaurium obskurních světů Vandalicus a Markus Podcast: Against the Cult of the Reptile God

3

Rozporuplné dobrodružství, které je kombinací dobrého a nudného.

To dobré je, že je to začátečnické dobrodružství, které se nebojí vypustit hráče do otevřeného městečka, kde se děje něco nekalého, nechá je to vyšetřovat po vlastní ose a věří jim, že si s tím poradí. V odlehlém městečku Orlane totiž hráči mezi nedůvěřivými vesničany pátrají po příčině mnohých únosů a podivných zmizení. Městečko je prezentované formou mapy se zhruba 30 lokacemi, do kterých jsou rozestavěné postavy (každá má nějakou motivaci nebo aspoň informaci - třeba někoho podezírá), dál jsou tu různé stopy, některé z těch lokací mají menší "dungeony" a obsahují různé problémy, stopy nebo třeba zajatce. Hráči prostě šmejdí po vesnici a hra je chytře narafičená tak, aby se dřív nebo později do něčeho namočili. Zlověstný kult má dokonce vlastní agendu a harmonogram, může se hráče dokonce pokusit unést – a hra počítá s eventualitou únosu a dává pro něj další materiály. Super!

Horší je, že se to všechno odehrává v prostředí, které by mohlo sloužit jako parodie na to, jak si tvůrci D&D představují historii a středověk. Ve skutečnosti to působí jako nepříliš věřitelný skanzen, postavy jsou ploché – sice mají informace a podezírají sousedy, ale nikdo z mnoha zdejších NPC nemá žádný zajímavý charakter ani popis! Vesnice nemá vlastní život a šponuje limity uvěřitelnosti (dvě hospody? směnárník? vážně?). Je tu tolik vysloužilých civilistů-dobrodruhů na vysokých úrovních (oblíbený nesmysl, který v D&D přežívá dodneška), že kdyby byli jen trochu snaživí, mohli by to snadno vyřešit bez hráčů (kteří jsou na 1. až 3. úrovni) atd. atd.

A pak to špatné je, že v roce 1982 už se hra začíná blížit do doby, kdy se hlavní designovou filozofií stane railroad, a začíná jím trochu smrdět - hlavně ke konci, kdy sebou prostě musíte mít NPC kouzelníka na 7. úrovni, jinak umřete.

Stojí to za přečtení a vlastně si myslím, že i za zahrání. To dobrodružství je vymyšlené chytře, jen musíte sníst totální fádnost (což může být i záměr, pokud si chcete archeologicky připomenout staré D&D) nebo si to trochu přepracovat a dát tomu šmrnc. Ale základem je dobré, otevřené komplexní pátrání zakončené takticko-stealth dungeonem.

Víc v 11. epizodě našeho podcastu